طالبان: خروج کامپیوتر و هارد از کشور ممنوع است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۴۰۳/۲/۱۳ کد خبر: 175272 منبع: پرینت

شماری از منابع در میدان هوایی کابل گفتند طالبان به مسافران افغانی که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند، اجازه حمل کامپیوتر را نمی‌دهد.
به گفته منابع افراد طالبان در تمام ایست‌های بازرسی به مسافران گفتند که از حمل کامپیوتر و هارد دیسک خودداری کنند.
یک منبع به افغانستان اینترنشنال گفت: اگر شخصی از مسئولان طالبان در میدان هوایی مجوز بگیرد، کامپیوتر او به طور کامل توسط بخش فنی میدان هوایی بررسی می‌شود.
منبع افزود که این دستور از سوی وزارت امور داخله طالبان به میدان هوایی کابل داده شده است.

یک منبع دیگر از میدان هوایی کابل نیز به افغانستان اینترنشنال تایید کرد مسافرانی که به افغانستان برمی‌گردند می‌توانند کامپیوتر خود را با خود بیاورند، اما مسافران افغان حق ندارند کامپیوتر با خود ببرند.
این منبع می‌گوید تعداد بسیار کمی از مسافران مجوز حمل کامپیوتر در میدان هوایی کابل را دارند.
به گفته این منبع، خارجی‌ها می توانند کامپیوتر با خود بیاورند. اما لازم است هنگام ورود کامپیوتر خود را در میدان هوایی ثبت کنند.

یک منبع وزارت امور خارجه طالبان گفت که این وزارت به کارمندان نهادهای خارجی و برخی مهمانان اجازه انتقال کامپیوتر را می‌دهد.
این کارمند وزارت خارجه طالبان افزود: کارمندان خارجی مؤسسات خارجی اکثرا از وزارت خارجه مجوز می‌گیرند و یا در کارت شغلی به آنها مجوز داده می‌شود.
عبدالجبار خوشحال که دو هفته پیش براساس ویزای مهاجرتی خاص از کابل به امریکا سفر کرد، به افغانستان اینترنشنال گفت که طالبان در میدان هوایی کابل به او گفتند کامپیوتر را در فرودگاه به اعضای خانواده‌اش بسپارد.
آقای آقای خوشحال افزود: «جای تعجب این بود که طالبان هیچ پاسخی در مورد چرایی ممنوعیت کامپیوتر نداشتند. آنها فقط دو گزینه برایت پیشنهاد می‌کنند: یا کامپیوتر را به خانواده بسپارید یا اینجا جلوی شما آن را می‌شکنیم. اجازه بردن آن به بیرون را ندارید.»

این اولین بار است که چنین ممنوعیتی برای انتقال کامپیوترها در میدان هوایی کابل تحت کنترل طالبان اعمال می‌شود.
طالبان هنوز در مورد ممنوعیت انتقال کامپیوتر از افغانستان به خارج از کشور به طور رسمی ابراز نظر نکرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کامپوتر
هارد دیسک
نظرات بینندگان:

>>>   کمپیوتر ممنوع اردسک ممنوع دختر بازی ممنوع بچه بازی ممنوع نامزاد بازی ممنوع سگ بازی ممنوع مرغ بازی ممنوع شتر بازی ممنوع خر دوانی ممنوع کل چیز ممنوع نفس کشیدن ممنوع
بمیرید مردن جواز دارد.
آریا حبیب جرمنی

>>>   خلطه کشال هایی بی مغز وقتی "گوگل درایف"، "ICloud" و غیره امکانات دیگر وجود دارند برای رکورد مواد به کامپیوتر چه ضرورت است؟؟؟!!!
بی عقلی و بی خبری تا کجا و آنگاه از آسمان گپ زدن کجا!!!!
آتش خاوری

>>>   این خبر فقط یک شایعه است دور از حقیفت است. امروز پنجشنه یک دوست از میدان هوایی کابل به دوبی سفر کرد با تمام وسایل خود به شمول کمپوتر و هارد دیسک هیج مشکل وجود نداشت

>>>   ملا را عقل اگر میبود ، جان خالی ز هر غم بود.

>>>   همو بهتر که سگ بازی و مرغ بازی ممنوه شه من دست مانع ان را هم میبوسم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است