دیدار و گفتگوی ملابرادر با وزیر خارج ایران
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۹    ۱۴۰۲/۸/۱۵ کد خبر: 174299 منبع: پرینت

هیات طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا، در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، درباره همکاری‌های مشترک در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی گفتگو کرده‌اند.
معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا در خبرنامه‌ی می‌گوید که در این دیدار درباره ساخت دهلیز واخان و استفاده از این مسیر نیز تاکید شده است.

در خبرنامه آمده است که آنان روی ایجاد کمیته‌های فنی از بهر افزایش تجارت افغانستان با کشورهای منطقه و جهان از طریق ایران و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ایرانی در افغانستان، نیز گفتگو کرده‌اند.
سخی احمد پیمان، معاون اول اتاق صنایع و معادن گفت: «سفر مقام‌های عالی رتبه افغانستان به ایران در تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی هردو کشور موثر خواهد بود. ما با ایران داد و ستد تجارتی بسیار زیاد داریم.»

از سویی هم، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که در این سفر هیات امارت اسلامی به ایران، باید درباره حل چالش‌های بازرگانان گفتگو صورت بگیرد.
محمد یونس مومند، معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «من فکر می‌کنم که مشکلات متعددی وجود دارد که صادرات ما به ایران به مراتب کمتر است پنج درصد صادرات به ایران نداریم اما سالانه تقریبا دو میلیارد دالر واردات داریم.»

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان به این باور است که سفر مقام‌های امارت اسلامی به کشورهای منطقه برای افغانستان پردستاورد خواهد بود.
به گزارش طلوع، آقای مجاهد در اینباره گفت: «این سفر از لحاظ ایجاد اعتماد پردستاورد خواهد بود و هم در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجارتی پیشرفت‌ها خواهد شد و تسریع بعضی روندها در ضمن مدنظر گرفته شده است.»
این درحالی‌است که به روز شنبه هیاتی سی نفری به ریاست ملا عبدالغنی برادر به ایران سفر کرده که هدف از این سفر توسعه تجارت، ترانزیت و حل چالش‌ها در بندر چابهار گفته شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملابرادر
وزیرخارجه ایران
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است