ایران: یک میلیون و ۳۰۰ هزار مهاجر را اخراج کردیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۴۰۳/۲/۱۷ کد خبر: 175295 منبع: پرینت

احمد وحیدی، وزیر داخله ایران، از اخراج یک میلیون و ۳۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی طی یک سال گذشته از این کشور خبر داده است.
به گزارش شفقنا، وحیدی روز یک‌شنبه، ۱۶ ثور، در یک نشست خبری گفته است که برخی از افراد اخراج شده دوباره از طریق مرز‌ها وارد ایران شده و باید قوانینی وضع شود که با این افراد «برخورد» صورت گیرد.
او تصریح کرده است: «برای این‌که مانع ورود اتباع غیرمجاز به ایران شویم، لازم است که قوانین مربوط به این حوزه در مجلس اصلاح شود.»

در ادبیات مقام‌های ایران «اتباع» معمولاً اشاره به مهاجران و پناه‌جویان افغانستان دارد و این مقام‌ها طی یک سال گذشته کارزار اخراج این افراد که مجوز اقامت در آن کشور را ندارند، تشدید کرده‌اند.
گفتنی است که پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان، هزاران از تن شهروندان کشور، به‌ویژه نظامیان و مقام‌های حکومت پیشین به دلیل تهدیدات امنیتی و مشکلات اقتصادی به ایران فرار کرده‌اند.
با این حال، در برخی موارد که نظامیان پیشین از سوی دولت ایران به افغانستان اخراج می‌شوند، در دام طالبان افتاده و بازداشت، شکنجه و حتا به قتل می‌رسند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر ایران
اخراج مهاجر
نظرات بینندگان:

>>>   چیزی که عوض دارد گله ندارد.
یک روزی افغانستان هم تمام منسوبین سپاه و بسیج و لشکری و کشوری ایران را که به افغانستان پناه بیاورند دوباره به کشور جمهوری فدرال ایران مسترد خواهد کرد.

>>>   وقتی پلان تخریب و تباهی کشور ما روی دست بود همه کشور هایی همسایه و چار طرف ها با صدای بلبل وار و دهان پر خنده آواز میدادند که اسلام سرحد ندارد و همه "اخوان و اخوات" هستیم هر قدر میتوانید بیایید اینجا. حال که برف ها از سر کوه پایین افتاد و ملک و ملت به تباهی کشاند شد با صدای خرناس از سرحدات آهنی گپ میزنند.
آتش خاوری

>>>   اکثر این مهاجرین مجددا به صورت غیرمجاز برمیگردن

>>>   بازصدرحمت به پاکستان که لاعقل باخانوادهایشان اخراج می کنند
اماایران مهاجرین مردوکودک راباتوهین وتحقیر عدم تماس تلفنی اخراج می کند...
این نیز بگذرد
چرخ گردون گر دوروزی برمرادمانرفت
حال دوران یکسان نباشدغم مخورهم وطن

>>>   آقای آتش خاوری
اگر اسلام مرز ندارد لطفا اندکی از آن سنگ های قیمتی و معادنی که می فرمایید در افغانستان هست را مجانا و رایگان به این طرف مرز منتقل کنید و تنها سیل جویندگان کار و فرار از کشورتان را اینجا نفرستید.. و دیگر سخن آنکه، کجا ایران قدمی برای خرابی افغانستان برداشته؟ آنجا موجب تباهی افغانستان شده شوروی سابق و پاکستان تاکنون و فرقه گرایی و قوم گرایی و ملت نبودن مردمان شماست که بحث آن مفصل هست، گذشته از عوامل بیرونی و درونی گفته شده طبیعت کشورهای که از دل استعمار ساخته شده اند همین سرگردانی است که شما سالها با آن دست به گریبان هستید.. نه ملتی بنام پاک داشتیم که بریتانیا پاکستان را ساخت ولی ذیل چتر سیاست غرب قدرتمند شد و نه کشوری بنام افغانستان وجود داشت که بنا بر همان سیاست باید مانند پاکستان در مقابل شوروی سابق قوی می شد ولی دریغ و درد که مردمان شما خود عامل اصلی خرابی کشور ساختگی خود هستند و این مهاجرت ها و خیانت ها و مشکلات دیگر همه نشان از همان عدم علاقه به کشور و وطن هست که طبیعی است چون مردمان شما در ملت ما تعریف شده و باید بشوند ولی چنین نشد متاسفانه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است