ادعای طالبان برای مبارزه با داعش، پوچ است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۴۰۳/۱/۱۱ کد خبر: 175105 منبع: پرینت

انستیتوت مطالعات استراتژیک استرالیا اعلام کرد، جوامع غربی داعش، القاعده، طالبان و سایر گروه‌های افراطی را جداگانه درنظر می‌گیرند، اما این گروه‌ها دارای یک نوع ایدیولوژی آرمان‌گرایانه مشترک اند. ادعای طالبان برای مبارزه با داعش و قطع ارتباط با القاعده «پوچ» است.

این انستیتوت روز پنجشبنه (نهم حمل) در گزارشی نوشت که این گروه‌ها به دلیل ایدئولوژی مشترک برای تبدیل کردن کشورهای مسلمان به یک جامعه یکپارچه تحت حاکمیت واحد تلاش می‌کنند.
به نوشته این انستیتوت طالبان ادعای مبارزه با داعش را برای جلب «حسن نیت» واشنگتن مطرح می‌کند.
این نهاد پژوهشی استرالیایی افزود که با وجود ادعای طالبان برای مبارزه با داعش، این گروه همچنان قوی است که با بمب‌گذاری در قندهار، مرکز قدرت طالبان و حمله به تالار کنسرت در مسکو قدرت و توانایی خود را به نمایش گذاشت.
این نهاد تاکید کرده که طالبان به ائتلاف دیرینه خود با القاعده وفادار مانده است و القاعده توانسته هسته‌های فعال خود را در سراسر افغانستان ایجاد کند.

در بخشی از گزارش این نهاد آمده است که در پی به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، چشم‌انداز منطقه به طور قابل توجهی به نفع گروه‌های افراطی خشن تغییر کرده است. طبق این گزارش، ۲۱ گروه افراطی خشونت‌آمیز دیگر، پایگاه‌های منطقه‌ای و عملیاتی را در افغانستان تحت کنترول طالبان پیدا کرده‌اند.
انستیتوت مطالعات استراتژیک استرالیا همچنین گفته است که طالبان روابط خود را با تحریک طالبان پاکستان حفظ کرده است و حتی بر سر این گروه که به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود، با پاکستان، حامی اصلی خود به نزاع برخواسته است.
این نهاد استرالیایی هشدار داده است که خطر تروریسم هم در افغانستان و هم در منطقه در حال افزایش است. این مرکز افزوده است که طالبان به حکومت استبدادی خود در دهه ۱۹۹۰ میلادی با محوریت پشتون‌ها بازگشته است.

به گزارش انترنشنال، انستیتوت مطالعات استراتژیک استرالیا اعلام کرده است که حملات اخیر داعش در قندهار و مسکو باید به قدرت‌های منطقه و جهان انگیزه لازم برای مبارزه با تروریسم را بدهد. به گفته این نهاد رقابت‌های ژیوپلیتیک سبب شده است که داعش، القاعده و طالبان فرصت بیشتر برای شکوفایی در آینده پیدا کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مبارزه باداعش
انستیتوت استرالیا
نظرات بینندگان:

>>>   😎 همین افغانپشتونها خیاط و هم اندازه گیر و هم برشگر و خسرخیل عربها، از اخرای دوره حکومت کرزی و جمهوریت پیشطالبی افغانپشتونی بوسیله افغانیت (پشتوزبانهای ناقلین تروریست و انتحاری) به مدیریت اشرف غنی، کرزی در ترور مصطفی-کاظمی، احسان اتمر، ستانکزی، محب ... و اسماعیلیون استاد دیپارتمنت پشتوتروریستی که از اداره تلویزیون ژوندون اش خیلی موادهای انفجاری کشف و در تلویزیونها نشان داده شد بود و ...
🕳 آن همه وضعیت خونبار سابقه و جریان تروریستی فعلی القاعده حزبالتحریر، لشکر ... تحریک بلوچ، طالبان، داعش و داعشخراسان و افغانپشطالبان تی تی پی پاکستان (از زیر بال و پر همین شرارت پیشه گان تکقومیت-پرستانه افغانپشتونی) تولد شده و پرورش یافته است.
🕳 که درین اواخر هزارها پرورشگاههای افراطگرایی، تعصبگرایی ... و مغزشویی نوجوانان را در مدرسه-مسجد پروژه های مسلحسازی افغانپشتونی را (برضد مردمان اقوام فارسیزبانان در داخل کشور و هم بر علیه ملتهای کشور های همسایه) بنا نموده و راه اندازی کرده اند و...
🕳 هرگونه ناامنی دهشت وحشت ... خیانت کشتار ترور جنایت نسلکشی از سوی گروههای افغانپشتونی زاده و زاییده مشود و...

>>>   داعش تروریست القائده تروریست الشباب تروریست همه و همه مادران و پدران شان کشورهای منافق و شیاطین غربی مشل آمریکا انگلیس استرالیا اسرائیل و اروپا هستند.

>>>   استرالیایی ها چوچه های انگلیس اولادهای ناخلف شان داعش القاعده هستند. آمريکاييها سرکرده تروریست های جهان.

>>>   این افجارات را اگر داعش انجام نمی دهند پس خود طالبان آنها را انجام می دهند. داعش و طالب دو روی یک سکه هستند.

>>>   "انستیتوت مطالعات استراتژیک استرالیا اعلام کرد، جوامع غربی داعش، القاعده، طالبان و سایر گروه‌های افراطی را جداگانه درنظر می‌گیرند، اما این گروه‌ها دارای یک نوع ایدیولوژی آرمان‌گرایانه مشترک اند. ادعای طالبان برای مبارزه با داعش و قطع ارتباط با القاعده «پوچ» است."
پگاه بخیر! از خواب بیدار شدید، این تفاله هایی "مولی کراسی" دانه ها یا موره هایی تخته شطرنج "سیا" اند و توسط یک دست بازی میشوند و تنها شکل شان فرق دارد.
آتش خاوری

>>>   خدایا،
به جهان اسلام یک ذره عقل عنایت فرما.
خود کوزه و خود کوزه گر و خود گل گوزه
خود بر سر بازار خریدار آمده

امریکا ساخت
امریکا پرداخت
امریکا گوشمالی داد
امریکا دوباره به قدرت رساند
امریکا جیفه هفته وار میپردازد
و در نهایت امریکا گلیم شان را جمع میکند.

مردم افغانستان از فرصت استفاده کنند و یک کمی ملا گری بیاموزند چون بعد جمع شدن گلیم طاابان دیگر ملایی برای پیش نمازی پیدا نخواهند کرد.

>>>   افغانستان واقعا مردم زیر کفش طالبان وکشور های بینالمللی نابود میشود اگر به رسمیت شناخته نشود دولت محترم اداره کردن کشور یک چالش هست

>>>   آنچه خدا خواست همان می شود
آنچه دلت خواست نهان می شود
نه داعش کاری کرده می تواند نه طالب اگر خواست خدا باشد همه در یک روز نابود می شوند انشالله.
آریا از جرمنی

>>>   چون خارجی ها گفته پس کاملا درست است!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است