پس از پاکستان، ایران هم اقدام به اخراج مهاجران کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۴۰۲/۸/۱۶ کد خبر: 174302 منبع: پرینت

هم‌زمان با ادامه اخراج مهاجران افغان از پاکستان، اخراج شهروندان افغانستان از ایران نیز دو برابر شده است.
بربنیاد آمارهای ریاست امور مهاجران و عودت کننده‌های هرات، در جریان یک هفته پسین بیشتر از ۲۰ هزار مهاجر افغان از سوی حکومت ایران اخراج شده‌اند.
عبدالله قیومی، آمر سرحدی امور مهاجران در مرز اسلام‌قلعه به خبرنگار طلوع‌نیوز گفت: «فرق در این است که پاکستان اعلام کرده که مهاجران ما را اخراج می‌کند و ایران بدون این‌که اعلام کند افغان و مهاجران ما را رد مرز می‌کند.»

افغان‌های اخراج‌شده از ایران از بدرفتاری پولیس آن کشور شکایت دارند. به گفته‌ی آنان، بازداشت‌ها در شهرهای گوناگون ایران آغاز شده است.
به گزارش طلوع، مهاجران افغان در ایران گفته‌اند که پولیس شبانه وارد خانه‌ها و محل کار شهروندان افغانستان می‌شود و آنان را بازداشت و اخراج می‌کند.
نوراحمد، مهاجر اخراج شده از ایران گفت: «پاکستان هم همه را بیرون می‌کند و ایران هم. ما نمی‌دانیم مقصد این‌ها چه است؟»
امید یکی دیگر از مهاجران اخراج شده از ایران گفت: «گرفتاری‌ها خیلی زیاد است. مردم خیلی در آن‌جا [ایران] می‌زنند.»
برخی از این مهاجران از نگرفتن تنخواه ماها کارشان از سوی صاحبان‌کار در ایران نیز شکایت دارند.
سردار ولی، مهاجر اخراج شده از ایران گفت: «نه آب بود و نه نان. ما چهار روز در اردوگاه بودیم و روز گذشته رد مرز شدیم. سازمان ملل تاحال هیچ کمک نکرده است.»

اخراج مهاجران افغان از ایران در حالی افزایش یافته است که پیش از این وزارت امور داخله ایران هشدار داده بود که مهاجران غیرقانونی افغان از این کشور اخراج می‌شوند.
بربنیاد آمارهای حکومت ایران، پنج میلیون مهاجر افغان در این کشور زندگی می‌کنند که نزدیک به دو میلیون شان در جریان دو سال پسین وارد ایران شده‌اند.
پیش از این سازمان ملل متحد گفته بود که دو اعشاریه شش میلیون مهاجر افغان در ایران، سند قانونی اقامت در آن کشور را ندارند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان ایران
اخراج مهاجرین
نظرات بینندگان:

>>>   💅👆 به شما قبلا گفته شده بود که مردمان فارسیزبان و ترکتباران زودتر تجدید هویت تباری-نژادی خود را آغاز و ابراز کنند، که (افغان = پشتون) هست.
✍ که روزی از کشور بنام (تکقومی افغان-ستان=پشتونستان) هم به نحوی رانده و شکنجه می شوید و بطرف عالم برزخ جبرا از سوی کوچی=پشتونها دیپورت می گردید.
۱✍ چونکه هویت و شناسه تحمیلی-جعلی (ناافغان) بر شما برچسپ زده شده است !؟

>>>   متاسفم که آب نبود چون همسایه میگه نیست

>>>   بله خوب انچه عیان است چه حاجت به بیان است

>>>   💥 عبدالله قیومی پشتونیست چرا نگفته که مهاجرینی که از پاکستان کشیده و دیپورت می شوند از طرف پشتونطالبان به آنها امتیازات بیحد و دایمی داده میشود، و به مهاجرین فارسیزبان که از ایران دیپورت میشوند به آنها از طرف ....طالبان-پشتونی هیچ چیز انسانی داده نمیشود !؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است