صدراعظم پاکستان با پاسپورت افغانستان در بریتانیا
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۷    ۱۴۰۲/۸/۱۰ کد خبر: 174292 منبع: پرینت

منظور پشین،‌ رهبر تحریک تحفظ پشتون‌ها، ادعا می‌کند که انوارالحق کاکر، صدراعظم سرپرست پاکستان، زمانی با استفاده از پاسپورت افغانستان در بریتانیا منحیث پناهنده زندگی می‌کرد.
به گزارش شفقنا، پشتین در مصاحبه‌ای با تلویزیون آشنای صدای امریکا گفت که حکومت پاکستان از طریق فشار بالای مهاجرین افغان از یک سو می‌خواهد اهداف سیاسی خود را به دست بیاورد و از سوی دیگر می‌خواهد توجه افغان‌های ثروتمند و جامعه بین المللی را جلب کند.

موضوع استفاده از پاسپورت افغانستان توسط صدراعظم سرپرست پاکستان در حالی مطرح بحث قرار گرفته است که پاکستان به تاریخ سوم اکتوبر سال روان میلادی به همه مهاجران غیرقانونی مستقر در آن کشور تا اول نومبر مهلت داده تا دواطلبانه به کشور‌های شان برگردند، به شمول ۱.۷ میلیون مهاجر افغان.
پشتین گفت: «انوارالحق کاکر،‌ سرپرست صدراعظم پاکستان که زمانی با پاسپورت افغانستان منحیث پناهنده در بریتانیا زندگی می‌کرد، این حیثیت اخلاقی را ندارد که مهاجرین افغان را از پاکستان اخراج کند.»
رهبر تحریک پشتون‌ها در این مورد شواهدی را ارایه نکرد که آیا کاکر زمانی که در بریتانیا زندگی می‌کرد، به واقیعت از پاسپورت افغانستان استفاده کرده یا خیر.

به اساس گزارش‌ها که در رسانه‌های پاکستان نشر شده، انوارالحق کاکر نزدیک به ۱۰ سال در بریتانیا زندگی کرده، اما در مورد ادعای پشتین که گویا کاکر از پاسپورت افغانستان استفاده کرده است، گزارشی منتشر نشده است.
قبل از ادعای پشتین، شماری از فعالان دیگر نیز در پاکستان گفته بودند که کاکر در بریتانیا با استفاده از پاسپورت افغانستان زندگی می‌کرد. اما صدراعظم سرپرست کنونی پاکستان، در این مورد تاهنوز ابراز نظر نکرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صدراعظم پاکستان
پاسپورت افغانستان بریتانیا
نظرات بینندگان:

>>>   انور الحق کاکر خودش افغان است،مثل زلمی خلیل زاد.
بعد از آن که دولت امریکا توافقتنانه صلح میان طالبان و دولت امریکا را در قطر توسط زلمی خلیل زاد بنام طرف امریکایی امضأ کرد، دولت پاکستان نیز فهمید که منبعد کمک های امریکا و کشور های عربی به افغانها، از طریق دولت پاکستان نه،بلکه مستقیم به خود دولت طالبان داده میشود،بنأ دولت موقت را توسط انورالحق کاکر تأسیس کردند تا افغانها را از پاکستان اخراج کند و بعداً انتخابات صورت میگیرد و شاید یا مواد شریف و یا هم عمران خان دوباره رییس جمهور شود. نظر به شرایط جهانی در زمان انتخابات.
مثل امریکا که در انتخابات بعدی یا خود جو بایدن و یا هم دونالد ترامپ منحیث رییس جمهور انتخاب خواهند شد.

>>>   تا زمانیکه پنجابی ها در پاکستان صدراعظم بودند کسی با مهاجرین کاری تداشت.
زمانیکه یک پشتون به طور موقت صدراعظم شد مهاجرین در به در شدند و خدا نکند اگر یک روز کدام پشتون صدراعظم منتخب پاکستان شود.

>>>   اینکه با کدام پاسپورت در انگلیس زندگی میکرد مهم نیست بلکه مهم این است که فعلا" مهاجرین بی پناه را در تبانی با طالبان به زور اخراج میکند و حتی سازمان ملل هم کاری از دست اش ساخته نیست.
جال این است در میان این همه در گیری در قلب شرق میانه شهر ۶ای پاکستان و دولت و ملت پاکستان خاموشانه به اخراج ظالمانه مهاجرین نگاه میکنند.
چرا پاکستان در این مقطع جرئت اجرای همچو برنامه را پیدا کرد؟؟؟؟
چون عمو سام برایش دستور هایی داده و در مقابل هم اجازه عمل بی خردانه.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است