حزب جدید «برای عقلانیت و عدالت» در آلمان
آلمان نیاز دارد تا به سیاست بی رویه پذیرش مهاجران پایان دهد و به عوض مهاجران سیاسی را به کشور بپذیرد، که در سالهای اخیر رقم پذیرش در پایین ترین سطح رسیده است 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۸    ۱۴۰۳/۲/۱۱ کد خبر: 175262 منبع: پرینت

حزب جدید «اتحاد زهرا واگن کنشت - برای عقلانیت و عدالت» در آلمان؛
به تاریخ ۸ جنوری در آلمان حزب جدیدی توسط دو رهبر سابق حزب چپ آلمان «زهرا واگن کنشت» و امیرا محمدعلی ایجاد گردید، که گفته می شود چشم انداز احزاب آلمان را تغییر میدهد.
زهرا واگن کنشت یکی از رهبران محبوب کنونی آلمان است، که ۳۰ سال برای هدفش در درون حزب چپ آلمان مبارزه کرد. او پس از وحدت آلمان شهرت به مارکسیست ارتدوکس داشت و پلاتفرم کمونیستی در درون حزب چپ را رهبری می کرد. همیشه الگوی وی روزالوکزانبورگ بود و است. در سالهای اخیر مواضع اش را تغییر داد و بیشتر مواضع محافظه کارانه در مسائل خارجی ها و پناهندگان گرفت.
اکنون حزب جدید را بر محور هویت و فرهنگ آلمانی با حلقه یی از روشنفکران چپ آلمانی ایجاد نموده است، که اساس آن هویت، فرهنگ، عدالت اجتماعی و ارزش های آلمانی می باشد.

پدر زهرا واگن کنشت یکی از شخصیت های حزب توده ایران بود، که هیچگاه نامش را افشا نکرد.
در کنار وی امیرا محمدعلی قرار دارد، که تا چند پیش رهبر حزب چپ آلمان بود. امیرا محمدعلی از پدر مصری است و به مثل زهرا مادر آلمانی دارد.
زهرا را نه تنها شخصیت های اجتماعی و اقتصادی بلکه فیلسوف بزرگ آلمان مثل ریچارد پریشت نیز غیر مستقیم حمایت می کند. مهم تر از آن تمام رسانه های آلمان چه محافظه کار و چه چپ به وی خوشبینی عجیبی دارند و برایش پیوسته تبیلغ می کنند. جالب است که حزبش را به نام خودش نام گذاشته است.
یکی از معاون های زهرا پروفیسور ایرانی – آلمانی شروین حق شنو است، که به حیث یک کارفرمای موفق آلمانی شناخته می شود.
بدینگونه امید می رود که وی نه تنها مانع بزرگ شدن حزب دست راستی با گرایش های فاشیستی آلمانی به نام «آلترناتیو برای آلمان» شود، بلکه بخش بزرگ از رای دهندگان احزاب سوسیال دموکرات و اتحاد سبز ها و حتا حزب محافظه کاری دموکرات مسیحی را نیز به سویش بکشاند.

آنچه که زهرا واگن کنشت در شرایط بحران برای مردم جالب ساخته است، طرح مهاجرین وی می باشد، که می خواهد به شدت محدود بسازد. او در کنفرانس رسانه ای اش به روز ۸ جنوری گفت: آلمان نیاز دارد تا به سیاست بی رویه پذیرش مهاجران پایان دهد و به عوض مهاجران سیاسی را به کشور بپذیرد، که در سالهای اخیر رقم پذیرش در پایین ترین سطح رسیده است.
بر این اساس سه بار به افغانستان پسا طالبان اشاره نمود و سیاست حکومت ایتلافی را به شدت انتقاد نمود و گفت: هزاران زن و مرد افغانستانی که با آلمان صادقانه همکاری کردند، در زیر سیطره طالبان به خطر مرگ مواجه اند و به آلمان انتقال داده نشدند، در عوض مهاجرانی که با پرداخت ده ها هزار یورو پول به قاچاقبران، به آلمان می آیند در زیر نام نیاز کارفرمایان، پذیرفته می شوند. این سیاست غلط است، چون در درون آلمان شکاف میان فقر و ثروت خیلی بزرگ شده است و آلمانی های در فقر، نمی توانند فرزندانشان را برای آموزش خوب، حمایت کنند. در نتیجه فقیر، فقیر می ماند و ثروتمند ثروتمند.
او تکرار کرد که افغانستانی ها باید نجات داده شوند.

در مسایل سیاست خارجی خواستار برگشت آلمان به سیاست سنتی گردید که توسط ویلی برانت مطرح و هدف آن همزیستی میان شرق و غرب بود. او از صلح در اوکراین و مذاکر با روسیه حمایت می کند، تا آلمان امکان دریافت منابع ارزان از روسیه را دوباره به دست آورد.
در آخر دهه ۱۹۹۰، فیلسوف و تاریخدان مارکسیست بریتانوی اریک هابس باوم گفته بود: ایدئولوژی قرن ۲۱ عبارت از آمیزش عناصر سوسیالیستی و محافظه کاری خواهد بود و زهرا واگن کنشت چنان یک ایدیولوژی را به میدان آورد.

ف. ن. بهرمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب آلمان
زهرا واگن
نظرات بینندگان:

>>>   در جریان آشوب های منطقه ای اندیشه چپ های رادیکال با محوریت تمرکز بر منافع جمع کوچکتر ( مانند منافع ملی آلمان به نسبت منافع اتحادیه اروپا) بشدت استقبال میشود.

در وضع کنونی جهانی سایه آشوب و ابهام درباره آینده ( بویژه در بستر گذار از جهان تک قطبی به چندقطبی) این مساله طبیعی است که گفتمانهای رادیکالی فرانسوی، المانی، انگلیسی، لهستانی ایتالیایی ... بجای گفتمان اتحادیه اروپا جذابیت بیشتری پیدا کند.

امثال زهرا خود به نوعی از نسل مهاجر است و با مهاجرت میجنگد. ترامپ خود و فرزندانش از نسل مهاجرین بودند و سیاست ضد مهاجرتی داشت. اینها خواست جامعه است نه سیاستمدار. در برابر هر مشکل، راه حل عوام فریبانه را حذف پناهندگان میدانند.

ریشه مشکلات اقتصاد صنعت زدایی شده المان استعمار امریکاست که استقلال سیاسی و نظامی و مالی المان را نابود کرد. اروپا با سرعتی عجیب رو به فروپاشی و احتمالا جنگ داخلی میرود. پیامد ناگزیر چپ های افراطی تمرکز بر مرز است که برای اروپا بسادگی میتواند به جنگ بیانجامد.

>>>   نظر شان قابل تقدیر است. واقعاً کسانیکه مشکلات سیاسی دارند،مورد توجه قرار گیرند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است