کارگردان سینمای کشور مشغول «کارگری» در ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ کد خبر: 174817 منبع: پرینت

عبدالرشید عظیمی، کارگردان سابقه‌دار افغان پس از مهاجرت به ایران در آن کشور رو به کار شاقه آورده است و کارگری می‌کند.
به گزارش شفقنا؛ تصویرهایی که از آقای عظیمی روز شنبه، ۱۴ دلو توسط برخی از سینماگران و فعالان فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی نشر شده، نشان می‌هد که او در حال سنگ‌کاری است.

برخی سینماگران با نشر عکس‌هایی از این کارگردان سابقه‌دار افغان، دلیل روی آوردن وی به کارگری را مشکلات اقتصادی عنوان کرده‌اند.
او پیش از این نیز به‎دلیل مشکلات اقتصادی تجهیزات سینمایی خود را لیلام کرده بود.
عظیمی تا کنون بیش‌ از ۳۲ فیلم کوتاه و بلند سینمایی، مستند و سریال تلویزیونی تهیه کرده و سریال‌های «فیس‌بوک دات کام»، «زبان ‌زرگری» و «کلک ‎ششم» با گویش‌ هراتی از کارهای مهم دیگر وی می‌باشد که با استقبال بی‌سابقه مردم رو‌برو شده بود.

فیلم ‌سینمایی «گل‌چهره» که داستان ازدواج زیر سن دختر نوجوان را روایت می‌کند، یکی از مشهورترین آثار هنری دیگر عظیمی به‌حساب می‌آید.
این در حالی است که پس از روی‌کارآمدن دوباره طالبان در کشور، محدودیت‌ها بر سینماگران افزایش و برخی از هنرمندان به‌دلیل مشکلات اقتصادی و امنیتی مجبور به ترک کشور شدند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالرشید عظیمی
کاگردان درایران
نظرات بینندگان:

>>>   آنکه خود نداند که هنر چیست ، قدر هنرمند کجا داند.

>>>   هنر تجلی احساس ادمی است در هر عصر وزمانه و بی شک فرقه طالبان به هنرهای چندگانه به شمول سینما بی اعتنا خواهند بود.اصولا این خوکان بی اصل ونسب را با هنر چه کار؟ هر انچه که برای این غلامان پیسه و دالر به همراه نداشته باشد زائد وبی مصرف است.احساس برایشان در حد واندازه انتحار وبه قتل رساندن انسانهای بیگناه است.احساسی ندارند به جز خوردن و جماع کردن و کشتن ادمها والبته برای این کشتن اجری عظیم می برند و جفت جفت حوریه بهشتی را صاحب می شوند.این بدسیرتان زشت خوی مغز فندقی هنر را وسینما را سبب انحراف می دانند در ان سوی مرزها هم قرار نیست فیلمساز خودی را رها کنند و برای سینماگران ما فرش قرمز پهن کنند.
پس آفرین بر همت و عزت نفس این کارگردان سینما که به جای غلامی بیگانه و سرخم کردن در مقابل خواسته هایشان شانه به زیر سنگ روزگار داده و زیربارمنت دیگران نمی رود. آفرین!

>>>   آفرینبه آقای عظیمی، خدا قوت به ایشان. مثل خیلی از تحصیل کرده ها گو

>>>   آفرین به آقای عظیمی، خدا قوت به ایشان! ایشان کار را عار نمی داند. دنبال نان حلال است. خیلی از تحصیل کرده ها فقط به مدر کشان نگاه می کنند. غرور دارند!. خب حالا شرایط کشور تغییر کرده است، شرایط زندگی تغییر کرده است. طور دیگر باید زندگی کرد.

>>>   عظمی تو برای چه فراری هستی می ماندی درکشورت همین قدر که در خارج سرت انداختی پایین که غوررت زیر پاگذشتی در وطن نصف این غرورت هم شکسته نمشد من نمی دانیم که این طالب آمد این ملت مثل اسب که مگسی شود زین ریکاب پالان همه را انداختن او عظمی تو برای چی فراری

>>>   یعنی چی آفرین به به و چه چه این آدم هنرمنده درس خوانده زحمت کشیده حالا بره کارگری کنه وقتی میشه استفاده درست کرد از همچین نیرویی دوستانی که توانمند هستن چه مالی چه اعتباری لطفا به این وضع خاتمه بدن این مرد فرزند وطن است و جایگاهی این نیست

>>>   به آفرین آفرین چه درد اورا دوا میکند اگر راست میگوید دست اورا بگیرد مگرشمها کم دزدی در جمهوریت کردی یکمی از اون دارآباد آورده به هنرمند کشوربدهید آفرین آفرین آفرین آفرین که نه شد شکم سیری آفرین آفرین آفرین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است