متقی: به مدل حکومتداری طالبان احترام بگذارید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۳    ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ کد خبر: 174787 منبع: پرینت

امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در جریان سخنرانی خود در نشست «ابتکار همکاری‌های منطقه‌‌ای» گفته که تاریخ دور و نزدیک افغانستان ثابت ساخته است که «نسخه‌های تحمیلی» و «وارداتی» نتوانسته است برای افغانستان کارساز ثابت شود.
متقی گفت که طالبان به منافع انتخاب‌ها و طرز ساختارهای حکومتی سایر کشورها احترام دارند و در مقابل از کشورها نیز می‌خواهند تا به منافع و ساختار حکومتی آنان احترام بگذارند.

متقی افزود: «‏در جریان نزدیک به نیم قرن سال‌های جنگ و بی‌ثباتی در افغانستان دیده شد که طرح‌هایی که از بیرون به افغانستان وارد شد، هیچ درد مردم افغانستان را مداوا نساخت.»
وزیر خارجه طالبان از نمایندگان کشورهای منطقه خواست تا در نشست آینده دوحه «واقعیت‌های عینی» افغانستان را به گوش جهانیان برسانند.
او گفته که اشتراک‌کننده‌گان کشورهای منطقه در نشست دوحه باید «واقعیت‌های عینی افغانستان امروزین» را به سمع جهت‌های دور برسانند تا باشد با روی‌کرد واقع‌بینانه، معقول و قابل قبول برای افغانستان وارد تعامل و همکاری سازندۀ شوند.

وزیر خارجه طالبان در نشست «ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان» در کابل بار دیگر مخالفت این گروه را با تعیین نماینده ویژه جدید سازمان ملل تکرار کرد و گفت رژیم این گروه آماده است و ظرفیت آن را دارد که روی مسایل مشترک و نگرانی‌ها گفت‌وگو کند.
متقی به نمایندگان ۱۱ کشور منطقه گفت افغانستان با حضور یوناما به هماهنگ‌کننده جدید سازمان ملل نیازی ندارند.
او در سخنرانی خود گفت: «امارت اسلامی افغانستان حاضر است به کار مشترک بر مبنای منافع مشترک و احترام متقابل با کشورهای منطقه تعامل و همکاری داشته باشد.»

به گفته او، «سیاست حکومت افغانستان در جریان کمتر از دو نیم سال گذشته نشان داده است که افغانستان نوین منافع خویش را در منطقه در یک سازوکار برد-برد تعریف می‌کند.»
آقای متقی افزود همکاری‌های منطقه‌ای می‌تواند بر بررسی راه‌های تعامل و همکاری منطقه‌محور براساس منافع مشترک و ایجاد روایت منطقه‌محور برای تعامل مثبت و سازنده با طالبان برای مبارزه با تهدیدهای بالفعل و بالقوه در منطقه متمرکز باشد.

نشست «ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان» عصر روز دوشنبه در مقر وزارت خارجه تحت کنترول طالبان در کابل آغاز شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومتداری طالبان
متقی
نظرات بینندگان:

>>>   جناب متقی مدل حکومتداری شما هم مدل دیوبندی است ک و توسط ملاهای وابسته به سازمان استخباراتی ای اس ای به شما دیکته شده است. در مدارس و دانشگاه ها را بروی دختران باز نکنید و کیفیت درسی دانشگاه ها را از بین ببرید و ملا ها راجای اهل کار بگذارید، سرنوشت بهتر از دزدان دوره جمهوریت و خلقی ها نخواهید داشت، حالا غره قدرت شده اید و از واقعیت ها گریز می کنید.
شمس تمنا

>>>   خصوصیات عالی حکومتداری طالبان.
-دختران اجازه تحصیل وزنان حق کارندارند.
-دررهبری ارگانها یک ملای بیسواد(مفعول چندسال قبل وفاعل فعلی)
- درازکردن دست گدایی بطرف شرق وغرب،شمال وجنوب.
-فریب تمام ممالک دورونزدیک وهمکاری مخلصانه باتمام گروه های تروریستی منطقوی وفرامنطقوی.
-تجاوزملاهابالای اطفال دربین مسجدو تجاوزبالای دختران وخانم ها درحجره جوارمسجد.
-لت وکوب ودشنام وحبس واخاذی ازخانمها به بهانه کوتاه بودن نوک چادر.
-و....و....
سیداصف نیکزاد

>>>   متقی و دیگر تیوریسن های طالبانی در قدم اول باید به آزادی فکر و اندیشه و انتخاب پوشش زنان و مردان افغانستانی احترام بگذارند.

>>>   💥 به مدل یاغیگری، انتحاریت، تروریستی، آدم ربایی، سرگین چینی، قانونشکنی، تعصبیت قومی-زبانی ... ، همجنس گرایی مدرسه ای، پاده گریت، سرکشی و تجاوزگریت نامسلمان-افغانپشتونی !؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است