دولت بایدن همچنان با سیاست تعامل با طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۷    ۱۴۰۲/۸/۲۴ کد خبر: 174345 منبع: پرینت

مایکل مک‌کال، رییس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است که دولت بایدن سیاست تعامل با طالبان را به هر قیمتی دنبال می‌کند و نتواسته این گروه را به‌خاطر «جنایاتش» پاسخگو کند.
او این سخنان را روز (سه‌شنبه، ۲۳ عقرب) در جلسه‌ استماعی کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا درباره‌ی بررسی سیاست دولت بایدن در قبال افغانستان مطرح کرده است.

مک‌کال می‌گوید که دولت بایدن برنامه‌ای جهت صلح پایدار و حمایت از مردم افغانستان ندارد.
او می‌افزاید طالبان که اکنون افغانستان را کنترل می‌کنند، «با احکام دینی مردم افغانستان را سرکوب می‌کنند، از زنان سوءاستفاده می‌کنند و کمک‌های بشردوستانه را از افغان‌های گرسنه می‌دزدند».

مک‌کال طالبان را شریک گروه‌های تروریستی، از جمله القاعده و تحریک طالبان پاکستانی خوانده و می‌گوید ایمن‌الظواهری، رهبر القاعده که در کابل کشته شد، توسط شبکه حقانی حفاظت می‌شد.
این سیاست‌مدار امریکایی اشاره کرده است که طالبان چندین امریکایی را به گروگان گرفته و این به‌گفته‌ی او، غیرقابل قبول است.

او همچنین در جلسه‌ی دیروز با اشاره به محدودیت‌های طالبان بر آموزش دختران گفته است که افغانستان در حال حاضر تنها کشوری است که دختران به آموزش بالاتر از صنف ششم دسترسی ندارند.

او افزوده است که وضعیت بشری نیز در افغانستان وخیم است و این وضعیت با زمین‌لرزه‌های اخیر بدتر شده است.
رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است که آن کشور هنوز بزرگ‌ترین اهداکننده‌ی کمک به افغانستان است و پس از خروج از این کشور ۲.۵ میلیارد دالر کمک ارائه کرده است. او اشاره کرده است که طالبان از این کمک‌ها برای منافع خود استفاده می‌کنند.

مک‌کال می‌گوید: «چیزی که من را آزار می‌دهد این است که دولت بایدن سیاست تعامل را به هر قیمتی دنبال می‌کند و نتوانسته طالبان را به‌خاطر جنایات‌شان پاسخ‌گو کند.»
او می‌افزاید که سیاست‌های دولت بایدن، طالبان را به‌عنوان حکومت قانونی افغانستان به رسمیت می‌شناسد.
به‌گفته‌ی او، با این سیاست‌ها محدودیت‌ طالبان بر زنان در افغانستان بیشتر شده و این گروه به حمایت از گروه‌های تروریستی و گروگان‌گیر شهروندان امریکایی ادامه داده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دولت بایدن
تعامل باطالبان
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان اولاد های مجاهدین دهه هشتاد میلادی قرن گذشته اند که در مقابل قوای شوروی در افغانستان جنگیدند و امریکا از جهاد آنها پشتیبانی کرد و حتی رونالد ریگن رییس جمهور وقت امریکا،رهبران آنها را در قصر سفید دعوت کرد و با آنها ملاقات کرد و از جهاد شان پشتیبانی کرد.
بعد از خروج قوای شوروی از افغانستان و تجزیه شوروی،دیگر کمک های شوروی به افغانستان قطع شد و در نتیجه دولت داکتر نجیب سقوط کرد و مجاهدین آمدند و افغانستان را اشغال کردند.
بین مجاهدین بخاطر احراز قدرت جنگ های داخلی در گرفت و در نتیجه گروه طالبان تشکیل شد و در مقابل دیگر گروه ها جنگیدند و افغانستان را اشغال کردند.
حادثه یازدهم سپتامبر شد و امریکا القاعده را مسؤل دانست و امریکا از طالبان خواست که یا بن لادن را به ما تجویل دهید و یا هم ما بالای شما حمله میکنیم.
طالبان گفتند که بن لادن نزد ما نیست.
امریکا بالای افغانستان حمله کرو و بیست سال جنگید و صد ها هزار نفر کشته و زخمی شد و هزاران قریه تخریب شد و آخر هم امریکا بن لادن را در پاکستان دریافت کرد و توسط طیاره بی پیلوت از بین بزد.
حالا طالبان تصمیم دارند به محکمه بین المللی جنایات جنگی علیه امریکا اقامه دعوی کنند و امریکا را متهم به جنایات جنگی کنند.
امریکا عضو محکمه جنایات جنگی نیست ،اما از تصامیم این محکمه در مورد جنایات جنگی علیه دیگر کشور ها حمایت میکند،نمونه اش از تصمیم این محکمه در مقابل ولادیمیر پوتین که امر گرفتاری او را صادر کرده است.
حالا طالبان نیز به محکمه جنایات جنگی علیه جورج بوش رییس جمهور وقت امریکا شکایت میکنند و از محکمه بین المللی میخواهند که او را دستگیر کنند و به افغانستان جهت محاکمه بفرستند.
اینطور نمیشود که جورج بوش پسر بگوید که او در افغانستان بود و بعد از حمله ما به پاکستان گریخت.
اگر او چنین بگوید،طالبان نیز میگویند که بن لادن را جورج بوش پدر از عربستان به پاکستان آورد تا همراه با مجاهدین در مقابل قوای شوروی در افغانستان بجنگد.
جورج بوش پدر در آن زمان معاون رونالد ریگن رییس جمهور وقت امریکا بود و با عربستان بخاطر استخراج و فروش نفت همکاری میکرد و بن لادن را او به پاکستان آورد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است