اجساد قربانیان حمله دیروز هرات تشییع شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۸    ۱۴۰۳/۲/۱۱ کد خبر: 175261 منبع: پرینت

دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در پی حمله به نمازگزاران اهل تشیع در هرات، خواستار اقدامات فوری محافظتی در جامعه شیعیان آن کشور شده است.
به گزارش بی بی سی، عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله طالبان گفت که در اثر حمله یک فرد مسلح ناشناس با اسلحه خودکار، «کلاشینکوف» شب گذشته (به وقت محلی)، ۶ نفر کشته و یک تن دیگر مجروح شده است.

منابع محلی با انشتار تصاویری از تجمع مردم امروز در هرات عکس یک کودک خوردسال را نیز منتشر کرده‌اند که به قول آن‌ها در اثر این حمله کشته شده است. آن‌ها می‌گویند که دو زن نیز در میان قربانیان بوده است.
امروز شمار زیادی از شیعیان در هرات در مراسم تدفین اجساد کشته شده تجمع کرده و ادامه حملات بر جوامع شیعی را «ضعف در تامین امنیت از سوی حاکمیت طالبان خواندند.»

یک روحانی شیعه در این مراسم، خطاب به والی و مقامات طالبان در هرات گفت که سال گذشته تعهد به تامین امنیت برای شیعیان داده بودند اما رویداد دیروز نشاندهنده آن است که نباید این موضوع بیشتر از این به فراموشی سپرده شود.
او گفت که اگر این رویدادها پشت سر هم اتفاق بیافتد «جمع کردن آن کار بسیار دشواری خواهد بود.»
در تهاجم مسلحانه به مسجد امام زمان شهرک اندیشه ولسوالی گذره هرات، یک روحانی به نام شیخ جاوید، ملا امام این مسجد نیز کشته شده است.

در حدود دو سال و نیم گذشته که طالبان قدرت را به دست گرفته‌، دست‌کم شش روحانی شیعه ترور شده‌اند، از جمله شیخ رجب اخلاقی، خادم حسین هدایتی، عیدمحمد اعتمادی، محمدمحسن حامدی، محمد تقی صادقی و در حمله شب گذشته هم پیش نماز مسجد امام زمان مشهور به «شیخ جاوید» کشته شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قربانیان نمازگذار
حمله دیروز
نظرات بینندگان:

>>>   اهل تشیع باید از صبر استراتژیک به تهاجم استراتژیک رو بیارند

>>>   نتیجه خاموشی مسلمانان در برابر گسترش‌ روز بروز وهابیسم سعودی صهیونیست در کشور هایی اسلامی است که مثل موریانه جوامع اسلامی را تخریب میکند
آتش خاوری

>>>   تازه روابط طالبان و ایران شیر و شکر است که حال چنین است اگر روزی شکر آب شود چه خواهد شد؟؟؟؟

>>>   کربلا درس بزرگی است برای همچو شرایط !!!!!
آتش خاوری

>>>   خنده آور است که سازمان به اصطلاح ملل یهود ملل می‌خواهند از این جنایت که خود شان کرده بهره برداری کند. داعش تروریست القائده تروریست دست پرورده شما غربی‌ها است. این سازمان یهود ملل در مسله فلسطین کاملا خواموش و بی زبان شده.....

>>>   ای طالب بیچاره، ای داعش بیچاره. ای امریکای بیچاره که به این مزدوران دست ساز دلخوش است. اگر چه حدود ۵۰ سال از ساختن طالب به دست امریکا و حدود ده سال از ساختن داعش بدست امریکا میگذرد ولی هیچکدام جایگاهی در منطقه نیافتند. همین که پشتیبانی مالی و نظامی امریکا از هر یک قطع شود بسرعت فرو میریزند.

ما نابودی نیروهای مزدور امریکا را در زندگی خود خواهیم دید.کمتر از ۲۰ سال دیگر امریکا مانند انگلیس پس از جنگ جهانی خواهد شد. مزدوران امریکا چه طالب چه داعش بهمراه پدر خویش رو به افول هستند.
بار دیگر در خاک خراسان همان اسلام حنفی شافعی برپا میشود و این اسلام امریکایی وهابی به زباله دان تاریخ هواهد رفت. همانطور که آزوف های ساخت امریکا در اکراین نابود شد.

>>>   وهابی ها یهود و نصارا را اهل کتاب می دانند ولی سایر مذاهب اسلامی را کافر و مشرک می دانند.

>>>   آخرالزمان خون انسان بی ارزش دانسته می شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است