سیلاب در غور؛ ۵۰۰ خانواده آواره شدند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۸    ۱۴۰۳/۲/۱۶ کد خبر: 175293 منبع: پرینت

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان اعلام کرد، سرازیرشدن سیلاب در ولسوالی‌های «مرغاب» و «چهارسده»، جان یک نفر را گرفته، دو نفر را زخمی کرده و باعث شده است که بیش از ۵۰۰ خانواده خانه‌های‌شان را ترک کنند.
این وزارت روز (یک‌شنبه، ۱۶ ثور) با نشر اعلامیه‌‌ای، به نقل میراحمد مصمم، آمر امور مهاجرین ولایت غور نوشته است که سیلاب باشندگان بیش از ۱۰ روستا در ولسوالی مرغاب و شش روستا در ولسوالی چهارسده را متضرر کرده است.

آمر امور مهاجرین ولایت غور گفته است که در سیلاب‌ها ۵۵ باب دکان و ۱۰ خانه‌ی مسکونی تخریب شده و راه‌های مواصلاتی دو ولسوالی نیز مسدود گردیده است.
او افزوده است: «خانواده‌ها از محلات اصلی‌شان بیجا و در فضای باز در کوه‌ها زندگی را به‌سر می‌برند و نیازمند اشد کمک‌های اولیه و اساسی بوده و احتمال خسارات بیشتر نیز پیش‌بینی می‌گردد.»

پیش از این منابع محلی به روزنامه اطلاعات روز گفته بودند که سیلاب تنها در ولسوالی مرغاب این ولایت «صدها» خانه را زیر آب برده و باعث شده است که باشندگان چندین روستا به کوه‌ها پناه ببرند.
منابع محلی همچنین جان‌باختن یک کودک در ولسوالی مرغاب و یک مرد در ولسوالی چهارسده را براثر این سیلاب‌ها تأیید کرده بودند.
براساس اطلاعات منابع محلی، سیلاب از حوالی ساعت ۲:۰۰ بعد از ظهر دیروز تا نیمه‌های شب گذشته در این دو ولسوالی ولایت غور جریان داشته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیلاب غور
خانواده ها
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است