سرقنسول افغانستان در هند با قاچاق ۲۵ کیلو طلا
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۴۰۳/۲/۱۵ کد خبر: 175285 منبع: پرینت

سرقنسول افغانستان در هند 'هنگام قاچاق ۲۵ کیلوگرم طلا' توقیف شد.
مقام‌های اداره اطلاعات عواید هند می‌گویند بیش از ۲۵ کیلوگرام طلا به ارزش بیش از ۲.۲ میلیون دالر، از ذکیه وردک، سرقسنول افغانستان در مومبای در میدان هوایی این شهر پیدا شده است.

اندیا تایمز از قول مقام‌های هندی نوشته که خانم وردک قصد داشت این مقدار طلا را از دوبی به هند «قاچاق» کند. این رویداد در روز ۲۵ اپریل رخ داده است.
طبق این گزارش، پولیس طلا را ضبط کرده و پرونده «قاچاق» علیه ذکیه وردک تشکیل داده است.
اما بنابر گزارش رسانه‌ هندی، سرقنسول افغانستان بازداشت نشده، چون از مصونیت دیپلوماتیک برخودار است. بر اساس قوانین هند اگر مقدار طلای قاچاق‌شده به ارزش بیش از صد هزار دالر باشد، مظنون باید بازداشت و با اقدامات کیفری مواجه شود.

روشن نیست خانم وردک این طلا را از کجا به دست آورده است.
او در پاسخ به اندیا تایمز اندیا گفته از اتهام وارد شده علیه خود «متعجب» شده و منتظر بررسی‌های بیشتر است. ذکیه وردک در این پیام نوشته: «باور دارم که شما درباره چالش‌های شخصی‌ای که اخیرا در جریان کار در سفارت و قنسولگری [افغانستان] مواجه بوده‌ام، آگاهید.
خانم وردک افزوده که در حال حاضر خارج از مومبای و مشغول درمان خود است.

مقام‌های هندی گفته‌اند که در چند وقت اخیر، این نخستین بار است که یک دیپلومات ارشد خارجی در مومبای در ارتباط به قاچاق متهم می‌شود.
منابع هندی گفته‌اند که اداره اطلاعات عواید هند اطلاعات مشخصی درباره این اقدام خانم وردک به دست آورده بود و به دنبال‌ آن ده‌ها نیرو را در میدان هوایی مومبای مستقر کرد.
رسانه‌های هندی گزارش داده اند که ذکیه وردک، دیپلومات و سرکنسول افغان در بمبئی هند حین حمل ۲۵ کیلوگرام طلا قاچاق در فرودگاه این شهر بازداشت شده است. در این گزارش آمده است که قضیه خانم وردک تحت عنوان «کیس قاچاق طلا» ثبت شده، اما خود این دیپلومات به دلیل مصونیت دیپلوماتیک اکنون در بازداشت قرار ندارد.
به نوشته«تایمزآف اندیا اگر ارزش طلا بیش از یک میلیارد روپیه هندی باشد، مظنون بازداشت و تحت پیگرد قانون قرار می‌گیرد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرقنسول افغانستان
خانم وردک
نظرات بینندگان:

>>>   🌏👈 افراد عامی دولتی و سیاسی از مردم ذات افغانپشتونطالبانی که همه پشتونکوچی ناقلینسرحدی بوده و هستند،
👈 تمام غریزه-نطفه، فطرت سرشت هدف عملکرد و مقاصد زن افغانپشتونی ها پر از خیانت اجتماعی، جنایت انسانی، قاچاق، ...، قانونشکنی، ناانسانی و سرکش-شیطانی بوده و هستند
👈 از احمدشاه-درانی-غلامبچه شروع شده تا حقانی، کرزی، ... و تا بی بی گل و ذکیه وردکپشتونی منفورشآن.
👈 که از سبب (هویت افغانطفیلی-تحمیلی و خرافغان زشت و افغانپشتونداعش)، تمام مردم بیگناه و فرهنگدانشی پارسیگویان بنام افغان در هر کشور به زندان شکنجه آزارو اذیت سردچار می گردند!؟، چرا ؟

>>>   دیپلومات و سرکنسل افغانستان مصونیت دیپلوماتیک افغانی دارد !
...، حال بر میگردیم بر کارکرد شخصیت اهلیت صفت و هم به فرهنگ زبان و مردم (خانم شکردخت جعفری vs ذکیه وردک) ؟
داکتر ملک ستیز

>>>   معلوم می شود که جناب داکتر ملک ستیز دیرتر یک ترازوی کوچک سفیدنمایی پیدا کرده است !

>>>   🚗 ملک ستیز جان
... هر وقت از آب بگیری تازه است
ماهی ماهیست که گرفتنش در کنجکاویست !؟؟
اکثرش خار تیز-تیز دارد و کمیش بیخار ماهیچه هست

>>>   🚲 این سرکنسلخانم از مردمان قومپرست نعلدار هست.
این ۲۵ کیلو طلا، از جمله آن معدنطلای منطقه فارسیزبانان بومی است،
🚤 که از سوی اشغالگران افغانپشتونی از آنجا کنده و به کشور خارج انتقال شده است، یعنی از میدان هوایی آشکارا و مخفی توسط بچه ملاعمر، متقی، حقانی ... و ملاغنی به قطر و امارات برده شده و در غرب هم میبرند که هنوز بسیار کمپین پشتونقومیتی و رشوتدهی خارجیان را کاملا بیخبریم !
🚤 از جمله همان زمرد یاقوت و طلای لعل بدخشان، دیپلومات ارشد (ذکیه وردک) سهم سیاسی و افغانپشتونی اشرا را گرفت که در گدامهای افغانپشتونطالبان در مملکتهای خارج سرمایه گذاری و جابجا شده بود و است !،
🚤 یعنی دیپلوکمالات ذکیه وردکپشتونی دوباره در کشور هند برود و وظیفه کمپاینی افغانپشتونیستی را انجام بدهد، و در هند برای ۲ و ۳ وزیر و چند دیپلومات هندی مقدار طلا را پیشدهی و تحفه بدهد،
🚤 تا همان رشوتگیران سیاسی هندی مسائل تعامل سیاسی و سفارتی هند را با رژیم ناقانونی افغانپشتونطالبان در اجرا درآورند و به نفع رژیم افغانپشتونی پیش کش تعامل کنند !؟؟؟؟
🚤 این بود گوشهء از جنایات... و خیانت که میهن فرهنگ و ملیتهای ما را همین رژیم افغانپشتونی به نرخ کباری ارزان و لیلام کرده است این رذیلان ....

>>>   پس زیر کاسه که نیم کاسه بوده، هموتو است که بچه طالبفارسیزبانرا از نمایندگی سیاسی پشتونطالبان در تاجکستان برطرف کردند تا ..... ؟!؟!!

>>>   ذکیه وردکپشتونی کتی دیپلوکمالات خودش چه کارا کرده انی

>>>   اصطلاح قاچاقبری (دیپلوکمالات) باید در فرهنگ عمید رسانده و در فرهنگ جدیدش ضروری چاب گردد

>>>   رسانه هندی تایم آف اندیا، خانه ادی-لندغر را به باد فنا داد

>>>   در سرزمین ناافغانستان-میدان جنگ مزدورنیابتی فقط و فقط جنگ فرهنگی است، خون ریزی قومیتی، زبان فارسی-ستیزی، مذهب ستیزی، قاچاق جعلکاری و تروریستی، تاریخ و فرهنگ پارسترکان فارسیزبانان حذف کردن، فتنه و حیله افغانپشتونی، در برابر مردمان فرهنگدانشی تعصب و حسادت ورزی است، چشم و طمع داشتن پشتوزبانها به ثروت و آشغالدانی فارسیزبانان، دعوت دادن داعشیان، افغانجنده گی، معاملات دیپلوکمالاتگری، غاضب زمین و ملکیت، همجنسگرایی در مدرسه دینی، ....، دزدی و چپاول از معدنهای ترکپارسیان، ...، و بلاخره چوچه انگلیس افغانپشتونی افغانمزدور مزدبگیر دالر از امریکا، عربعیاش، از انگلیس و غرب با نام حمارات اسلامپشتونی فغانستان !

>>>   خبر قابل تامل و تفکر است که؛
🐝پلیدترین افغانجنده-گری خود و مردمش را در حوزه دیپلومات کرد
🐝زشترین دیپلوکمالات افغانپشتونی که ناقلین گری اشرا در مدیا نشان داد.
🐝سرکشترین مکار پشتونوردک که از دیپلوکمالاتگری اش فورا استعفا کرد تا رشوتکاری و جرایم قاچاقبری طلا های قبلی اش افشا نگردد
🐝 جالب این است، بعضی رسانه ها خبری را نشر نموده که چند نفر وکیل پارلمان و هم معاونین وزیر هندی در رهایی قاچاقبرخانم دخالت و کمک کردند و
پس از رهایی، همان هندی ها بر ذکیه فشار و تهدید وارد نمودند که فورا استعفا دهد
🐝 تا اینکه جریانات پالیسی رژیم ناقانونی افغانپشتونطالبان و جزئیات معاملات سیاسی دولتمردان هندی از افشاشدن و پیگیری پوشیده ماند
🐝 پس معلوم شد که رژیم افغانپشتونناقلین در بدل رشوتدهی طلا های کیلویی بخودشان تعامل سیاسی بخشیده و کوشش برسمیت را نیز در سر دارند !؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است