وزیر تجارت طالبان در دیدار با والی سیستان ایران
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۵    ۱۴۰۳/۲/۱۴ کد خبر: 175276 منبع: پرینت

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان در دیدار با والی سیستان و بلوچستان ایران در مورد تقویت ترانزیت از مسیر بندر چابهار گفتگو کرده است.
به گزارش شفقنا؛ وزارت صنعت و تجارت طالبان روز پنج‌شنبه، ۱۳ ثور، با نشر خبرنامه‌ای از دیدار عزیزی با سردار محمدکرمی، والی سیستان و بلوچستان ایران و نماینده‌ ویژه رییس جمهور آن کشور در مرز خبر داده است.

در گزارش آمده است که دو طرف در مورد توسعه‌ تجارت و تقویت ترانزیت از مسیر چابهار گفتگو کرده‌اند.
طبق گزارش، در اخیر دو طرف توافق کردند که برای دست‌یابی به توسعه‌ تجارت میان دو کشور و تقویت ترانزیت از مسیر چابهار، کمیته‌ مشترک تخنیکی را در سطح ولایت ایجاد کنند.

نورالدین عزیزی وزیر صنعت و تجارت طالبان می گوید که حجم داد و ستد تجاری بین افغانستان و ایران به ده میلیارد دالر خواهد رسید.
او که در راس یک هیات طالبان به ایران رفته٬ در ولایت سیستان و بلوچستان به خبرگزاری ایسنا گفت که برای گسترش ترانزیت از طریق بندر چابهار ایران ، کمیتۀ مشترک ایجاد خواهد شد.
او افزود که در گذشته نیز در مورد بندر چابهار با مقام های ایرانی گفتگو کرده اند و میخواهند که این بندر به طور کامل فعال شود.

بر اساس توافقی که بین افغانستان ، ایران و هند در زمان جمهوری مخلوع افغانستان حاصل شد ، هند تعهد کرده بود که برای ارتقای بندر چابهار صد میلیون دالر سرمایه گذاری می کند.
بسته شدن مکرر راه های ترانزیتی پاکستان و ایجاد موانع در برابر واردات و صادرات تاجران افغان ، سبب شده است که حکومت طالبان توجه را به بندر چابهار ایران افزایش دهد.

هدف این سفر تسهیل تجارت و ترانزیت به ولایت سیستان و بلوچستان ایران عنوان شده است.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر طالبان
والی سیستان
نظرات بینندگان:

>>>   بعد از اینکه ایجاد دیوار بتنی بین ایران و افغانستان تکمیل شود تجارت رونق میگیرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است