ملا عبدالغنی برادر به ایران رفت
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۱    ۱۴۰۲/۸/۱۴ کد خبر: 174298 منبع: پرینت

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌الوزرا در راس یک هیات بلند‌پایه‌ی طالبان روز (شنبه) به ایران رفت.
بربنیاد خبرنامه معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا، ملا عبدالغنی برادر افزون بر گفتگو درباره روابط دوجانبه، تجارت، ترانزیت و توسعه سهم افغانستان در بندر چابهار، در زمینه جلب سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در کشور نیز گفتگو خواهد کرد.
به گزارش طلوع، اتصال منطقه‌ای از طریق راه‌آهن نیز از مسایل محوری این سفر گفته شده است.

آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت به طلوع‌نیوز گفت: «در دیدار این هیات با مقام‌های ایرانی روی روابط دوجانبه تجارت، ترانزیت، ترانسپورت، زیربناها، خط‌آهن، اتصال منطقه‌ای، افزایش تجارت از طریق بندر چابهار و توسعه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور بحث خواهد شد.»

در همین حال، اتاق صنایع و معادن افغانستان سفر هیات بلندپایه امارت اسلامی به ایران را از لحاظ سیاسی و اقتصادی با اهمیت عنوان می‌کند.
سخی احمد پیمان، معاون این اتاق تاکید می‌ورزد که در شرایطی که برای بازرگانان کشور در بندر کراچی پاکستان با چالش‌های جدی روبرو شده‌اند، این سفر می‌تواند سهولت‌هایی را در بندر چابهار ایران برای بازرگانان فراهم کند.
آقای پیمان گفت: «سفر محترم عبدالغنی برادر به ایران از نظر سیاسی و اقتصادی حایز اهمیت است. در شرایطی که کالاهای تجارتی ما در بندر کراچی پاکستان دچار مشکل است و ما روابط تجارتی و ترانزیتی و سرمایه‌گذاری خوبی را در دو سال با ایران داشتیم، امیدوار هستیم که در بندر چابهار و بندرعباس تسهیلات بیشتری فراهم شود.»

ایران پس از پاکستان بزرگ‌ترین داد و ستد بازرگانی و ترانزیتی با افغانستان را دارد. بربنیاد آمارهای وزارت صنعت و تجارت، میزان مبادلات بازرگانی میان افغانستان و ایران هر سال به دو میلیارد دالر می‌رسد.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملاعبدالغنی برادر
طالبان ایران
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است