افغانستان یکی از بزرگترین فروشندگان سلاح‌ در جهان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۲    ۱۴۰۲/۱۱/۲۲ کد خبر: 174854 منبع: پرینت

دونالد ترامپ در تازه‌ترین اظهاراتش خروج سربازان این کشور را از «شرم‌آورترین لحظه در تاریخ کشور» خواند و گفت که حالا افغانستان تحت کنترل طالبان تبدیل به «یکی بزرگترین فروشندگان سلاح‌های آمریکایی در جهان» شده است.
ترامپ که نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه است روز جمعه در نمایشگاه «انجمن ملی تفنگ» در هریسبورگ پنسیلوانیا در میان هوادارانش صحبت می‌کرد، گفت: «در مورد افغانستان، شرم‌آورترین لحظه در تاریخ کشور ما، اینکه پوتین احتمالا دید که تسلیم شدیم»، که به گفته او، پس از آن پوتین به اوکراین حمله کرد و این حمله به اسرائيل نیز اتفاق نمی‌افتاد اگر آمریکا به آن صورت از افغانستان خارج نمی‌شد.

آقای ترامپ گفت که آمریکا «۸۵ میلیارد دلار تجهیزات» را در افغانستان به جا گذاشته است، «می‌دانید که افغانستان حالا یکی از بزرگترین صادرکنندگان تجهیزات نظامی در جهان شده است، سلاح‌های جدید و زیبا ما را می‌فروشند.»
به گزارش بی بی سی، ریيس جمهور پیشین آمریکا گفت که طی ۱۸ ماه دوران مذاکرات صلح آمریکا و طالبان در دوره او حتی سرباز آمریکایی در افغانستان هدف قرار نگرفت و کشته نشد.
او گفت که وقتی جو بایدن بر سرکار آمد، اول سربازان را خارج کرد، حتی اگر از یک کودک ده یازده ساله بپرسید هم می‌گوید باید سربازان را در آخر خارج شوند اما اداره بایدن اول سربازان را خارج کرد که تجهیزات و شهروندان آمریکا جا ماندند و ۱۳ سرباز آمریکایی در انفجار در فرودگاه کابل نیز کشته شدند که برای خانواده‌هایشان غیرقابل تصور بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فروشندگان سلاح‌
ترامپ آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   «می‌دانید که افغانستان حالا یکی از بزرگترین صادرکنندگان تجهیزات نظامی در جهان شده است، سلاح‌های جدید و زیبا ما را می‌فروشند.»
ترامپی ! فراموش‌کردی بگویی که البته به قیمت آهن کهنه"لیلام به تاوان"!!!!
آتش‌خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است