نشست امنیتی هرات یک پروژه است
نشست های امنیتی هرات، هیچگاه منتج به نتیجه نمیشود و صرفا یک پروژه است. هرچند برای چند برگزارکننده دست‌آوردهایی دارد؛ اما برای افغانستان هیچگونه دست‌آوردی نخواهد داشت 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۴۰۲/۹/۷ کد خبر: 174399 منبع: پرینت

یازدهمین نشست امنیتی هرات برای بار دوم در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان دایر گردید.
گفته می شود که بیش از ۱۵۰ نفر به شمول چهره‌های مخالف طالبان و برخی از مفت خوران خاین جهوریت، کارشناسان و نماینده‌های بیش از بیست کشور و نهاد بین‌المللی در این نشست دو روزه حضور یافته‌اند.

داوود مرادیان، برنامه ریز و رییس برگزاری نشست های امنیتی هرات، در نشستی خبری در دوشنبه گفت که برای نمایندگان طالبان جهت حضور در این مذاکرات دعوت‌نامه ارسال شده است، اما معلوم نیست که در آن شرکت خواهند کرد یا خیر».
وی افزود: در نشست آتی موضوعات مختلف مهم افغانستان از جمله گفتگوی ملی برای توسعه دموکراسی، برابری جنسیتی، کمک های بشردوستانه به مردم، بازگشت به اسلام متمدن و مردمی و همبستگی با همسایگان مطرح و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رنگین دادفر اسپنتا که چهره حامی و پشتیبان اصلی این این نشست ها است، در این گردهمایی از نبود انسجام میان چهره‌ها و طرف‌های سیاسی، سخن گفت و باید ها و نباید ها را بار دیگر در رویای رسیدن به قدرت مطرح نمود: در افغانستان روایت جدید بر بنیاد حقوق و آزادی‌های مردم، داشتن قانون اساسی، پذیرش برابری بدون قیدوشرط زنان و مردان، حاکمیت واقعی مردم، کاهش مرکزگرایی قدرت و تجزیه‌ناپذیربودن افغانستان، باید آفرید.
وی همچنان از رویکرد جهان نسبت به افغانستان، انتقاد و تأکید کرد که امریکا و ناتو بایستی سهم خود را نسبت به عواقب فروپاشی جمهوری در افغانستان، بپذیرند.

رحمت‎‌الله نبیل، چهره حراف استخباراتی شناخته شده، تفاوت در دیدگاه جهان نسبت به افغانستان را نیز از علت‌های دوام مشکلات و بحران افغانستان خواند.
وی در سخنرانی خود گفت: در مورد دیدگاه‌ها بسیار متفاوت است. برخی‌ها افغانستان را سیاه‌چاله می‌دانند؛ اما برخی‌های دیگر به افغانستان به عنوان یک فرصت می‌نگرند. هم اکنون جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه در باره افغانستان با سه کمبودی روبرو اند؛ یکی کمبودی وضاحت، دیگری دورنما و در نهایت نبود اجماع است. با این حال، مسیر بازگشت افغانستان به مردمش، نیازمند حل این دیدگاه‌های متفاوت است.
وی اضافه کرد، گزارش‌هایی در دست دارد که نشان می‌دهد گروهی از طالبان در حال بررسی چگونگی دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی هستند. ممکن است طالبان این سلاح‌ها را از پاکستان تهیه کنند یا به مهندسان برای به دست آوردن آن پول بپردازند.

شکریه بارکزی چهره بدنام جمهوریت در این نشست گفت: گزارش‌گران ویژه سازمان ملل متحد گزارش‌های را نشر می‌کنند که از یک جانب نمک بر زخم ما می‌پاشند و جانب دیگر می‌خواهند که آپارتاید جنسیتی، آن‌چه که تا امروز هم در قاموس حقوق جزا تعریف کامل و مطمین خود را پیدا نکرده، در افغانستان به معرفی بگیرند.

واقعیت قضیه این است که نشست های امنیتی هرات، هیچگاه منتج به نتیجه نمیشود و صرفا یک پروژه است. هرچند برای چند برگزارکننده دست‌آوردهایی دارد؛ اما برای افغانستان هیچگونه دست‌آوردی نخواهد داشت.
مهمانان داخلی نشست هرات، همه عوامل رژیم فاسد جمهوریت هستند و هیچ بدیل و طرح واقعی برای بهبودی وضعیت کشور ندارند.

تا حالا ده بار دیگر نشست امنیتی هرات برگزار شده، اما این نشست‌ها تنها با سخنرانی‌ها شروع و با سخنرانی‌ها ختم شده و هیچ جنبه عملی نداشته است. کسانی که تا کنون در نشست های امنیتی هرات شرکت کرده اند، افراد فاسد جمهوریت و بدنام های سیاسی افغانستان هستند.
حضور نمایندگان کشورهای خارجی برای رنگ لعاب دادن به این نشست ها است و هیچ تاثیری بر روند اوضاع نداشته اند. می آیند و مانند گذشته تنها حرف می‌زنند و عمل نمی‌کنند، بر این اساس مردم افغانستان نباید از برگزاری چنین نشست ها انتظار خوبی داشته باشند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست هرات
نشست امنیتی
نظرات بینندگان:

>>>   جناب آقای نویسنده!!
طرح بدیل شما چیست؟؟؟؟
مگر ایجاد حاکمیت موجود در کابل نتیجه پروژه دوحه نبود؟؟؟؟
افغانستانی ها راهی جز تفاهم و گفتگو ندارند و این پروسه باید از یک جایی شروع شود.

اگر در نشست امنیتی هرات به زعم شما بد نام ها جمع شده بودند پس شما لطف کنید و یک لست از خوشنام ها را نشر کنید و از ایشان بخواهید که مثلا" در یک نقطه زمین که که برای شما قابل قبول است جمع شوند و کار عملی را آغاز کنند.

اصلا" یک سوال،
آیا وضع موجود در کابل برای شما قابل قبول است؟؟؟؟؟
نکته دیگر اینکه نوشته اید شکریه بارکزی چهره بد نام جمهوریت، به چه معنی؟؟؟؟
معیار بدنام بودن و خوش نام بودن برای شما چیست؟؟؟؟
اگر توانستی جواب بده در غیر آن خدا همه ما را را به راه راست هدایت کند.

>>>   در این نشت کسانی هستند که صلاحیت این را ندارد که به زن خود بگوید چرا فحشاگری می‌کنی باز چی رسد تصمیم گرفتن در باره یک کشوری که همرایی چهل دو کشور آمدید و با کون لچ بی تنبان در طیاره ها خود را آویزان کرده فرار کردید و کشور که احمق تر از افغانستان است تاجیکستان که هنوز نفهمیده این همه دزد هستند و حالا گشنه شده و می‌خواهد چند دلار از تاجکها بدزدند

>>>   👈 زنده و پیروز باد تجزیه این کشور به نام افغان-ستان، که نام این سرزمین به نام تک قومی افغان-ستان نام نهاده شده !؟؟؟

>>>   ✍✍ این رژیم پشتوزبان=طالبان=کوجیگرای جهلساز نیمه مسلمان، یک رژیم اسرائیلی آمریکایی است، که وضعیت مردم و منطقه را به افراط گرایی، وهابیت، انتحاریت، تعصب، جهلگرایی، سرکشی، قاچاق، قانونشکنی و غیرانسانی-سازی سوق داده و به بدبختی فقر خونریزی عیار می سازد و بس.

>>>   😛 خبردار !!!
واضح است که پدر پشت پرده رژیم طالبان شیطان (کرزی پشتون-...) است که هرازگاهی لفاظی های بنام گفتمان ملی، مذاکرات بین الافغانی، و... را القا نموده پیش انداخته و احمقان را فریب میدهد.
👈 هیچ در تاریخ دیده نشده که مردم سرکش (پشتون=اسرائیلی=افغان) با دیگر مذاهب و اقوام فارسیزبان و تورکتباران جور آمده باشند که امکان ندارد،
این سرزمین چایداد مردم فارسیزبان است، مردم پشتوزبان کوچیگرا هرچه زودتر بطرف کوه سلیمان رانده و کوچ داده شوند.
....

>>>   در هرات در ولسوالی زنده جان زلزله مصنوعی را براه انداختند و هزاران نفر کشته و زخمی شد و هزاران خانه ویران شد، اینها آمدند اینجا و جلسه امنیتی هرات را برگزار میکنند.
اکثر زلزله هایی که در جهان صورت میگیرد،زلزله های مصنوعی است که توسط قدرت های بزرگ در سراسر جهان براه انداخته میشود.
کشور های خودشان سالها بگذرد.هیچ نوع زلزله نمیشود. اما در دیگر کشور ها زلزله را براه می اندازند.

>>>   🕳 ما مردم فرهنگی و تاریخدار فارسیزبان و تورکتبار از جامعه جهانی و سازمان ملل تقاضا داریم که از کشور و شهرهای مان (حذف کردن و طرد نمودن مردم میکروبی فاسد .....زبان=افغان کوچیگرا، جهلساز، مفتخور، بیفرهنگ، متعصب، نیمه مسلمان، انتحارمنش، حیله گر، دروغگو، شیطانصفت) را زودتر آغاز کند تا دوباره بطرف کوه سلیمان رانده شوند.

>>>   👩‍💻 خلاصه ای همکاری و اهداف آمریکا و اسرائیل با طالبان اینست که، برضد مردم فارسیزبان و ترکتباران جنگ و کوچ کشی اجباری و نسل کشی در جریان افتاده است

>>>   یکی از عقل می لافد یکی طامات می بافد
بیا کاین داوری ها را به پیش داور اندازیم

>>>   برای یازدهمین بار است که نشست برگذار میکنند اما بی نتیجه به پایان می‌رسد در اخیر نتیجه گیری شان این است که انسجام میان چهره های سیاستی وجود ندارد عوض این نشست های بی نتیجه اگر کم از کم صدای مقاومت مردمی ضد طالب بلند می‌کردند بهتر بود. حد اقل همه روحیه میگرفتند که جمع عظیم از نخبگان دور هم جمع شده اند ضمن انتقاد از عملکرد خشونت باز و غیر انسانی گروه طالبان خواستار حمایت و کمک به حرکت های ضد طالبانی شده اند

>>>   💥 اکثریتی مردم شوکه شده و باشعور فارسیزبان/ترکتباران ازین پس از خواب غفلت خون آلود برخاسته و از حیله گریهای پشتون-سیاسیون آگاه شده است و هم از ملا مولوی ریاکار=پشتویی نفرت دارند.
👈 که راستی ذات انتحاری و کوچیگرای پشتوزبانان مکار از الفاظ دامشانی و شکاری مثل《 وحدت ملی، اتحاد ملی، اتفاق و برادری، گفتمان ملی، مذاکره بین الافغانی، حکومت فراگیر، اقوام همه شمول و... سخت متنفر اند و محتاط شده اند 》و حتا از اسلامیت نیمه مسلمانی (پشتونی=اسرائیلی) بیزارتر شده و نفرت عمیق دارند.
👈 یقینا که بیشتر ازین باور پوچ برادری=باپشتونها=خودکشی است و خودانتحاری است،
👈 جدی بشنوید که با هندو با روسی، با چینی، با بودایی، با عیسویها زندگیی انسانی میتوان کرد،
👈 اما با همه مردم پشتون های ریاکار از یکسو دین و عقیده ما در خطر می افتد و از سوی خودما بطرف چاه خود را می بریم.
👈 چونکه تمام پشتوزبان های خاموش و کینه توز، همه امور انسانیت و اسلامیت را از زاویه پشتونی-کوچیگرایی و قومی بررسی دارند و در مورد تصمیم و تعین میکنند،
👈 مردم سرکش پشتوزبان=افغان منافق، حتی اوامر خداوندج و فرمان پیامبر محمدص را نیز به تمسخر گرفته و در عمل انکار کرده و برضد شریعت عمل کرده و میکنند.
👈 از حالی به بعد منافقت، زورگویی، نسلکشی، کوچ اجباری، حذف کردنی زبان فارسی-اسلامی، هزاران جرم و جنایت ، غلامی و کافرگری ۲۷۰ ساله ای شما پشتون=افغان=اوغان سرکش بس است بس.
👈 به ذات افغانیت=پشتونیت تان لعنت و منفور باد که شما مردم قومپرست=خبردار از امر قرآن و حدیث روگردان و بیزارید و خداوند جبار ملائیکه و نیز ما آدمیان از شما بیزاریم و خداوند ملائکه و آدمی به شما لعنت می فرستد، شما پشتونیست مردم متعصب، ظالم، مفتخور، خرجهل، توهمی-شیطانپرست، تفاله و باطله خور، گرسنه پای لوچ... که از زبان (پشتو=زبان جن و افغانیت=فغانیت) وهابی و کوچیگرایی تان خدا و دین جور کرده اید.
👈 مردم فارسیزبان ترکتباران باید جدایی و دشمنی و شجاعت و جهاد شان را برضد توهم پشتونیستی و پشتونیستی=افغانیت اعلان کنند، هرچه زودتر پشتون را از سرزمین تان رانده مال اموال و دختر و زن ناموس شانرا غنیمت و کنیز بگیرید و ....

>>>   👈👈👈 هنری کسینجر = حامدکرزی / اسماعیل یون = هنری کسینجر / استانکزی = هنری کسینجر / اتمر و... 👉👉👉

>>>   🤩 محسن داور پشتونیست....، طالبان پروژه پشت پرده پشتونیستی=افغانیت است.
این مردم ... است که در هر گوشه ای دنیا سر از سرکشی، جنایت، خیانت شیطانت، شرارت، خون خرابه میکشند.
✍ آیا جنایت ضدبشری قومیطالبانی کرزی، غنی، نادرخان قرانخور، اسماعیلیون و... پروژه راولپندی بوده یا از پشتونطلبی است !؟
✍ محسن داور پالیسی شیطانت حیله گرانه پشتونی خود را در استندرد های دوگانه پیش انداخته است و...
✍ این فطرت حیله گرانه سیاسیون پشتونی است که همیشه جرم و جنایت و وحشیگری شانرا به مردم اقوام دیگر نسبت و بهانه میدهند تا خودشانرا اسرائیلی پاک جلوه دهند و...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است