افزایش دو هزار تُنی استخراج نفت از آمودریا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۴۰۲/۱۱/۹ کد خبر: 174783 منبع: پرینت

طالبان روز یکشنبه به نقل از رییس شرکت چینی افچین از ساخت ذخیره گاه‌های نفت با ظرفیت ۶ هزار تُن، ایجاد کارخانه تصفیه نفت و حفر ۲۲ حلقه چاه جدید در حوزه آمودریا در ۲۰۲۴ خبر داد.
این شرکت گفته که استخراج روزانه نفت تا دوهزار تُن افزایش خواهد یافت.

وزارت معادن طالبان روز یکشنبه (۸ دلو)، در شبکه ایکس از دیدار رییس شرکت چینایی افچین با شهاب الدین دلاور، وزیر معادن و پترولیم طالبان خبر داد.
به گفته‌ این وزارت، رییس افچین ساخت کارخانه تصفیه نفت، سروی ساحات ۱۳۰۰ کیلومترمربع، ترمیم ۲ حلقه چاه غیرفعال و حفر ۲۲ حلقه چاه جدید را جز برنامه کاری این شرکت در سال ۲۰۲۴ عنوان کرده است.

شرکت چینی افچین هم اکنون ذخیره‌گاه نفت به ظرفیت ۴۰۰۰ تن را در اختیار داشته و قرار است ذخیره‌گاه‌های نفتی جدید با ظرفیت ۶۰۰۰ تن در ساحه قشقری و ساحات نیز را بسازد.
وزیر معادن طالبان بر استخدام متخصصان افغان تاکید کرده و گفته در صورت عدم موجودیت متخصصان مذکور در افغانستان، این شرکت می‌تواند اتباع خارجی را استخدام کند.
پیش از این نشریه بلومبرگ در ماه قوس سال جاری با نشر گزارشی در مورد تولید نفت خام از سوی یک شرکت چینی دیگر نوشت که شرکت نفت و گاز آسیای مرکزی سین‌کیانگ چین تولید نفت خام در افغانستان را سه برابر افزایش داده است.

به گفته‌ سخنگوی وزارت معادن و پترولیم طالبان، افغانستان با ضرورت ۵۰ هزار بشکه در روز، در حال حاضر تقریباً تمام سوخت مورد نیاز خود را از کشورهای همسایه مثل ایران و اوزبیکستان وارد می‌کند.
طالبان مدعی است که حفر چاه‌های جدید، سالانه حدود ۵۰۰ میلیون دالر عواید برای طالبان در پی خواهد داشت.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استخراج نفت
آمو دریا
نظرات بینندگان:

>>>   نادر غدار، ظاهر دزد، داوود چرسی، تره کی نابغه شرق، امین مستبد، کارمل غلام بچه، نجیب ناسیونالیست، داکو های اشرار، حامدک چورزی، غل بابای فراری آمدند و رفتند مگر این طلای سیاه دست نخورده ماند!!! اگر این پروژه جان بگیرد و این سرزمین دربدر گرسنه را از خاک بخیزاند پس باید در مورد طالبان خاموش بود زیرا مسعود خیل بدون آنکه حتی "دم گاو" برای ملت باقی بمانند همه معادن را چور کردند!!!!
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است