آغاز طرح بستن مرزهای ایران با افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۹    ۱۴۰۳/۲/۱۰ کد خبر: 175256 منبع: پرینت

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش ایران گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح بستن مرزهای شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سرتیپ دوم/برید جنرال ستاد حسن مکفی فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش ایران روز دوشنبه در مراسم نامگذاری اماکن و ساختارهای مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید "ولی الله فلاحی" افزود: طبق اعلام وزیر داخله این کشور مبلغ سه میلیارد دالر اعتبار برای اجرای طرح بستن مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می شود.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش ایران بیان کرد: منطقه شمال شرق استان های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استانها اداره کنیم.
وی گفت: مرز افغانستان نیز از میزان 1397 به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.
یادآوری می کنیم، که استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق 531 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق نزدیک به 302 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرزهای افغانستان
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   چه خوب است،
دیوار کنید اما هوا جرین دارد و باران میبارد و مهاجرین سیلاب گونه راهی ایران میشود چونکه شما ایرانی ها فتنه طالب را کمک کردید تا بر کابل حاکم شود و حال نوبت چشیدن زهر طالب است بچشید.
به گفته آن فرهیخته مرد:
هر کجا مرز کشیدند شما پل بزنید
به جای دیوار بتنی همین سه ملیارد دالر را خرچ استان سیستان و بلوچستان کنید تا مردم مسلمان آن مناطق از حد اقل زندگی انسانی برخوردار شوند.
ما وقتی بخواهیم مرز بتنی را رد شویم ته دیوار تونل میزنیم و بر رخ دیوار سولان میگذاریم و در نهایت با پخباد های خود ساخت مرز را رد میشویم.
چه بخواهی
چه نخواهی

>>>   نظر دهنده اول :
بی بخاری و عرضگی افغانی ربطی به ایران ندارد اصولا ملت تحت مستعمره انگلیس شوروی امریکا و حال طالبان هستید
فتنه طالبان از فتنه امریکایی اشرفک غنی بدتر است ؟؟؟؟طالبان حداقل احکام و تعزیرات اسلامی جاری میسازد و دیوار بتنی با پل و خاکریز اشتباه گرفتید و احتمالا اثر مواد مخدر صنعتی و سنتی باعث شده در توهم و رویا خود تونل بزنید یا پهباد عبور کنید اما اگر تیر نشدید و زنده ماندید .
لازمه پیشرفت سیستان بلوچستان امنیت است که الحمدالله با این دیوار مرزی و جلوگیری قاچاق سوخت و سلاح ومهاجران غیر قانونی و عبور تکفیری و ناامنی گرفته میشود
مجتبی

>>>   نظردهنده اول
نمی خواهم از منظر روانشناسی ابغاد شخصیت تو را واشکافی کنم چون مطمئنا درک و فهم آنرا نخواهی داشت و مشکلات فکری تو تلنبار عقده و کمبود و فرافکنی ستیزه جویانه را چیزی نیست که مختص تو باشد و مشکلات افغانستلن در این چهاردهه طبیعی‌ست که امثال تو را شکل داده باشد چیزی که من می‌دانم مشکلات افغانستلن از همین برآیند روحیه مردمان آن است و شما بجای بقیه گیری ایرانی ها و انتقاد از امری طبیعی که حق هر کشوری است که از مرزهای خود دفاع کند کنی به فکر نحوه فکر و ادبیات خود باش و ببین مشکلات شما ناشی از هنین عبور از خط ها و حدود و ندانستن و احترام نگذاشتن به خود و دیگران و قانون خودتان و دیگران است.. ما مرز را محکم و محکم تر میکنیم و روزی هم که بخواهیم می بندیم و روزی هم که بخواهیم هر کاری میکنیم چون قلمرو ما برای ماست

>>>   این عمل کشور ایران قابل قدر است چون هم تروریستها از افغانستان به کشور ایران نفوذ کرده نمیتواند و هم جلو قاچاق مواد مخدر هم از افغانستان به ایران گرفته میشود و آمار اعتیاد به مواد مخدر در ایران کاهش پیدا خواهد کرد یعنی دیوار کشی مرز ضد درصد به نفع کشور ایران است...
معلم

>>>   نظر دهنده اول شما ابتدا دوست و دشمن خویش را بشناس تا سنگ به دوست نزنی و...

>>>   🍋 معلوم میشه که با دیوار نمودن وضعیت امنیتی کشور ایران خوب شود و در کوتاه مدت وضعیت امنیتی مردم ناافغانستان بدتر میگردد بخصوص از هراتیان.
در نتیجه برنامه های زیرخاکستر افغانپشتونطالبانی مزدور-مزدبگیر امریکایی خنثی شده و ممکن وضعیت دیورندسرحد خراب بماند یا بدتر شود چونکه افغانجنده پشتونی اسکریس شرور ناامنی دارند،
در ضمن شرارت و اجاره-گیر ناامنسازی دو استان ایران از باند مافیای نامولوی حمید خلیلزادی-امریکایی خلاص میگردد،
سپس تمام افغانپشتونهای ترورمزدبگیر چه مدرکدار و بیدون مدرک از ایران رانده می شوند

>>>   به تمام عزیزانی که از دید خودشان مرا نقد کردند سلام،
بینید ما در افغانستان یک مثل داریم که میگوید :
کلوخ را بر آب گذاشتن و رد شدن
این دیوار سازی ها دقیقا" همان کلوخ گذاشتن است.
جمهوری اسلامی ایران اگر هدف اش امن سازی ایران و جلوگیری از ورود مهاجرین است باید سیاست طالب چاق کن را کنار بگذارد چونکه منبع تولید سیل مهاجرین چه به ایران و از طریق ایران طالبان اند.
دولتمداران ایرانی میپندارند که با تربیت چوچه گرگ میشود جلو گرگ را گرفت ، در حالیکه این ممکن نیست.
طالبان را امریکا و انگلیس و پاکستان و امارات ایجاد کردند برای نا امن سازی مرز های چین و روس و ایران و این نهایت خوشباوری است که فرض کنیم با طالب میشود جلو امریکا را گرفت.
و مهم تر از همه اینکه طالبان از اکسیجن امریکا زنده اند در غیر آن عمرشان ختم است اما همسایگی ایران و افغانستان تا قاف قیامت ادامه دارد.
تازه یک مطلب دیگر اینکه آنچه امروز بر سر ما آمده فردا بر سر شما خواهد آمد و این دیوار فردا جلو ورود شما را به کشور ما خواهد گرفت.
یادتان نرود که در جریان ساخت این دوار بتون مسلح به کار گیرید و زیر ساخت تهداب را هم به گونه ذوزنقه یی در نظر بگیرید تا پایداری اش بیشتر باشد.
و در نهایت هم برای تحقق بخشیدن عملی هفته وحدت به سنی های ایرانی اجازه بدهید تا در بزرگ شهر ها حد اقل یک مسجد جامع برای اقامه نماز برای خودشان بسازند .
و حرف آخر اینکه در اوایل انقلاب بزرگ مردانی چون مطهری و بهشتی و طالقانی و شخص حضرت امام میفرمودند که اسلام مرز ندارد چه شد که حالا نه تنها مرز دارد بلکه این مرز از جنس بتون هم است.
خوب است اگر آن آقای روانشناس از نظر روانی برای من امثال من نسخه بپیچند تا دیگر مزاحم خاطر شان نشوم.
وسلام

>>>   به من گفت آقا میدانی تمام مشکلات ما از این همسایه های حسود است که نمی گذارند کشور ما پیشرفت کند.اما از یادش رفته بود ریشه این بدبختی ها وسختی ها به پلان های استعماری بر می گردد.
کشورما اگر سیاستمداران باسواد و مسلمانی داشت که به جای رشوت خوری ومال اندوزی به پیشرفت مملکت فکر می کردند حالی از تمامی کشورای همسایه سرتر بودیم. بی لیاقتی و وطن فروشی باباهای فراری ولافوک وزدوبند پشت پرده با غرب وآمریکا ما را به این حال و روز انداختنه همسایه هایی مانند ایران شاید کشور پاکستان را استثنا کنیم که صدفیصد در این کشور ریشه دوانیده وبرای خرابی آن روزشماری می کند کاش کمی عاقلتر بودیم وبا چشمانی باز به وضعیت خودمان نگاهی می انداختیم تا بدانیم هر چی بر سرما امد توطئه وخیانت بزرگان ما بود از آن زمان که در کنفرانس بن تصمیمات از پیش تعیین شده گرفته شد تا عنی بابای فراری و جولان دهی خائن بزرگی بنام زلمی خلیلزاد با سمت نماینده ویژه امریکا در کشورماو حال که فرقه بیسواد ومتعصب طالبان که گوش بفرمان پاکستان شده اند.یک بار دیگر هم نوشتم که مابیست سال فرصت داشتیم تا با 1000میلیارد دالر کومک های جهانی افغانستان را از نوبسازیم وتبدیل به یک کشور پیشرفته کنیم اما خودمان نخواستیم هرکس برای سهم خواهی دندان تیز کرد ویادمان رفت که توده مردم گرسنه با فقر فرهنگی می توانند دشمن اصلی ترقی وپیشرفت وجمهوریت در این خاک باشند.پس اگر کشوری به دور مرزهایش دیوار می کشد برای نجات مردمش از فلاکت وبدبختی است. می دانید فلاکت وبدبختی وفقر مسری است؟

>>>   به آنکه فکر میکند ایران به طالب کمک گرد تا بر گرده مردم سوار شود. یا از سیاست طالب چاق کنی میگوید.
ایران دوست نداشت امریکا در همسایگی اش باشد ولی مگر طالب با امریکا در جنگ بود که ایران از طالب حمایت کند؟ مگر طالب و امریکا در دوحه توافق نکردند و قدرت از مزدور دزد لیبرال به مزدور متوهم مذهبی ارزان نرسید؟ مگر امریکا برای طالب صد میلیارد دلار اسلحه برجای نگذاشت؟ مگر هفتگی‌به طالب دلار نمیدهد؟

پس دست کم از این حقایق میتوانی متوجه بشوی که در سالهای اخیر هیچ دشمنی و جنگی بین طالب و امریکا نبود. یکی ارباب بود و دیگری‌ مزدور است.‌ دقیقا وقتی ارباب میخواهد قدرت را از مزدور لیبرال بگیرد به مزدور مذهبی بدهد چه احتیاجی به کمک ایران است؟ مگر جنگی بین امریگا و طالب بود؟

از این بحث بگذریم که برای همه شما مسلم است ایران به طالب کمک کرد تا به قدرت برسد و وقتی اسناد شما را بررسی میکنیم تنها احساسات و هیجانان و دلخوری است که مثلا چرا سفارت به طالب داده شد. ولی سندی که ایران به طالب کمک گرد یا سندی که اصلا طالب نیازی به کمک داشت ندارید چون حقیقت نیست.

و اما بحث چاق کردن طالب. امروز روسیه و چین ک ایران هر یک با ابزاری در جنگ با امریکاست. چین ابزار اقتصادی دارد. روسیه در اکراین با ناتو در جنگ اسن و ایران هم در شش جبهه شامل اکراین و یمن ک عراق و فلسطین و سوریه و امریکای جنوبی یا منافع امریکا را تضعیف میکند یا جنگی غیرمستقیم دارد.

هر سه کشور ایران و روس و چین فعلا نگاهی خنثی و سکون نسبت به افغانستان دارند و در حد ناچیزی روابط سیاسی یا اقتصادی را دارند. آیا اینها دارند طالب را چاق میکنند؟ وقتی که هر سه میدانند طالب مزدور امریکا برای ناامن سازی منطقه است.

نه جانم، این دیدگاه که چون اندکی تجارت یا روابط سیاسی وجود دارد پس طالب را تقویت میکند بسیار ساده انگارانه است. این سه کشور مستقیما با ارباب طالب و داعش و اسقاطیل و حاکمان عرب و ارتش پاکستان و ترکیه در حال جنگ هستند. هر چه ارباب تضعیف شود مزدوران و ملیشه های ان هم در منطقه تضعیف خواهد شد.

در پایان مثالی میزنم تا خوب مقایسه کنی. یک مار در اتاق کناری شماست و دزدی که بسیار از خانه شما دزدی کرده در حیاط است و اسیب پذیر. ضربه ای که شما از دزد خورده اید بسیار بسیار بیشتر از ضربه از ماری است که هنوز در اتاق محبوس شده و در را بروی ان بسته ای. شما اول با دزد درگیر میشوید و کشتن ماری که در اتاق بسته حبس است را به فردا میاندازید یا اول دزد را رها کرده و مار را میکشید؟ توجه کن که دزد برای چندسال به شما ضرر زده ولی مار در اتاق حبس است و فرصت ضرر زدن هنوز پیدا نکرده است.

انتخاب عاقلانه کدام است؟ انتخاب روسیه و چین و ایران هم گزینه ای است که انتخاب عاقلانه میدانید.

>>>   بله خوب
افغانهای مظلوم درایران جان وابروشان ازیک گربه ی خیابانی کم ارزش تراست انهادرایران ازحقوق ومزایای دولتی کاملن محروم هستن ازجمله دریافت گواهینامه رشته های ورزشی جوازکسب دریافت وام های مسکن کسب وکار تردد ودیگه این دیوارخیالی بتنی به قول خودشون دیگه نوبره احسنت به این نظردهنده اول چرابقیه ازش انتقادمی کنن؟
ایااین افغانهانبودن که درجنگ هشتساله کنارایران بابعثی هاجنگیدن درسوریه هم کنارایرانیان درخط اول جنگ بودن؟ ایااین انصافه که عراقی هاطبق سنت قدیمی که ایرانیان راموالی خودشون میدونن یک زندگی مرفح وازادانه ای درایران داشته باشند؟
حق همیشه درغل وزنجیراست وباطل تامروز پرطرفدارورها
به امیدازادی وابادانی سرزمینم خراسان کبیر

>>>   افغانستانی زمانی میتواند طلب مزایای دولتی کند که خودش دعوت شده باشد نه به صورت زوری ورود کند مهاجر مهاجم غیرمجاز همین ننگ مهاجم بودن برایش کافیست، باید به منطق رجوع کند و زبان در کام گیرد تا شرایط را برای خودش سخت تر نکند

>>>   متاسفانه افغانستانی به علت سیاست نافهمی و یک حس لجبازی درونی مشکل اندر مشکل برای خودش ایجاد میکند
از زمان طالب که اوضاع خراب شد اینقدر بی حساب غیرقانونی ورود کردید و در فضای مجازی اینستا و فیسبوک دشمنی کردید و انتحار زدید که ایران احساس خطر کرد بعد از تکمیل دیوار منتظر موج های گسترده اخراج مهاجرین باشید اگر اینگونه رفتار نمیکردید اینطور نمیشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است