آمریکا: حفظ منافع ما در تعامل با طالبان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۶    ۱۴۰۳/۲/۱۲ کد خبر: 175266 منبع: پرینت

معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید وقتی منافع کشورش در میان باشد، واشنگتن از تعامل با طالبان دریغ نخواهد کرد.
ودانت پتل گفت که تعامل با طالبان نه تنها بهترین راه برای حفظ منافع امریکا، بلکه برای حمایت از مردم افغانستان نیز است.

این سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت که تعامل با طالبان زمینه گفت‌وگوی مستقیم با این گروه را فراهم می‌کند.
به گفته پتل این تعامل فرصتی است برای ادامه فشار بر طالبان به خاطر آزادی فوری و بدون قیدوشرط شهروندان امریکایی از جلمه آنهایی که «به ناحق» بازداشت شده‌اند.
به گزارش انترنشنال، آقای پتل افزود که ایالات متحده از این فرصت‌ها برای گفتگو مستقیم با طالبان درباره تعهدات این گروه در مورد مقابله با تروریسم هم بهره می‌برد. او تاکید کرد که مسائل حقوق بشری نیز در دستور کار قرار دارد.

هرچند مقام‌های امریکایی و همچنین سازمان ملل بارها بر تعامل با حکومت طالبان تاکید کرده‌‌اند، اما این رویکرد در میان فعالان و سیاستمداران افغان منتقدان فراوانی دارد.
طالبان به گونه گسترده حقوق شهروندی مردم افغانستان به ویژه زنان را نقض کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
منافع آمریکا
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   خدا بزرگ است که غرب رو با سرعت بیشتری رو به افول برود. خدا را شکر اروپا دیگر بازیگر‌ مطرحی در زمین شرق نیست. امریکا هم چه نظامی چه اقتصادی چه سیاسی چه قدرت نرم گفتمانی چه اجتماعی در باتلاقهای خودساخته روزبروز بیشتر غرق میشود.
پس از رام شدن یا بند شدن امریکای ...، مزدوران انها در زمین شرق شامل پاگستان و طالبان و داعش و حاکمان عرب و صیونیستها و ترکیه هم متزلزل میشوند و بدون پشتیبانی استعمار بسرعت در منطقه حل میشوند. انروز منطقه ما در غرب اسیا و اسیای میانه و شرق اسیا ارامش خواهد داشت.

>>>   🍁🍁🍁 ما مردم پارسترکان/فارسیزبان منافع مشترک و حفظ خودمختاری مانرا در تعامل داشتن و همبستگی کردن با مردم همزبان، همنژاد و کشور های همسایه میداشته باشیم از همسایه های مان طرفداری کنین تا از سوی آنها حمایت شویم، حتی با مردم پنجابی شریف که آنها مردم نرم، بیغرض و انسان هستند باید با ایشان همنوا شویم که آنها ضد خرجاهلین،، انتحاری، متعصبین و ضد رژیم سرکش-افغانجده هستند و...

>>>   🧿🥏 عزیزان چه بخواهید یا نخواهید و یا اینرا بپذیرید و یا در غفلت باشید، که در کل، در همه جا جنگ مدرن ایدئولوژی و استخباراتی و ناامنی که در جریان است چه در اکراین در فلسطین در افغانستان در قفقاز در ارمنستان و...، همه جنگ و اشغالها بعد و جنبه 《ایدیولوژیکی-زبانی-قومیتی》دارد.
🥏 که استفاده از ابزار دموکراسی غربی و اسلامپشتونی افغانپشتونطالبانی فقط برای فریب دادن من و تو احمق ها بکار برده میشود، مانند قضاوت در ادارات، حقوق در ترویج ناحق فیصله با احکام یکبام و دوهوایی و برخورد یا روش دوگانگی در امور زندگی قومیت و زبانی ما مردم !؟ که چارچشمه میبینید و میشنوید،
🥏 مردم عاقل شجاع و بیدار خوب میبیند و می فهمد که (وضعیت جنگ و ناامنی امروزی ریشه در زبان-نژادی و جنگهای موجود گره نسلکشی و قومیتی-فرهنگی دارد و بس، همانگونه که رژیم منفور افغانپشتون ناقلین سرحدی روزانه زبان پارسی و فرهنگ ما را حذف و ازبین میبرند و...
🥏 جناب ترکپارسیان یا فارسیزبانان فرهنگی؛
حفظ جان مال و چایداد امنیت اقتصاد دانشمندی زندگی خوشبخت و اسلام واقعی ما با (دور بودن از افغانپشتون و دشمن دانستن افغانپشتونطالبان) بوجود می آید.
🥏 و از مظلومیت استثماری ناامنی جاهلشدن جنگ-خونریزی فقر... انزوا و محرومیت زبانی-قومیتی کاملا نجات و دور می گردید.
🥏 و چه بهتر که ارتباطات سابق را زنده نمایید و همبستگی زبانی-تباری خود تانرا با همسایگان ترک-پارسیان خونی ما و شما چون کشور ها (تاجکستان، ترکمنستان، ایران، ازبکستان، قزاقستان، قرغزستان، پاکستان، تاتارستان و ترکستان...) از سر نو زنده ایجاد و آغاز کنیم،
🥏 یعنی با ایجاد نمودن (انجمن ها، سازمانها، نهادبشری و گروه های فرهنگی قومیتی-زبانی مردم مان) از داخل و بیرون کشور {بدون اجازه و مداخله پذیری افغانپشتونها} یک انسجام دهی مردمی و تحریک پیوندی برقرار گردد تا با حمایتها منطقه ای، قدرت و نیروی مردمی خویش (قومیت فرهنگ زبان اقتصاد ... معدن دانشمندی و خودمختاری نظام و دولت خود را) بدست خود تعین و مقتدر داشته باشیم،
🥏 و ازین طریق جنگهای مزدورنیابتی، ناامنی غربت ... فقر و هجوم بیگانگان را ازبین برده و از خود بخود و دور (از پشتونجنده-بیگانه) متحدزبان باشیم،
🥏 پس حامی منطقه ای و نیروی قومیتی-زبانی تانرا در داخل و بیرون کشور تشکیل دهید تا خانواده ات در آینده راحت دانشمند و سیر با اسقلالیت باشد ورنه چند سال بعد ندامت نکشید که زندگی در انسان-بودن است نه در آدم محروم-شده با هویت افغانطفیلی!

>>>   ⛳ از خود بیگانه شدن و از وضعیت زبانی-فرهنگی خود بیخبر بودن، چه نخواهید و یا بی پروا باشید فقط ترا و خانواده تانرا از مسیر سردرگم بتدریج به نابودی محرومیت و ذلالت سوق داده میبرد

>>>   طالبان به مشوره خود امریکایی ها حقوق مردم افغانستان به ویژه از خانم ها را نقض کرده و میکند خود امریکایی ها برایشان یاد داده....

>>>   امریکایی ها هم ده نعل میزننند، هم ده میخ....

>>>   با تأیید امریکا، اسراآیل بیش از ۳۵ هزار انسان مسلمان را کشته، ولی هنوز هم دم از حقوق بشر می زند.
امریکا بواسطه امریکاای های زندانی با طالبان گفتگوی مستقیم نمی کند، بلکه می خواهد از نزدیک و مستقیم طالبان را بترساند که چرا تعهد نامه قطر را انجام نمی دهید، چون حتما در آن توافق نامه غیر از مسایل دیگر به نظر بنده سه موضوع ارجعیت دارد.
تحت فشار گذاشتن هرچه بیشتر اقوام غیر پشتون؛
اخلال کردن مرز ایران؛
شروع جنگ با روسیه از طریق تاجیکستان؛
چون طالب می خواهد به فهمد که اگر خواسته باشد در حکومت چند روزی بماند باید در این سه مورد مقدار تعلل کند.
سهیل.

>>>   "معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید وقتی منافع کشورش در میان باشد، واشنگتن از تعامل با طالبان دریغ نخواهد کرد."
این همان کاری است که دیگرآن هم میکنند!!
آتش خاوری

>>>   جناب خاوری! شما فکر می کنید که حکومت امریکا از دیگر دولت ها بهتر است؟ اگر بیتر فکر کنید برگمانم کلا در اشتباه اید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است