کارت خرید برای پناهندگان بجای پول نقد در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۰    ۱۴۰۲/۱۱/۱۳ کد خبر: 174806 منبع: پرینت

قرار است کارت های پرداخت برای پناهندگان در ماه ژوئن در سراسر آلمان معرفی شود.
دولت های فدرال و ایالتی در ماه نوامبر توافق کردند که پناهجویان باید بخشی از مزایای خود را به عنوان اعتبار در کارت پرداخت در آینده دریافت کنند. قرار است در ماه ژوئن معرفی شود.

پس از آن پناهندگان باید بتوانند مانند کارت بانک، خریدهای بدون نقد انجام دهند، اما برداشت وجه نقد محدود است. نقل و انتقال پول به خارج از آلمان نباید امکان پذیر باشد. کارت پرداخت پناهندگان باید در ماه ژوئن آماده و معرفی شود. این چیزی است که روزنامه "بیلد" گزارش می دهد. بر این اساس، برای ایالت های فدرال مهم است که پناهندگان کارت پرداخت را قبل از برگزاری انتخابات ایالتی در شرق داشته باشند. هدف این است که اطمینان حاصل شود این موضوع به راست فراطی واگذار نمی شود.
کارت پرداخت همچنین برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و جلوگیری از مهاجرت داخلی درنظر گرفته شده است. علاوه بر این، باید جلوی جرایم قاچاق گرفته شود.

به گزارش روزنامه بیلد، 12 ایالت از 16 ایالت فدرال قبلاً این توافقنامه را امضا کرده اند. اما مبارزه برای قوانین یکسان دشوار است. با این حال، این موارد ابتدایی است تا اطمینان حاصل شود که پناهندگان به سایر ایالت های فدرال مهاجرت نمی کنند. کارت پرداخت یکسان تا پاییز در سراسر آلمان معرفی می شود.
به گفته شرکت کنندگان این بحث، قوانین باید سختگیرانه باشد، در غیر اینصورت پناهندگان به سادگی به ایالت های فدرال مهاجرت می کنند که شرایط بهتری را با کارت پرداخت ارایه می دهند. SPD و ایالت های فدرال تحت رهبری حزب چپ ها در حال بحث هستند که آیا پول جیبی بالاتر باید در دستگاهای اتومات به پناهجویان پرداخت شود؟

سایر دستورالعمل ها عبارتند از: کارت پرداخت فقط در آلمان و نه در خارج از کشور کار می کند. حتی در مورد استقرار منطقه ای نیز بحث شد تا پناهندگان در مناطق خود باقی بمانند. در غیر اینصورت افراد زیادی به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند یا بجایی نقل مکان می کنند که ساختار خانواده آنها بهتر است و با هم ادغام نمی شوند. این کارت در دستگاه های (خودپرداز) معمولی کار خواهد کرد. پناهندگان همچنین باید یک برنامه برای تلفن های همراه خود دریافت کنند تا بتوانند وضعیت پول خود را بررسی کنند.

هدف این کار این است که از انگیزه‌های احتمالی مهاجرت به آلمان کاسته شود. ایالت برلین می‌خواهند به صورت مشترک با ایالات دیگر احتمالا تا سال ۲۰۲۵ به پناهجویان به جای پول نقد کارت پرداخت بدهد.
در همین حال، سنای برلین روز سه شنبه اعلام کرد که پیوستن به برنامه توزیع کارت پرداخت در ایالت ها به صرفه خواهد بود و با استفاده از کارت پرداخت برای پناهجویان، هزینه‌ها در بخش مدیریت کاهش داده می‌شود. گروه کاری متشکل از مسوولان در ایالات مختلف آلمان و مسوولان حکومت فدرال در مورد ایجاد این کارت با تعیین حداقل استانداردها به توافق رسیدند تا به این وسیله از آن در سراسر آلمان استفاده شود.

سنای برلین در ادامه تاکید داشت که از نظر حکومت، رعایت حداقل استانداردها لازم است. به طور مثال عدم تبعیض در میان پناهجویان و یا امکان ایجاد مرز پرداخت پول نقد برای هرکدام از پناهجویان اهمیت ویژه‌ای دارد. در برلین، (جانسل قیزیل تپه، سناتور مسوول) امور ادغام، مسوولیت مدیریت این کارت‌ها را برعهده دارد. او عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان (اس پی دی) است.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کارت خرید
کارت آلمان
پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   چقدراین حیله اشناست خوب فکرکردم دیدم هرانچه کران اشناکرد واینوفهمیدم که مهاجرین فقط افغانستانیهای مظلومندکه ازکشورهایی ستم دیدن که شعارحمایت ازمظلومین جهانشون گوش فلک راپرکرده بود

>>>   منبعد پناهندگان به آلمان نخواهند آمد.
زیرا در عوض پول نقد،برایشان کوپون خرید مواد خوراکه یا همان کارت خرید مواد خوراکه داده میشود.

>>>   دور زدن این کار بسیار آسان است؛
کارت خود را به کسی میدهد که پول دارد و پناهنده نیست، او مایحتاج خود را خرید میکند، در عوض به مهاجر پول نقد میدهد
دزد از پولیس چند قدم پیشتر است

>>>   این روش ۲۰ سال قبل هم برای مدتی مورد استفاده قرار گرفت که غیرازخرید مواد غذایی چیز دیگری نمیتوانند بخرند. بنده برای یک فامیل که ۱۲۰ یورو همان وقت لازم داشتند ۱۲۰ یورو کوپین گرفتن و این مقرار را نقد برای شان دارد
زلمی از المان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است