اخراج پناهجویان از ترکیه شدت یافته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۹    ۱۴۰۳/۱/۱۲ کد خبر: 175111 منبع: پرینت

پولیس ترکیه ۴۰ پناهجوی افغان را که در داخل یک لاری پنهان بودند بازداشت کرد.
رسانه های ترکیه به روز شنبه از دستگیری ۴۰ پناهجوی افغانستان خبر دادند که به گفته پولیس در یک موتر لاری حامل مواد غذایی جابجا شده بودند.
پولیس شهر آماسیا اعلام کرده که این افراد را پس از تلاشی موتر های لاری دستگیر کرد و آن ها پس از طی مراحل قانونی از ترکیه اخراج خواهند شد.

پولیس ترکیه اعلام کرده است، این پناهجویان که بین ۱۸ تا ۲۵ ساله هستند، از شهر آغری به شهر استانبول می رفتند.
اخراج پناهجویان افغانستان از ترکیه شدت یافته و در این اواخر مردانی از ترکیه به افغانستان بازگردانده شدند که فامیل و خانواده شان در ترکیه هستند و بعضا بدون سرپرست و سرپناه در شهرهای ترکیه سرگردانند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اخراج پناهجویان
ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   فکر کردید ترکها خاطر خواه افغانها هستند ؟؟؟؟ برای آنها فقط ترکها آسیای مرکزی که مطیع و نوکر آنها باشند پذیرش دارند آنهم در طول چند سال ترک سازی استانبولی شده و مهره ترکیه در نهادها و سازمانهای قضایی نظامی امنیتی و سیاسی و اقتصادی برآورده کننده و محافظ منافع ترکیه در کشور آنها خواهند بود مانند مکتب افغان ترک
اطلس

>>>   کشور ترکیه و ایران اگر یک فکری به حال مهاجرین غیر قانونی افغانستانی ها نکند این مهاجرین کشور ایران و ترکیه را هم مانند افغانستان خراب خواهد ساخت.
مهاجرین که تازه به سمت ترکیه و ایران میایند همگیشان جوانان مجرد قوم پشتون هستند که برای عیاشی و دهشت گردی به خارج از افغانستان میروند در غیر آن آنها هیچ دلیلی برای مهاجرت ندارند چون دولت فعلی افغانستان در چنگال پشتونها است طالبان همگیشان پشتون هستند کشور ترکیه مهاجرین را از داخل دریا نجات میدهد و آنها را بدون هیچ نوع مجازات دوباره در خاک ترکیه رها میکند که این عمل کشور ترکیه باعث شده که مهاجرین غیر قانونی هیچ ترس و حراصی از پولیس و ژاندارمه ترکیه نداشته باشند.
قدیمها مردم افغانستان از مسیر راه ترکیه میترسیدند که در این مسیر دزدانی وجود داشتند که هر مسافری را که گیر میاوردند همه پول و وسایلشانرا میگرفتند و گوش و بینیهایشان را میبریدند و تا درس عبرت شوند برای بقیه کسانی که از دیوار کشورهای مردم بدون اجازه داخل نشوند مردم افغانستان سوته مسلمان هستند باید با زبان زور و شکنجه با آنها حرف زد حالا این دزدان یا کار خود دولت بود برای جلوگیری از سرازیر شدن مهاجرین و در بعضی موارد هم دزدان واقعی بودند اما کشور ترکیه و ایران هر قدر در مقابل مهاجرین اهل افغانستانی ملایمت اختیار کنند همانقدر برای مردم کشور خود درد سر ایجاد میکنند...
م ب

>>>   بله چه جالب ترکهاهم .....
انگارفراموش کردن اگرکمک افغانستان به حکومت ترکهادرقرن نوزدهم بایونان نبود الان کشوری بنام ترکیه وجودنداشت
بلخره خداناظربرهمه چیزهس وبزودی تاوان نامردی ترکهاراخواهدداد ووعده ی خداوندحتمییس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است