دیدار مسوولان نهادهای خیریه با وزیر عدلیه طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۹    ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ کد خبر: 174864 منبع: پرینت

مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه در نشست مشورتی و هماهنگی وزارت عدلیه طالبان با بنیادهای خیریه بر ضرورت انجام کارهای اساسی و بنیادی توسط این بنیادها تاکید کرد.
نشست مشورتی و هماهنگی وزارت عدلیه با بنیادهای خیریه با حضور مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه، مولوی عبدالکریم حیدر، معین مسلکی و سایر مسوولان این وزارت و مسوولان بنیادهای خیریه سراسر کشور در مقر وزارت عدلیه برگزار شد.

سرپرست وزارت عدلیه در این نشست گفت که بر اساس گزارش بنیادهای خیریه، بیش از 1.5 میلیارد افغانی از سوی این بنیادها در راستای کمک‌رسانی به افراد بی بضاعت جامعه مصرف شده است؛ اما تغییر قابل مشاهده‌ای در وضعیت به میان نیامده است.
او از مسوولان بنیادهای خیریه خواست تا با ایجاد یک اتحادیه و هماهنگی کامل زمینه کارهای اساسی مانند ساختن شفاخانه، مکتب، مدرسه و سایر نهادهای خدماتی را فراهم سازند. به گفته او، در این صورت زمینه کار به مردم فراهم می‌شود و فقر و ناداری نیز کاهش خواهد یافت.
سرپرست وزارت عدلیه از بنیادهای خیریه خواست که در امور کمک‌رسانی به مردم صادق باشند و خیانت نکنند، عزت و کرامت انسانی مستحقان کمک‌ها را با نشر ویدیوها از جریان کمک زیر پا نکنند و نیت‌های خود را خالص گردانند.

مولوی عبدالکریم حیدر، معین مسلکی وزارت عدلیه نیز در این نشست صحبت کرده و هدف از این نشست را معرفت با مسوولان بنیادهای خیریه و رفع کاستی‌ها در کار این بنیادها بیان کرد. او گفت که کمک و تعاون مسوولیت دینی و شرعی هر مسلمان است و بنیادهای خیریه که این کمک‌ها را به نیازمندان می‌رسانند، مسوولیت بزرگتری دارند.
او افزود که کمک‌های انجام شده از سوی بنیادهای خیریه به نیازمندان قابل قدر است و در عین حال برخی کاستی‌ها وجود دارد که باید رفع گردد. به گفته او روند کمک‌رسانی به تقویت و نظارت بیشتر نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که کمک‌ها به نیازمندان می‌رسد.
معین مسلکی وزارت عدلیه همچنین از تکمیل طرزالعمل جامع برای بنیادهای خیریه خبر داد و گفت که این طرزالعمل در دسترس مسوولان بنیادهای مذکور قرار خواهد گرفت.

در این نشست احسان الله احسانی و جاوید ابراهیمی، رییسان دو بنیاد خیریه به نمایندگی از تمامی بنیادهای مذکور صحبت کرده و ضمن استقبال از این نشست، آن را برای تقویت هماهنگی میان بنیادهای خیریه مهم خواند. آن‌ها افزودند که بنیادهای مذکور خود را در قسمت کاهش فقر و پایدارسازی اوضاع اقتصادی شهروندان نیازمند، مسوول می‌دانند و در این راستا تلاش بیشتر خواهند کرد.
آن‌ها همچنین برخی مشکلات کاری بنیادهای خیریه از جمله در قسمت هماهنگی با ادارات، انتقال کمک‌ها، تضمین اخذ جواز و سایر موارد را با مسوولان وزارت عدلیه شریک ساختند و مسوولان این وزارت نیز در قسمت حل آن اطمینان دادند.

در اخیر نشست مولوی حافظ عبدالصمد عمری، رییس عمومی انسجام وزارت عدلیه گزارش فعالیت‌های بنیادهای خیریه ثبت شده این وزارت را ارایه نمود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نهادهای خیریه
وزارت عدلیه
نظرات بینندگان:

>>>   با ميلياردها دالر بودجه حکومتی چه تعیراتی آمده؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است