چهارمین عروسی فرمانده حامی طالبان جنجالی شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۴۰۳/۲/۱۵ کد خبر: 175284 منبع: پرینت

منتشر شدن تصاویری از کاروانی از ماشین‌های گران‌قیمت در مراسم عروسی عبدالحمید خراسانی، فرمانده حامی طالبان در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌برانگیز شده است.
افزون بر کاربران مخالف طالبان، شماری از کاربران حامی طالبان هم به شدت از او و «تجمل‌گرایی در این مراسم» انتقاد کردند. شماری از آنها با منتشر کردن این ویدیوها نوشته‌اند: «ما برای همین مبارزه کردیم!»
گفته شده که این «چهارمین عروسی» او است. او در گفتگو با شماری از رسانه‌ها این خبر را تایید کرده است. این در حالی است که رهبر طالبان چند سال پیش با صدور فرمانی اعضای ارشد و فرماندهان این گروه را ترغیب به کنار گذاشتن همسران متعدد کرده بود.

عبدالحمید خراسانی در واکنش به انتقادهای تازه به او، امروز ۱۴ اردیبهشت ویدیویی منتشر کرده و گفت که تمام این خودروها که در مراسم عروسی او دیده شده، مال او نیست.
البته در تصاویر دیده می‌شود که شمار زیادی از این خودروها با پلاک «خراسانی» هستند.
او منتقدان خود را در امارت «متعصبین» خوانده و می‌گوید: «دیروز محفل عروسی ما طبق سنت نبوی بود. دوستان و بزرگان و مجاهدین امارت ... آمده بودند. اقارب و دوستان لطف کرده بودند. یک کاروان بزرگ از دوستان به وجود آمد... خراسانی چه کاره است که این قدر لندکروزر داشته باشد و اینقدر افراد مسلح داشته باشد؟ دوستان است اقارب است و مجاهدین است. جنازه هم اگر باشد پنجاه موتر (ماشین) دوست و اقارب می‌آید.»

اما عبدالحمید خراسانی کیست؟
او یکی از فرماندهان محلی حامی طالبان و اهل ولایت پنجشیر و فارسی‌زبان است، او به حیث ولسوال/فرماندار ولسوالی احمد‌آباد ولایت پکتیا تعیین و بعد برکنار شد.
آقای خراسانی از فرماندهان خبرساز حامی طالبان است. او سال گذشته در جریان درگیری‌های مرزی میان افغانستان و ایران، ایران را تهدید کرده بود.
او در ویدیویی گفته بود ایران نباید با «صبر و حوصله» مردم افغانستان بازی کند. او گفته بود اگر رهبران طالبان به او اجازه دهد ایران را «فتح خواهد کرد.»
کمی بعدتر تصاویری از او منتشر شد که او را روی تخت بیمارستان نشان می‌داد.

شماری از کاربران حامی حکومت ایران در واکنش مدعی شدند که او به خاطر اظهارنظرهایش علیه ایران مورد حمله قرار گرفته اما او این خبر را رد کرد و گفت که فقط در بینی راست‌اش «یک استخوان اضافی» بود که با عمل برداشته است.
آقای خراسانی قبل از تسلط مجدد طالبان در سال ۲۰۲۱ از طرف دولت وقت به عنوان «فرد مسلح غیر مسئول» شناخته می‌شد. با به قدرت رسیدن طالبان او طرفدار طالبان شد و به عنوان آمر امنیت پنجشیر منصوب شد.
این در حالی است که او قبل از تسلط طالبان بر افغانستان علیه این گروه صحبت می‌کرد و طالبان را تهدید می‌کرد که از «ریشه و نطفه» نابود خواهند شد.

بی بی سی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عروسی طالبان
خراسانی طالب
نظرات بینندگان:

>>>   زن چهارمی اش حتما" دختر یکی از یزرگان کابینه امارت است.
ملا برادر سه زن دارد و ملا بودنه معلوم نیست چند زن.
نتیجه اینکه شیطان در درون ملا ها رخنه کرده ورنه یک مرد را یک زن کافی است اگر هدف تشکیل فامیل باشد نه شهوت رانی.

>>>   این فرد نیز سنگ اسلام و حکومت طالبان را به سینه میزند دقیقا برای همین «سکس» با چنتا زن است.
تنوع طلبی جنسی یک اختلال است پس این فرد یک بیمار جنسی است و باید درمان شود. در عین حال یک منافق و لاف زن. بجای صرف هزینه عروسی میباست پولی برای درمان خود هزینه کند. که این اختلالات جنسی و شخصیت او بهبود یابند اگر به علم و دانش بشری اعتقادی داشته باشند.😂

>>>   حمید خراسانی یک اجنت روسیه وپاکستان است که در چهره طالبان تبارز نموده ویک یاغی وباغی بد بخت است خدا خرابش کند یک بار بالای ایران لاف می زند که حمله می کنم ویک بار بالای پاکستان لاف می زند که حمله می کنم بیخی اعصابش خراب است.
اریا

>>>   طالبان و نوکرچه هایش مثل عبد حمید بدل از دین فقط به اسارت گرفتن چهار زن را آموخته اند در غیر آن اگر از دین حد اقل فهم را میداشتند به جای به اسارت در آوردن زن چهارم ، به جوانان بد بختی که در رفتن به جهنم همرایی اش میکنند کمک میکرد تا زن اول را میگرفتند و زندگی را شروع میکردند.

>>>   عبدالحمید از مقام و پست خود سواستفاده کرده است و این در نزد ما مقبول نیست . انس حقانی با نشر تصویری از عبدالحمید و با نشر چند سطر کلام از آن حمایت کرده است و این پیامی روشنی برای کسانی بود که از عبدالحمید انتقاد کرده بودند . این شخص باید از پست خود کنار برود و علایق این منصب نیست .
حبیب الله یوسف زی

>>>   خراسانی چیچله باز زبان دراز تیز پای روز یافته از پول بیت المال زن چهارم را گرفته این کار خود شهوت رانی انرا نشان میدهد تا مجاهد بودنش را البته جهاد ان بخاطر پول بدست اوردن و عیاشی کردن اش بود نه بخاطر خدا و رسولش خداوند کسی را که می شرماند به همین ترتیب بدنام دهان انداز مردم میکند با وصف همه کار های خلافش هنوز هم با چشم سفیدی گپ از جهاد در راه خدا میزند شرم باد به چنین شخص که بخاطر پوشش خیانت و پولپرستی اش نام مقدس جهاد را روی کش خود میکند در اصل خراسانی نه طالب است و نه مجاهد بل یک دزد خاین عوام فریب شهوت ران پولپرست دروغگوی است .

>>>   این طایفه ظالم میدونن بزودی میرن جهنم وباگرزهای اتشین ازشون پذیرایی می کنن وخبری ازحوری وشراب نیس وناچارن به سرشون زده بااین خیمه شب بازیها اخرین لذت هاشون راببرن.
البته لذت هایی کوتاه وسریع

>>>   خوب منظور از بی سواد نگه داشتن بانوان ما هم همین است که زنان را از نظر اقتصادی غیر خودکفا سازند تا به آسانی و بدون ممانعت چار چار زن بگیرند. چه بهایی که زنان ما باید به خاطر بهشت عربهایی بربر بپردازند.
آتش خاوری

>>>   چهار زن ؟؟؟؟؟
مگر نیاز است؟؟؟؟
حمیدک بوتل نه عشق را میداند و نه محبت را در غیر آن اولین زن هم معشوق میشود و هم محبوب و هم پرستار و هم یار و یاور.
این حمیدک فقط دنبال شهوت شیطانی است .

>>>   کم نداریم امثال خراسانی ها که در طول این چهل پنجاه سال فقط به منافع خودشان اندیشیدند.وطن را غارت کردند وهر گروهی که بر سرزمینم مسلط شدند این خیانت کاران مادرفروش برای خوش خدمتی خوش رقصیها کردند. عبدالحمید خراسانی نمونه بارز یک مزدور فرصت طلب ویک سگ وفادار است که می داند چه وقت دمش را شور بدهد....بر این نفرات بی شرف که دو روز دنیا را به وجدان و انسانیت می فروشند. خراسانی و جنرال مبین و دوستم و غنی و عبدالله و کرزی هم نمونه های دیگری از این تبدیل شدن به ....هستند.البته که اندیوال های کودن واحمق این جانورهای ریش دار ومدعی شجاعت در این ظلم و ویرانی وطن کم سهم ندارند

>>>   آدم بی غیرت در سایه درخت مینشیند.
حمید ماشیست هم با استفاده از سایه درخت چهارمین زن را به اسارت گرفت.
اما دغدغه من این است که وقتی این چهار زن با اطفال قد و نیم قد بیوه میشوند چگونه زندگی خواهند کرد.

>>>   حمید ..رتانی یک سایکوپت ولگردی است که به برکت اوضاع متشنج کشور به پول و مقام دست یافته است. اینوع ولگردان دختران مردم را به جبر و زور پول به برده جنسي خود ساخته و نام آنرا سنت می‌گذارند. این انسان آلوده در نوجوانی خود مورد سؤ استفاده قومندان های بی بند و بار قرار گرفته که حالا خود به متجاوز جنسی تبدیل شده و دختران نو جوان مردم را مورد اذیت قرار می دهد. در کشور یکه رهبر اش دزد، اخندش دزد، رئیس اش دزد، سفیر اش دزد، وزیر اش دزد.... چه انتظار و توقع می‌توان داشت.

>>>   با تغیر نظام آدم های جامعه تغیر نمیکنند.
ملا را صد نظام آید ، همان ملا باشد و در گیر با شیطان و شیطان در لباس شیخ و شاهد گاه گاهی رهنمایش.
از قدیم گفته اند که :
ملا شدن چه آسان
آدم شدن چه مشکل
جناب خراسانی که هنوز ملا هم نشده ، پس چرا آدم شود.

>>>   خط آخر:
.... قبل از تسلط طالبان آنها را تهدید میکرد و پس از قدرت گیری طالب مطیع و مرید و طرفدار شد.
چنین کسی ایران را تهدید کرد :-)
احتمالا در اینده عضوی از نیروی قدس شود. ولی باید مراقب بود اسقاطیل را تهدید نکند.
خدایا تو را سپاس که دشمنان ما را از فرمایگان ساختی.

>>>   عروسی کرده برو خدا بلاخره کتی اش حسابی می کند پول ملت را خورده از خون ملت عروسی کرده می روند.
اریا

>>>   دلیلی را که طرفداران تعدد زوجات از قران کریم می اورند اینست < فانکحوا ما طاب لکم من النساءمثنی وثلاث ورباع>نکاح بکنید از زنها دودو وسه سه وچهار چهار اما سیاف ایه ای کریمه وقبل وبعد این ایت چنین می نماید که موضوع اصلی بالای ایتام است اینکه سربرستی یتیمها راچگونه انجام دهید وحقوق ایتام را چگونه بپردازید و... ابتدای ایت که نوشتیم این ایت است <وان خفتم ان لا تقسطوا فی الیتامی فانکحوا ما طاب لکم من النساء مثنی وثلاث ورباع > اگر میترسید که در مورد یتیمها واموال ودارای های انها عدالت را رعابت نمیتوانید مادر های انها را تا چهار عدد به نکاح بگیرید قابل به تذکر میدانیم که استلال انها نصف اخیر ایتی است که صراحتا در مورد یتیمها صحبت شده والله اعلم بالثواب
ملابچه ای تگذاری سانچارکیاز مدرسه ای تگذار

>>>   تعدد زوجات ( یا چهار زن داشتن ) همزمان در قرآن ( فراتر از یتیمان )
در قرآن وجود نه دارد . ایت سوم سوره نساء چنین وضاحت دارد بنام خدا:
( و ان خفتم الا تقسطوا فی الیتامی
فانکحوا ما طاب لکم من النساء مثنی
و ثلث ورباع فان خفتم الا تعدلوا فواحده
او ما ملکت ایمانکم ذالک ادنی الا
تعولوا ۳ )
در ایت های اول و دوم سوره نساء خداوند مهربان به مهربانی ،شفقت و رحمت
خاص در حق یتیمان پرداخته است :
( و به یتیمان اموال شانرا بدهید و اموال ناپاک خود را با اموال پاک آنها
عوض نه نمایید واموال انراهمراه اموال خود با مخلوط کردن نه خورید و این گناه بزرگی است [حوبآ کبیرا } . و
اگر خوف داشتید که در حق یتیمان عدالت را رعایت کرده نتوانید با زنان دو، سه و چهار تا نکاح کنید و اگراز عدالت ترس دارید به یکی کفایت کنید و یا با کنیزان که مالک آنها ایداکتفا کنید. این نزدیک تر است که ستم نباشد و عیالمند زیاد نشوید(۳) این توضیح به تسری بودن به دیگر زن ها به غیر از دختران یتیم دلالت نه دارد .سیاق کلام در ترجمه و تاویل قرآن حکیم غیر از قرآن مجید در هر متن و عبارت و مقالت دیگر اهمیت و ضرورت فن بلاغت و فصاحت است .
مطلب حساس ترومهم در ایت ( ۱۲۹ ) همین سوره مبارک نساء است که : و لن تستطیعوا ان تعدلوا بین النساء و لو حرصتم فلا تمیلوا کل المیل فتذروها کالمعلقه. ... الخ معنی آیت از شروع اینست که هرچند بکوشید هرگز نمیتوانید در میان زنان عدالت برقرار کنید .پس یک سره به سوی یکی میل نکنید و اگر راه اصلاح پیش گیرید و پر هیزگاری کنید الله غفور و رحیم است . ۱۲۹
عاجز یار

>>>   غیر از همین ایت سوم که از طرف نویسنده محترم (عاجز یار ) و لو مختصر توضیح شده
در دیگر سوره ها و ایات قرآن کریم
(. ایات قرآن که خوب و دلکش است شش هرار و ششصدو شصت و شش آیت است ) یعنی در دیگر ایات قرآن به تعدد زوجات حکم و اشارت نه شده است خلاصه چند زنی صرف و صرف در باره دختران بالغ یتیم است که باید تحت سرپرستی و عطوفت و محبت قرار گیرند
که آنهم تحت شرط مشکل آور عدالت قرار گرفته بتواند والاواحداست ایه سوم نساء
ببینید در عدالت خواب و خیز ، محبت و کشش قلبی شامل بوده و از نگاه خدایی
و قرآنی نقش عمده دینی هم دارد چه رسد
که در لباس و سایر راه و روش و سامان
زندگی مرد عمل مساوی انجام داده بتواند که آنرا هم نمیتواند . این موضوع را قرآن و صاحب قرآن روک و راست
واضح و روشن و آفتابی و قطعی در ایت ۱۲۹ نساءبیان کرده است ( هرگز نتواستن یعنی قطعآ نتوانستن بالا و خارج از توان بشر است . )
قیام الدین

>>>   ملا ها و طالب ها هر متون و رویداد را
که به نفع شان مخصوصآ باشد حتی دیگر گونه وخلاف قواعد ترجمه وتفسیر وعلم صرف نحو و سیاق کلام به نفع خویش ترجمه،تفسیرو تاویل میکنند.
ایات سوم و ۱۲۹ سوره نساء صراحتآو حکمآ درباره یتیمان و دختران یتیم است
نه همه زنان . ترجمه و تفسیر معکوس و غیر حقیقی ًقرآن به نفع خود و خود ها گناه کبیر و نتیجه عمل به آن حرام و موارد قصدی اصرار به تعبیر غلط کفر
حقیقت است.
یک ضرب المثل یادم آمد :
یک ملا یا طالب داشت در آب غرق میشد یعنی خطر غرق شدن اورا جدی تهدید میکرد . رهگذری دلش سوخت گفت ملا صاحب دست تانرا بده تا کمکت کنم ملا دست خود را نمیداد. دیگری به نجات دهنده گفت
نه گو دستت را بده بگو (دستمرابگیر)
او چنان کرد و دست وی را گرفت آن خیر
اندیش او را نجات داد.
ع . خاکسار

>>>   ای برادران عزیز شما حرف های قرآنی و اسلامی ومحمدی و انسانی را به کسانی بگویید که به این ارزش ها ایمان داشته باشند.
(نمیرود میخ ولو میخ آهنین هر گز
در سنگ )
حبیب الله نجاتی کابل

>>>   از ایت سوم سوره نور مردمان هوس باز و شهوت ران مخصوصآ ملا ها و طبقات به اصطلاح روحانیان دنیا دوست در جهت تعدد زوجات اشکارا سوء استفاده کرده و میکنند . زیرا در دیگر ایت ها و احکام قرآن مجید این یگانه قول پروردگار هیج حکم ، اشارت و اجازتی و جود ندارد
در حالیکه در باره ایات محکمات و متشابهات در موضوعات دینی تکرار احکام و هدایات . رهبرد های قرآنی و جود دارد من درین باره مصرانه چلنج میدهم.
که هرکه دلایل قرآنی دارد دست بالا کند.
نور احمد نور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است