جسد یک مسلمان اشتباهاً در آلمان سوزانده شد
وقتی مسلمان‌ها وطن جدید می‌یابند، اما قبرستان نه. آلمان با کمبودی قبرستان و یا محل تدفین مسلمان‌ها مواجه است 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۴    ۱۴۰۲/۱۰/۲۹ کد خبر: 174722 منبع: پرینت

جسد یک مسلمان اشتباهاً در آلمان سوزانده شد.
آلمان: وقتی مسلمان‌ها وطن جدید می‌یابند، اما قبرستان نه.
انتقال فوتی‌ها با تابوت به وطن سابقه شان.

در اکثر شهرهای المان به ویژه قبرستان های مسلمانان در برلین به ندرت جایی برای دفن موجود است.
در هفته‌های گذشته هشدارهایی از برلین رسیده که گورستان‌های کمی در این شهر که محلات تدفین برای مسلمان‌ها دارند یا پر شده و یا ظرفیت آنها در حال تکمیل شدن است. بوآیسا در رایلند نیز می‌داند که شماری از شهرها با کمبود محل تدفین مسلمان‌ها مواجه اند. از سال‌ها به اینسو مسلمانان مجبورند به قبرستان‌های شهرهای مجاور بروند.

آلمان با کمبودی قبرستان و یا محل تدفین مسلمان‌ها مواجه است. تلاش‌های زیادی لازم بود تا تغییرات قانونی در این زمینه وارد شود. به زودی یک پروژه نمونه در شهر ووپرتال آغاز می‌شود. (سمیر بوآسیا که مسوول محلی حزب دموکرات مسیحی آلمان (سی دی یو) در یک ناحیه شهر ووپرتال و رییس ایالتی شورای مرکزی مسلمان‌ها است می‌گوید شمار رو به افزایش مسلمان‌های مهاجر در آلمان می‌خواهند پس از فوت در این کشور دفن گردند. او می‌گوید: «تمایل خانواده‌ها و افرادی که در اینجا دفن شوند، افزایش یافته است.»

هرچند این افزایش از مدت‌ها به اینسو محسوس است، اما در قسمت تعیین قبرستان یا محل تدفین برای مسلمان‌ها کار زیادی نشده است.
سمیر بوآیسا می‌گوید شمار مسلمان‌های مهاجر در آلمان رو به افزایش است و آنها می‌خواهند پس از فوت در این کشور دفن گردند. او می‌گوید: «تمایل خانواده‌ها و افرادی که در اینجا دفن شوند، افزایش یافته است. اما در قسمت تعیین قبرستان یا محل تدفین برای مسلمان‌ها کار زیادی نشده است.

بوآیسا باشنده شهر ووپرتال آلمان است. این مرد ۵۰ ساله زمانی که کودک دو ساله یک خانواده مراکشی بود، به منطقه رایلند آلمان آمد. او رییس انجمن «قبرستان‌های مسلمانان در ووپرتال» است. این اولین قبرستان در آلمان است که منحصراً از سوی انجمن مسلمانان اداره می‌شود. بوآیسا به دویچه وله گفت: «ما در سال ۲۰۰۸ در ووپرتال به کار در این زمینه آغاز کردیم. به گفته او، در آن زمان روشن بود که آلمان به قبرستان مسلمانان نیاز دارد.

بوآیسا در این کار پیشگام بوده است. شش دهه بعد از اینکه به اصطلاح اولین کارگران مهمان به آلمان آمدند و در بسیاری از موارد با سنت‌های مذهبی و فرهنگی شان در این کشور ماندگار شدند، امکانات کافی و مناسب برای تدفین فوتی‌های شان در آلمان وجود ندارد.

جسد یک مسلمان اشتباهاً در آلمان سوزانده شد.
در پی به اشتباه گرفتن دو جسد در دانشکده طبی شهر هانوفر، جسد یک مسلمان سوزانده شد.
اعضای خانواده جسد مسلمان زمانی متوجه این اشتباه شدند که آمادگی برای دفن می‌گرفتند. جسد یک مرد مسلمان پس از اختلاط دو جسد در دانشکده طبی شهر هانوفر در اوایل این ماه سوزانده شد.(سال گذشته) خانواده این جسد خیلی ناراحت هستند، زیرا در دین اسلام سوزاندن جسد جایز نمی‌باشد.
سخنگوی این مرکز طبی روز جمعه گفته است که "دانشکده طبی هانوفر از اختلاط اجساد عمیقاً ناراحت است و ما با بستگان این جسد همدردی می‌کنیم.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جسد مسلمان
قبرستان مسلمانها
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند مغفرت اش کند و از سوختن در جهنم معاف اش دارد.
آمین

>>>   خوب او دیگر چه از سایر انسان ها کرده بر تر است! چه فرق میکند که سوزانده شده یا دفن می شد!

>>>   البرت انشتابن یهودی بود.
از او در هنگام زنده بودن اش درخواست کردند که بعد از مرگ ات،مغز ات را به ما هدیه کن که ببینیم تو با اینقدر علم و دانش ات،چه تفاوتی مغز تو با دیگران دارد؟
او قبول کرد و گفت منتهی به یک شرط:
باقی جسد من را سوختانده و خاک اش را در یک جنگل در پای یک درخت بریزید.
پرسیدند چرا؟
او در جواب گفت:نشود که باقی جسد من را از گور بدزدند و هرکدام،هر قطعه آن را با خود ببرد.
من این بی آبی را تحمل کرده نمیتوانم!
بعد از مرگ اش مغز او را گرفتند و در یک ظرف شیشه یی در میان محلول کیمیاوی گذاشتند تا خراب نشود و دانشمندان شروع به تحقیق کردند.
هرکدام هر چیز میگفت.
یکی میگفت برآمدگی قسمت پیشانی اش زیاد تر است.دیگری میگفت که چین خوردگی های مغزی اش زیاد است.سومی میگفت که وزن مغز اش زیاد است.
اما در نهایت مغز انسان مثل یک هارد دیسک است که در آن داده ها ثبت میشود و انسان ازین داده ها برای تحقیق در عرصه های مختلف استفاده میکند. مغز این داده ها را مورد استفاده قرار میدهد و پیشنهاد های مختلفی به دارنده مغز که عبارت از خود مغز است،پیشنهاد میکند و بالاخره دارنده مغز که عبارت از خود مغز است،یک چیزی را کشف میکند و به مردم اعلان میکند که من چنین چیزی را کشف کردم.
پس مغز عبارت از یک هارد دیسک بیولوژیکی است که داده ها را پردازش میکند و به بیرون میدهد و از میان آنها خود مغز یکی را که به نظرش واقعی هستند،منحیث کشف چیزی،بیرون میدهد.
هرکس در هر رشته یی که کار میکند،تکرار یک چیز برایش دلگیر میشود و در نتیجه چیز های جدیدی را کشف میکند تا کارش آسان شود و یا دلگیر نشود.
این بدان معنی نیست که مغز او از دیگران فرف میکند.
مغز فقط یک هارد دیسک بیولوژیکی است که داده ها را ثبت و پردازش میکند.

>>>   چه فرقی می کند، اکثریت مردم‌ از بی پولی که توان کفن و دفن رو ندارد می سوزاند، کسی که دستشان از دنيا کوتاه و به درد بخور هم نيست به حالیشون فرقی ندارد

>>>   من هم ميخواهم سوختاندن شوم چه فرق دارد زنده خو نميشود دو باره در كشور هاي اسلامي چه حال است به زنده احترام و حق داده نميشود مرده را به جا بگذار المان مجبور نيست به مرده و زنده مسلمان جاي بدهد

>>>   سوزاندن جسداوج بی احترامی وتوهین است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است