توهین پاکستان از درماندگی در تامین امنیت است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۱    ۱۴۰۲/۱۱/۸ کد خبر: 174776 منبع: پرینت

فصیح‌الدین فطرت، ریيس ستاد ارتش طالبان سخنان اخیر عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان را «توهین‌آمیز» خوانده و آن را «ناشی از درماندگی» مسوولان کشور همسایه می‌داند.
جنرال عاصم منیر، رییس ستاد ارتش پاکستان روز چهارشنبه در جمع دانشجویان در اسلام آباد گفته بود ارزش جان یک پاکستانی مهم‌تر از تمام افغانستان است که با واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی از جمله مقام‌های دولت پیشین افغانستان مواجه شد.

عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان در این ارتباط، سخنانی از آقای فطرت را در واکنش به همتای پاکستانی‌اش منتشر کرد که گفته است: «اظهارت اخیر جنرال منیر عاصم [منیر] لوی درستیز [فرمانده ستاد ارتش] پاکستان را علیه مردم افغانستان توهین‌آمیز و ناشی از درماندگی مسوولان حکومتی آن کشور می‌داند.»
او افزوده است: «آقای منیر که امنیت یک شهروند کشورش را مهمتر از امنیت و جان تمام مردم افغانستان می‌داند، در واقع توهین به ارزش‌های یک ملت مسلمان است. در حالیکه آنان از تامین امنیت شهروندان خود عاجز مانده و تقصیر کوتاهی شان را به دوش دیگران حواله می‌کنند.»

رییس ستاد ارتش طالبان همچنین گفته است: «ملت پاکستان، باید در برابر همچو ابراز نظرهای مغرضانه دولت مردان‌شان که باعث ایجاد نفرت بین دو کشور همسایه و مسلمان می‌شود، واکنش نشان دهند.»
همچنین «وزارت دفاع ملی [طالبان]، تاکید می‌دارد که همچو ابراز نظرهای غیرمسوولانه، نه تنها مشکل را حل نمی‌کند؛ بلکه باعث خدشه‌دار شدن روابط حسنه بین دو کشور همسایه می‌شود.»
جنرال منیر پیشتر نیز از روند اخراج بیش از یک میلیون مهاجر افغانستان از این کشور حمایت کرده و این تصمیم را بنا به «منافع ملی» پاکستان دانسته بود.
مقام‌ها در اسلام آباد بارها حکومت طالبان را به حمایت و پناه‌دادن گروه‌های طالبان پاکستانی متهم کرده‌اند که به گفته آن‌ها از خاک افغانستان حملاتی را در پاکستان طرح می‌کنند. طالبان این موضوع را رد می‌کند.

چهره‌های سیاسی افغانستان: این سیاست پاکستان است
به گزارش بی بی سی، امرالله صالح، معاون پیشین ریيس جمهور در ایکس نوشت که اظهارات عاصم منیر برای او «تازه و غافلگیرکننده» نبوده است و تنها جنبه‌ عجیب آن، نحوه بیان آن «با صدای بلند برای عموم» است.
او افزوده است: «ارتش پاکستان و ای‌اس‌آی از اسلام و برادری برای دودآلود ساختن صفحه استراتژی شیطانی در کشور ما استفاده می‌کنند. در افغانستان سلاح اسلام و شبکه مدارس برای بهره‌برداری، سوءاستفاده و نقابی به نیت تخریب استراتژیک آنها‌ است.»

رحمت‌الله نبیل، ریيس پیشین امنیت ملی افغانستان نیز در ایکس نوشته است که اظهارات فرمانده ارتش پاکستان تنها در حد گفتار نبوده بلکه «این سیاست درازمدت پاکستان در مورد افغانستان را نشان می‌دهد.»

نقیب‌الله فایق، والی پیشین فاریاب نیز در ایکس با اشاره به این اظهارات خواستار «همدیگر پذیری و برابری» شده و نوشته است:
«ما كوشش كرديم در داخل افغانستان از ديگرى برتر باشيم، قدرت قومى را بالا ببريم و به لقب‌هاى مبالغه آميز درون قومى خودرا خوش بسازيم. حالا كسى در قدرت است يا كسى آواره، همه يك برابر مسخره جهان است.»

حنیف اتمر، وزیر خارجه پیشین افغانستان نیز اظهارات فرمانده ارتش پاکستان را«ناخردمندانه، تحریک آمیز و با پیامدهای نهایت خطرناک» دانسته است و در بیانیه‌ای بخش‌های سخنان او را نقد و بررسی کرده و افزوده است که «صلح در پاکستان، صلح در افغانستان» است.

عبدالسلام ضعیف، سفیر پیشین طالبان در اسلام آباد در اواخر دهه ۱۹۹۰ که در حکومت فعلی طالبان سمتی ندارد، در ایکس نوشت که زندانیان پاکستانی در گوانتانامو که با او هم‌بند بودند از سوی استخبارات ارتش پاکستان به آمریکا‌یی‌‌ها تسلیم داده شده بودند که به گفته او، «اهمیت و بی‌اهمیتی» شهروندان پاکستان را در نظر ارتش پاکستان نشان می‌دهد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توهین پاکستان
درماندگی پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   توهین پاکستانی ها ودیگر کشورها به دلیل ذلیل شدن حکومتی است که ذره ای بفکر جایگاه کشور نیست
کشوری که حکومتش درگیر فقر وتروریسم دولتی و نکبت وبدبختی خرافات مذهبی است وبه مانند هزاران سال پیش سیاستمداری می کندجایگاهی بهتر از این ندارد
طالبان روابطشان با کشورهای همسایه هم آمیزه ای است از جهالت وکینه وحماقت و همسایگان خوب می دانند چگونه ازاین وضعیت آشفته سوءاستفاده کنند.این کشورها فهمیده اند که با این فرقه عصرحجری چگونه رفتار کنند و چگونه این گاو را بدوشند.

>>>   💯👈 جنرال عاصم منییر درست و راست گفته است.
چونکه مردم افغانپشتونها یا افغانپشتونطالبان هر گونه ناانسانیت را، بی عزتی را، بی غیرتی را، بدعت را، بی ناموسی را، غلام منشی را، ... همجنسگرایی-مدرسه ای را، سرکشی از قرآن و اسلام واقعی را به زعم خودشان مسلمانپشتونی و پشتونوالی و خدا خرافتخاری می پندارند و...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است