سیاست یک بام و دو هوای پاکستان
هرگاه نقض حریم یک کشور دیگر زشت است، پس چرا پاکستان در درازای چهار دهه همه روز این کار را در حق کشور ما می کند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۶    ۱۴۰۲/۱۰/۲۹ کد خبر: 174721 منبع: پرینت

از شگفتی های جهان هم یکی چشم پوشی جهان متمدن از رفتارهای ناشایست و جنایات پاکستان در قبال افعانستان است.
گذشته به کنار، حتی همین اکنون که پاکستان کشور ما را در اشغال دارد و در آن رژیم دست نشانده خود را روی کار آورده است، نظامیان آن کشور ار از چند گاهی خاک ما را به بهانه رخنه تروریست های مخالف اسلام آباد موشک باران می کنند و در هم کوبیدن لانه های دهشت افکنان را حق مسلم خود در دفاع از امنیت ملی خود اعلام می دارند. روشن است جهان متمدن از دور با خونسردی این حملات را نظاره می کند و اصلا واکنشی به آن نشان نمی دهد. گویی کشوری به نام افعانستان اصلا چیزی به نام تمامیت ارضی ندارد که به گونه سامانمند از سوی یک کشور دیگر نقض می شود.
مگر،....

اکنون که ایران نیک درک کرده است که در پشت رویدادهای خونبار کرمان دست های پاکستان پنهان است و دهشت افکنان جیش العدل، در خاک پاکستان لانه دارند و از همان جا عملیات دهشت افکنی در کرمان را سازماندهی کرده بودند و ناگزیر به راه اندازی اقدامات انتقامجویانه گردیده، لانه ها و پناهگاه های تروریست های بلوچ را در خاک پاکستان آماج موشکباران ساخت، گردانندگان اسلام آباد ناگهان هنگامه و خاکباد به راه انداخته، از نقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود شکواییه سر می دهد.

درست در اینجا پاکستان بحث نقض تمامیت ارضی خود را اقدامی ناپسند و ناموجه ارزیابی می کند و کار را به مرز برهم زدن روابط خود با ایران می کشاند.
خوب، هرگاه نقض حریم یک کشور دیگر زشت است، پس چرا پاکستان در درازای چهار دهه همه روز این کار را در حق کشور ما می کند؟
واکنش جهان متمدن هم بسیار جالب است.
در حالی که سال ها در قبال نقض تمامیت ارضی ما از سوی پاکستان لب به خاموشی نهاده بودند، ناگهان آغاز به ابراز نگرانی فرموده، نقض حریم یک کشور مستقل عضو سازمان ملل را نکوهش می کنند.

حقیقت این است که پاکستان به عنوان بزرگترین کشور آموزش و پرورش تروریسم در جهان، تروریسم دولتی را به اساسی ترین اصل سیاست خارجی خود مبدل و از آن برای بهره برداری های سیاسی ناجایز و اخاذی و باجگیری از دیگر کشورها کار می گیرد.
به امید این که جهان از موضعگیری های ناروا در قبال جنایات پاکستان و سیاست های مداخله جویانه ان کشور دست بردارد و دیگر با توطیه سکوت از کنار دست اندازی های ناسخته پاکستان در امور کشور ما دست برداشته، سر انجام نقض سامانمند حریم کشور ما از سوی پاکستان را نکوهش و ب ای جلوگیری از آن اقدامات عملی را روی دست گیرد.

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاست پاکستان
پاکستان ایران
نظرات بینندگان:

>>>   Ghulam Farooq Sarwari
اگر ایران با پاکستان در گیر شود قبل ازان باید مبارزان را کمک کند تا افغانستان آزاد شود !

>>>   افشون بخارایی
اقدام پاکستان که تروریست ها را می کشد، تروریستی قلمداد می شود و اقدام ایران که مردم بی‌گناه بلوچ و کرد و عرب را شکار می کند و اطفال را آماج حملات موشکی خود قرار می‌دهد، موجه و انسانی!!!!!!!

>>>   فرزند از تبار خورشید
آخند ها درچندین جبهه جنگیدن شان پیام نا خوش آیند می بینند
وایران به طرف تجزیه می کشانند

>>>   M Amin Wakilzada
من خو اینگونه تعبیر میکنیم که پاکستان یک کمپنی نظامی ،استخباراتی و اقتصادی بزرگ غربی است که تحت نام یک دولت کار می‌کند. برای این کمپنی ملت پاکستان پشیزی نمی ارزد اما بخاطر اینکه این پروژه قرن ها دوام کند باید ادای یک دولت مسول را تا حدی نشان دهند و اگر کاری درستی هم برای مردم می‌کنند صرفا بخاطری جلب اعتماد مردم برای تداوم فعالیت کمپنی مافیایی است . در آینده شاهد پروژه های خطرناک دیگر خواهیم بود.

>>>   سرزمين سوخته
سياستِ سياستمداران دنيا هميشه چنين بوده أست و خواهد بود .
ما نبايد به هيچكس و در هيچزماني اعتماد كنيم .
ولى درين قضيه بخصوص نه ايران كدام تروريستى را هدف گرفته بود و نه پاكستان.
مطمنا كه ايران دچار اشتباه محاسباتى شد و پاكستان هم حق داشت تا چنين جوابى به ايران دهد .
بهر حال نزاع چه در همسايه هاى مان و چه در بقيه نقاط جهان در شرايط فعلى به نفع كشور ما نميباشد ، چون هرج و مرج در همسايگى ما عمر تروريستانيكه بيش از چهل ميليون انسان در افغانستان به گروگان گرفته اند را بيشتر ميسازد .

>>>   نویسنده
Aziz Arianfar
سرزمين سوخته
خوب، نمی شود گفت که ایران دچار خطای محاسباتی شده است. پاکستان از سال ها بدین سو، تروریست های بلوچ مخالف ایران را با پول اعراب و کمک های اطلاعاتی اسراییل در خاک خود و همین گونه در افعانستان اشغالی آموزش و پرورش می دهد. چندی پیش این گروه ها با راه اندازی عملیات تروریستی در کرمان صد نفر را له خاک و خون کشاندند. از سوی دیگر پاکستان سالانه مقادیر شایان توجه مواد مخدر به ایران صادر می کند که این کار بخ معتاد شدن چند میلیون ایرانی شده است. ایران ناگزیر بود پاسخ کوبنده یی بدهد.
عین چیز در سوریه و عراق روان است. در آن دو کشور هم اسراییل، انگلیس ک امریکا با کمک ترکیه دست اندر کار آموزش و پرورش چریک های صد ایران اتد‌.
ایران ناگزیر بود واکنش نشان دهد و به کشورهای دیگر پیام بفرستد که در قبال امنیت خود هیچ تهدیدی را بدون پاسخ کوبنده نخواهد ماند.

>>>   سرزمين سوخته
شايد حق با ايران باشد ، ولى منظور من اين أست كه درين شرايط بحرانى كه يكى از طرفها چه مشتقيم و چه غير مستقيم ايران أست نبايد به پاكستان چنين حمله و ميكرد و اگر كرده بود هم كمى هماهنگ شده ميبود تا پاكستان را به واكنشى اين چنينى وانميداشت .
حمله متقابل و قابل پيش بينى پاكستان انهم با موشك و پهپاد وجهه پدافندى ايران را كاملا زير سوال برد كه مطمناسران رژيم خوانخوار اسرايل را بيشتر از پيش ترغيب به حمله به اهدافى در ايران خواهد كرد .

>>>   Essa Yunisi
ایران استخبارات قوی دارد می داند که مرکز تربیه انتحاری ها کجا است راکت باران میکند حق بجانب است

>>>   نویسنده
Aziz Arianfar
سرزمين سوخته
خوب،
پدافند ایران بیشتر در شنال غرب، غرب و مرکز/ تهران و اصفهان و نیز در تنگه هرمز متمرکز است و در مرزهای پاکستان و افعانستان حفره هایی دارد و آسیب پذیر است.
تازه پاکستان یک منطقه دور افتاده مرزی را در استان بلوچستان هدف گرفته است.
>>>   قصه اصلی این است که ایجاد داعش در عراق و سوریه برای از میان برداشتن رژیم در ایران بود .
و حالا
پروژه محو حماس و به تعقیب آن محو حزب الله در لبنان و در نهایت خود ایران
این حوادث گوشه و کنار مثل افغانستان و ایران و پاکستان مقدمات آغاز مرحله نهایی پروژه بر اندازی رژیم در ایران است و به خاطر داشته باشیم که اگر مرحله آخر این پروژه موفق شود تغیر جغرافیایی در منطقه حتمی است از جمله ایجاد پشتونستان ، بلوچستان ، کردستان و عربستان صغیر یا عربستان عجم بر محوریت خوزستان و حتی به احتمال زیاد تغیراتی در آذربایجان ایران اما دقیقا" چگونه هنوز معلوم نیست.
اینکه چه واقع خواهد شد خداوند بهتر میداند اما در پلان شیطان های روی زمین این برنامه ها چیده شده است.

>>>   💥✍ .....
عقل سلیم و آدمی میداند که، سنگ و چوب یا کلوخ تروریست و تروریست پرور نیست این فقط افراد و مردم پشتوزبان هستند که در هرجا اشرار، مضر بشریت، ویروس جامعه انسانی شده اند.
✍ در کشوری بنام ناافغانستان، ایران و پاکستان سیاست یک بام و دو هوییا ندارد بلکه سیاستگران و تجاوزگرانه افغانپشتونها یا پشتوزبانان خصلت شیطان و سیاست یک بام و چندین هوایی را دارند و کرده اند.....

>>>   افغانستان همیشه از حق خود ارادیت اقوام پشتون و بلوچ در آنطرف خط دیرند پشتیبانی کرده و حال وقت اش رسیده تا برای تشکیل یک بلوچستان بزرگ که شامل بلوچ های افغانستان نیز میشود همکاری کند.
بعد تشکیل بلوچستان از بلوچ های پاکستان و ایران و افغانستان نوبت تشکیل پشتونستان در ماورای خط دیورند از یکجا شدن پشتون های پاکستان و افغانستان میرسد و حد اقل منطقه از کشمکش جاری نجات پیدا میکند.

>>>   پاکستان حق دارد مناطق وزیرستان شمالی و جنوبی را تحت کنترول امنیتی قرار دهد و همینگونه صوبه پنجم خود یعنی افغانستان را.
اگر کسی قبول ندارد مقابله باالمثل کند مثل ایران و پاکستان.
با فیر صد ها راکت و توپ از جانب پاکستان به کنر و ننگر هار کسی جراُت حتی یک فایر را به جانب پاکستان نکرد ، چرا؟؟؟؟؟
چونکه فروخته اند و سر خم هستند.

>>>   داستان اینها نیست بزرگواران با نام زمین سوخته و...
مقری که ایران زد در میانه کوههاست که دسترسی زمینی به آن سخت است. در عمق تقریبا ۸۰ کیلومتری مرز ایران است. میدان تیر دارد، کلاس درس وهابی پرور دارد و دیده بانی دارد و آسایشگاه نظامی. یک پادگان نظامی با حدود ۲۰۰ نفر. فیلم پهپادی از این پایگاه را میتوانید ببینید.

اینها با مولوی های جنوب شرق کشور به عربستان و امارات وصل هستند و از آنسو به اسقاطیل و انگلیس و امریکا‌.
ایران ۱۰ سال است نوافق نامه امنیتی با پاکستان دارد ولی پاکستان چون هرگز از سوی ایران مشکا امنیتی نداشته است و منطقه بلوچستان استقلال دارد، هیچ تسلط امنیتی یه این منطقه نداشت.
اگر ایران دولت پاکستان را از حمله آگاه میکرد آنگاه در ارتش یا دولت وابسته به امریکا و انگلیس به سرعت خبر آن در دست اسقاطیل و امریکا بود و نیروهای جیش العدل را که دست پرورده خودشان است از منطقه جابجا میکزدند.

یک گروه ۶۰ نفره به آن پادگان وارد شد تا دوره جدیدی برای اموزش ایجاد شود. ایران همان لحظه با موشک و پهپاد تقریبا کل ساختمانهای مربوط به این پادگان را زد‌. تعداد کشته ها بسیار زیاد است ولی کسی از ان نمیگوید. دست کم ۲۰۰ نفر در انجا بودند ک عکسهای پس از حمله نشان میدهد به سختی کسی میتواند زنده بماند.
در مقابل پاکستان در شرایط سیاسی دشوار، در ابتدا آن را عاملی برای وحدت توده دید و بسیار مردم را تحریک کزد تا متحد شوند. پس یک شور اولیه در ملت پاگستان ایجاد شد.

سپس عقلای isi بررسی هایی کردند و دیدند در این پنج سال ک مرز را رها کزده اند این گروه ها حدود ۱۵ عملیات سنگین را انجام داده ک باعث کشته شدن حدود ۱۰۰ تن از مرزبانی ایران شده اند. همچنین عقلای سیاست که امدند دیدند اگر روابط با ایران تنش افرین شود اقتصاد ویران پاگستان بسیار بدتر میشود.
سپس عقلای سیاست ک باز هم امدند دیدند هند بشدت دز حال جولان دادن و جنگ افروزی است. دست امریکا و انگلیس ک دیدند سریع وحشت کزدند که این جنگ میتواند شروع شود ولی به خواست دشمنان هر دو طرف. پس تنها با چند پهپاد کوچک در نقطه سه کیلومتری مرز یک خانه گلی را زدند.

در قوانین بین الملل تا عمق ۱۵ کیلومتری از خاک همسایه را میتوان مانند حوزه امنیتی دانست همانگونه ک ترکیه همیشه تا عمق ۱۵ کیلومتری سوریه را بمباران میکند. پاگستان تنها سه کیلومتری مرز دو چند پهپاد زد. ایران ور ۸۰ کیلومتری مرز خود زد.
پاکستان به سرعت جلسه گذاشت و قرار بر بازگشت سفرا و تعامل دیپلماتیک شد و به هند هشدار داد که از این اب گل الود به دنبال ماهی تباشد.

پس پاگستان دانست که ایران به هیات حاکمه پاگستان اعتمادی ندارد و اگاه کزدن انان از حمله مانند ارسال گزارش به اسقاطیل د امریکاست تا نیروی مزدور خود را اگاه کند. پاگستان دانست ک ایران به درستی و به حق این حمله را انجام داد و خلا امنیتی بلوچستان مشکل حاگمیت پاگستان است. سپس دانست که پیامد سیاسی اقتصادی اجتماعی و امنیتی زیادی در تنش است و ترجیح داد به سرعت موضوع را جمع کند.
یک حمله کوچک به اتباع پاکستانی با شعاری دهان پر کن، مانند م بر سرماچار، تنها برای قانع کردن افکار عمومی بود.

ایران این نیاز را به خوبی میدانست و احتمالا عمدا اجازه داد پهپادی وارد حریم هوایی شود تا توده به انچه که نیاز دارد برسد. اگر این پهپادها توسط پدافند ایران رهگیری میشد توده پاگستانی همچنان انتظار جملات داشت.
در این میان بحث ترس و ضعف هیچ کدام از طرفین نیست بلکه این عاملها بسیار کوچکتر از ان هستند که دو کشور بخواهند با هم دشمن شوند چه برسد ایران و پاکستان ک منافع مشترک بی شماری دارند و سابقه سیاسی و فرهنگی محکمی نیز دارند.

بنابراین ضربه کاری ب جیش العدل برای ایران اهمیت داشت که به ان رسید. حفظ ارتباط بیش از پیش با پاگستان اهمیت داشت که به ان رسید. جلب توجه پاگستان به توافقات امینیتی هم اهمیت داشت که به ان هم رسید. ارسال پیام به ترکیه و اذربایجان و اعراب هم هدف دیگر بود ک به انها رسید که بدانند ایران برای امنیت خود حتی به یک کشور هسته ای هم حمله میکند.

در طرف مقابل، پاگستان نیاز داشت یک ضدحمله برای بستن دهان مردم انجام دهد که به ان رسید. نیاز داشت مانع از دخالت هند و انگلیس و امریکا برای افزایش تنش شود که به ان رسید. نیاز داشت کمی شورو حالی در مردم ایجاد شود و تزدیک انتخابات اتحادی شکل گیرد که به ان هم رسید.نیاز داشت روابط همه جانبه با ایران برقرار بماند که به ان هم رسید.

دقیقا وقتی نقشه های اطلاعاتی به این شکل اهداف طرفین را تامین میکنند، بحث زیر سوال رفتن پدافند ایران و ترس ایران یا پاکستان یا.... نیست. مساله کوچکتر از ان است که دو دولت را رو در روی همدیگر قرار دهد.

>>>   به حتم ایران پهبادهای پاکستان را رهگیری کرده ولی از زدن اونا جشم پوشی کرد به دلایلی و گرنه چطور میشه در همین شرق ایران پهباد(RQ170)آمریکا را سالم یه پایین کشید.
البته که نباید‌‌‌ دو کشور مسلمان با هم بجنگند؛ چرا که خسران دنیا و آخرت همین است.

>>>   امیر افغانپشتونها پشتوزبان ملا هیبت اله خودسرکش
ملا کرزی خرپشتون
ملا حسن آخوند پشتونی
ملا حقانی ها پشتوزبان
ملا غنی برادر افغانپشتونی
ملا کبیر ناقلین افغانپشتون
ملا عبداله پشتونیست
ملا آخوندزاده های افغانکوچی
ملا یعقوب سرگینخور پختون
ملا عمر زشت بیوطن
ملا اسماعیلیون تبیله ای بی ریشه
ملا کبیر و مولی خیرخواه پشتون بیفرهنگها و...👉

>>>   پاکستان تروریست پرور است همه تروریست های عالم از پول عربستان وحمایت پاکستان برخوردارند
تروریست ها با حمایت استخبارات پاکستان درآن کشور مقر آموزشی دارند نمونه اش فیلمی است که ایرانی ها از مقرتروریست ها با حمایت ارتش و استخبارات آنها نمایش دادند و اما گویا پاکستان خودش به خواب می زند؟!!!
به جرائت می توانم بگویم که تمام ناامنی های افغانستان از پاکستان نشات می گیرد
دیپلملت های ایرانی در مزار شریف توسط سازمان اطلاعات پاکستان کشته شدند
افغانستان و ایران باید با تمام قدرت ریشه این ترورسیت های وهابی و صهیونیت ریشه کن کند

>>>   بنظرم خوب می سوزی از شیران افغان پشتون تا هنوز خیلی مانده تا دسته آخر داخل شود حال افغانستان افغانستان میشه که گوسفند جای خود بز جای خود گو هم جای خود رقص زنگ جامه بودنه دمبوره هم تعطیل لندغری فحشا فساد رشوه هم تعطیل این قانون شیر پشتون هست

>>>   پشتون مولویهاقومی استنددر افغانستان که درغیاب بزرگان مبارزه وسیاست بیرق وطن فروشی برداشته و برای نابودی وطن گوی سبقت از بیگانگان ودشمنان تاریخی این دیار ربوده اند
بنظرم خوب نادانی تو آخرین نفر که در کمنت نوشته کردی وشیران افغان را یاد کردی. بچه م نام شیر را هم بد کدی این کدام شیر است که مانند شغال ترسو به وقت جنگیدن فرار را برقرار ترجیح می دهد؟این کدام شیر است که قلاده نوکری کفتارهای چرکستانی را به گردن خود می آویزد؟ این کدام شیر است که فرزندان خود را وخانواده خود را می کشد وبه صغیر وکبیر رحم نمی کند وبخش بزرگی را وادار به مهاجرت از زادگاهش می کند؟
این کدام شیر است که به تکه گوشتی که هر دوهفته یک بار برایش تحفه می برنددل خوش کرده وحاضر است با همین تحفه ایل وتبار وخاکش را تسلیم کند؟ این کدام شیر است که که به جای شراکت با هم جنس خود با خفاشان وکرکس ها وکفتارها دوستی می کند؟ این کدام شیر است که بجای غرش مانند شغال زوزه می کشد؟

>>>   ایران همینکه از غرب و مسئله فلسطین رها شود به وقتش سراغ پاکستان هم می رود ولی نه مستقیم

>>>   بچیم اسم شیران که گذشته ام به این خاطر که بهفامی دولت صدام حسین حزب بعث عراق حمله امریکا به عراق ازبین رفت دولت محمدقزافی لبیا ازبین رفت با چندتا کشور به شیران وطن چهل هشت کشور از زمین مزدور وطن ازهو بی 52 در تمام دنیا به اسم تروریست بود باز هم اشغال گران را بیرون کردن حال تمام دنیا چه مسلمانان و چه غیر غیرمسلمانان اولگو از شیران وطن میگرد حال آمدم سر افغانها که چرا محاجرت میکند یاکردن اونهای مهاجرت کردن که در خودش یک چیز میدنند تو خودت قضاوت کن ازچنرال تارهبران جنگی و سرباز جاروکش ای داره همه برای چه فراری شدن تو خودت قضاوت کن این شیران همه ای این مردم را می کشتند نمیتوانستد بکوشند نه هم توانای ش را داشت نه این قدر قدرتش پس پس باورکن که شیران هستند ما چقدر جان فدا در آوردی ملی وپولیس امنیت ملی واربکی و چقدر بدماش وپایلوچ و قدر قمندانان که هرکدامش خود را به یک جنرال قهرمان وبدماش می‌گفت چتور شبانه قاچاقی افغانستان بیرون کردن تو خودت قاضی شو مرد مردانه قضاوت کن بی طرف فانه این همه جوانب را درنظر بگیر باز قضاوت کن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است