معاون سفارت ایران: در تعامل با طالبان محدودیت نداریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ کد خبر: 174819 منبع: پرینت

غلام رضا نجاری معاون سفارت ایران در کابل می‌گوید با آن‌که تهران حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته؛ اما با کابل در تمام عرصه‌ها روابط خوبی دارد و این روابط با گذشت هر روز در حال بهبود است.
آقای نجاری به طلوع‌نیوز می‌افزاید که امیدوار است مقام‌های امارت اسلامی برای به رسمیت شناخته شدن حکومت سرپرست از سوی جامعه جهانی، گام‌های اساسی را بردارند.

معاون سفارت ایران در کابل گفت: «هرچند حکومت طالبان را هنوز در واقع به رسمیت نشناختیم؛ اما هیچ‌گونه محدودیتی در تعاملات ما با افغانستان نداریم و در روابط در تمام سطوح به عنوان دو کشور همسایه در جریان است.»
غلام رضا نجاری در بخشی از سخنانش هم‌چنان خواهان تشکیل حکومت فراگیر با اشتراک تمامی اقوام در کشور است.
او به طلوع‌نیوز گفت: «یکی از درخواست‌های همیشگی ما این است که در واقع حکومت در افغانستان همه شمول باشه. وقتی صحبت می‌کنیم منظور ما از همه شمول بودنِ است که همه اقوام افغانستان در ساختار سیاسی افغانستان شریک باشند.»

اما ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان تشکیل حکومت فراگیر را از موضوعات داخلی کشور می‌داند و از کشورها می‌خواهد که در مسایل داخلی افغانستان مداخله نکنند.
سخنگوی طالبان افزود: «مسایل داخلی افغانستان باید به افغان‌ها سپرده شود، چون ما در مسایل داخلی دیگر کشورها مداخله نمی‌کنیم و از دیگر کشورها نیز همین تقاضا را داریم.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تعامل باطالبان
سفارت ایران
نظرات بینندگان:

>>>   هر دو همسايه اوغانستان پاكستان و ايران ميخواهند دختران مكتب نروند زنان در خانه باشند به انها هيچ فرق نميكند انها با تروريستها جور امدند چون تروريست پرور هستند همسايه هاي اوغانستان خصوصأ ايران و پاكستان يك اوغانستان بي ثبات بي فرهنگ بي تحصيل بيسواد مانده ترين كشور ميخواهند چين هم فقط منافع خود را ميخواهد بار ها گفته ما به موضاعات داخلي غرض نداريم تنها فايده ببريم از معادن اوغانستان همه كشور ها منتظر يك چراغ سبز براي رسميت شناختن امريكا است....

>>>   وقتی که سران اپوزوسیون طالب بی غیرت میباشند و مشغول لفت و لیس خروجی همین میباشد
همسایگان برای حل بحران نیازمند طرف هستند و فعلا زور طالب میچربد

>>>   چه شعارمضحک وفریبنده ای نمیدانن که همه اهل علم وتحقیق اخبارواوضاع رابرسی می کنن واین جمله ی کشورهای همسایه که تف سربالاس وبارهالقلقه زبانشون هست ومی گن ماطالبان را به رسمیت نشناختیم یک مثل یک شعرعاشقانس ای ....لعنت به سیاست که پدرومادرنمیشناسد خداوندامارا درقیامت بااحزاب سیاسی محشورنکن که بسیارحساب سنگین ازانهاخواهی کشید

>>>   ایران هم با روسای جمهوری قلابی افغانستان که دستنشانده امریکا بودند تعامل می کرد هم با طالبان که چوکی حکومت را از امریکا گرفته. چرا؟ چون ایران با افغانستان 1000 کیلومتر سرحد دارد و ایران سرحد امن می خواهد نه سرحدی که از آن صدها تن هروئین و کوکنار به سمت ایران روان باشد و مکرر تروریست داخل ایران بشود و خون مردم را بریزد.
نوع حکومت افغانستان به خود مردم افغانستان مربوط است و حتی خدا هم در آن دخالت نمی کند.خدا در قرآن می گوید:
"إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ" یعنی : خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند.

>>>   امارت باید قوت های نظامی اش را افزایش دهد که به ایران و پاکستان هیچ اعتماد نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است