آمریکا بزرگ‌ترین کمک‌کننده به مردم افغانستان؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۴۰۳/۲/۱۵ کد خبر: 175282 منبع: پرینت

سیگار یا سربازرس ویژه آمریکا برای افغانستان شصت و سومین گزارش سه ماهه خود را به کنگره آمریکا فرستاده و در آن چگونگی مصرف ۱۴۴ میلیارد دلار برای بازسازی افغانستان را توضیح داده است.
در این گزارش آمده که آمریکا بزرگ‌ترین کمک‌کننده به مردم افغانستان است و از زمان خروج نیروهای آمریکایی در آگوست ۲۰۲۱، این کشور بیش از ۱۷ میلیارد دلار را برای کمک به افغانستان و پناهندگان افغان اختصاص داده است.
به گزارش بی بی سی، گفته شده که این کمک در عرصه‌های مختلف از جمله تامین «صندوق اعتباری افغانستان»، کمک‌های بشردوستانه و پذیرش پناهجویان افغان هزینه شده است.

در گزارش سربازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان این سوال مطرح شده که آیا ادامه کمک‌های بشردوستانه آمریکا به افغانستان به تقویت حکومت طالبان منجر نخواهد شد و در این رابطه از یک عضو پیشین شورای ولایتی افغانستان نقل شده که گفته بمبگذاران انتحاری طالبان و خانواده‌های آنها از این کمک‌های آمریکا استفاده می‌کنند.
در این گزارش همچنین آمده که بانک مرکزی تحت کنترل طالبان از آمریکا خواستار مساعدت فنی شد اما دولت آمریکا به دلایل قانونی و سیاستگذاری چنین امکانی را نداشته است.

در این گزارش همچنین گفته شده که طالبان در امور کمک‌رسانی بشردوستانه دخالت می‌کنند و تنها در ماه فبروری امسال ۸۱ مورد از دخالت آنها ثبت شده است.
در همین رابطه در سال گذشته میلادی ۷۳۰ پروژه کمک رسانی به افغانستان به دلیل دخالت طالبان به تعلیق درآمده است.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمک آمریکا
مردم افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا بزرگترین کمک کننده مردم افغانستان می بلکه بزرگترین کمک کننده به گروه نروریستی طالب است مردم افغانستان هیچ گاه جنایت نسایم کشور توسط امریکا به طالب فراموش نخواهد دست امریکا درجنایانی که اوسط طالب بر علیه مردم ما صورت میگیرد خون الود تست

>>>   🚦نه نه، صرف منجر به افغانپشتونداعش می شود بس .

>>>   کشورها به نام کمک به مردم افعانستان به طالبان کمک می کنند. این دولتها هیچ شرمی ندارند و خود شان می دانند که یک قران از این پول ها به مردم‌ نمی رسد. پول ها را به طالبان می دهند و بعد می گویند ما به مردم افغانستان کمک کردیم.

>>>   آمریکای ها انگلیسی ها و اسرائیل ناتو جنایتکارترین مردمان دنیا است، حمله آمریکایی‌های خونخوار به کشور ویتنام، افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن، ایران، فلسطین، سودان، کشورهای آفریقایی، کشور روسیه.
آمریکایی‌های خونخوار بیش از سيصد سال مشغول قتل، کشتار، چورچپاول، کشورهای مظلوم مخصوصا بالای کشور های اسلامی حملات و جنایت های بیشمار را تا بحال ادامه داده است.
سید عالم خان

>>>   امریکا برای منافع خودش مصرف کرده نه برای مردم افغانستان اگر برای مردم افغانستان مصرف می کرد باید در غزه هم مصرف می کرد و۴۰ هزار مردم مظلوم فلسطین را از دم تیغ اسرائیل نجات می داد.
آریا از جرمنی

>>>   ام یکا دشمن مردم افغانستان و دوست طالبان و داعش است.
زلمی لغمانی فرزند شیطان است و نوکر بوش و ترامپ

>>>   چیییییییی ؟؟؟؟؟؟
امریکا فقط برای طالب و داعش کمک میکند نه برای مردم افغانستان.
اگر امریکا قصد کمک به مردم را میداشت جنایتکاران طالب را بر سرنوشت مردم حاکم نمی ساخت.
قاتلین ملت را هفته وار ۴۵ ملیون دالر میدهد و بعد ادعا دارد که در گلوی مقتولین هم گاهی قطره آب چکانده است.
شرم باد بر امریکا و کچک اش خلیلزاد لغمانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است