میزان صادرات، واردات و ترانزیت از گمرک‌ها در یکماه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۴۰۳/۲/۱۳ کد خبر: 175273 منبع: پرینت

در یک ماه نخست سال روان هجری خورشیدی، نزدیک به ۵۰ میلیارد افغانی صادرات، واردات و ترانزیت از طریق گمرک‌های کشور انجام شده است.
به گفته احمد ولی حقمل سخنگوی این وزارت، در حال حاضر بیش‌تر گمرک‌های کشور به گونه ۲۴ ساعته کار فعال‌اند و سهولت‌هایی نیز برای بازرگانان داخلی و خارجی فراهم شده است.
آقای حقمل در اینباره گفت: «فعالیت اکثریت گمرک‌ها ۲۴ ساعته شده، فساد از میان برداشته شده، ترازوهای برقی فعال شده‌اند و طی مراحل به موقع و شفاف کالاهای انجام می‌شود.»

با این حال، برخی از بازرگانان می‌گویند که اگر مشکلات آنان در بنادر ایران و پاکستان حل شوند، میزان واردات، صادرات و ترانزیت بیش‌تر خواهد شد.
زلمی عظیمی عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «ما بعضی از مشکلات داریم با ایران در قسمت واردات، اموال ما با مشکلات زیاد در آنجا روبرو می‌شود.»
ملک نادر صافی معاون اتحادیه نفت و گاز شمال در حیرتان گفت: «خواست ما از وزیر مالیه این است که در تمام بنادر افغانستان به مسوولان گمرک‌ها دستور بدهد که ۲۴ ساعت نه بلکه تا ۱۲ بجه شب هم کار کنند تاجران ملی از آن‌ها خوش‌حال خواهند بود.»

به گزارش طلوع، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در برنامه فراغت دانشجویان پولی تخنیک کابل، می‌گوید شرایط برای سرمایه‌گذاری برای شرکت‌ها خارجی فراهم شده و امارت اسلامی از هرگونه سرمایه‌گذاری پشتیبانی می‌کند.
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا گفت: «ما به شرکت‌های داخلی و خارجی پیشنهاد می‌کنیم که به افغانستان بیایند چون در افغانستان زمینه خوب سرمایه‌گذاری مساعد شده است و نظام از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.»

پیش از این، مسوولان طالبان هم‌واره تاکید کرده‌اند که افغانستان سیاست متوازن و اقتصاد محور را با کشورهای همسایه و منطقه در پیش گرفته و این امر سبب گسترش همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه کشورها با افغانستان شده است.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صادرات، واردات
ترانزیت گمرک‌ها
نظرات بینندگان:

>>>   آمریکایی‌های جنایتکار داعش تروریست را بزودی از پاکستان وارد افغانستان میکنند و نا امنی شروع میشود. جنایتکاران غربی دست از جنایت و مسلمان کشی برنمی‌دارد.

>>>   وقتی یک بازرگان و یک کارمند شرکت تجارتی نتواند کمپیوتر خود را با خود به خارج انتقال بدهد چگونه میتواند تجارت کند؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است