دعوت در نشست‌ها به معنای به‌رسمیت‌شناسی؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۴۰۳/۲/۱۹ کد خبر: 175308 منبع: پرینت

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در یک نشست مردمی در پروان گفته است که دعوت شدن امارت اسلامی به نشست‌های جهانی، به معنای رسمیت شناسی حکومت سرپرست است.
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این نشست از شرکت نماینده طالبان در آینده نزدیک در نشست بین‌المللی که در کازان برگزار می‌شود، نیز خبر داده است.

مولوی عبدالکبیر در این نشست که برخی مقام‌های بلندپایه امارت اسلامی حضور داشت گفت: «در کنفرانس دولت‌های اسلامی از امارت اسلامی دعوت شده بود و نماینده‌های امارت اسلامی هم در آنجا حضور پیدا کردند، پس رسمیت چه معنا؟»
به گزارش طلوع، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در بخشی از سخن‌رانی خود گفته است که به دستور رهبر امارت اسلامی، کار روی نهایی شدن نصاب آموزشی جریان دارد و پیشرفت‌هایی نیز در این راستا به میان آمده است.
او افزود: «شکی نیست که مکاتب تا حدی مسدود است و دانش‌گاه‌ها نیز بند است؛ اما پالیسی امارت اسلامی این نیست که این امکان ندارد، امیرالمومنین صاحب به سرپرستی رییس ستره محکمه تعیین کرده و آنان سر نصاب کار را آغاز کرده‌اند. امید است که این مشکل هم حل می‌شود.»

نورالله نوری سرپرست وزارت سرحدات، اقوام و قبایل در این نشست در شهر چاریکار گفته است که طالبان برای به‌رسمیت شناخته شدن عجله ندارد، اما خواهان تعامل با جامعه جهانی است.
آقای نوری افزود: «این ملک فردا یا پس فردا به رسمیت شناخته می‌شود. صبر داشته باشید و تشویش هم نکنید، جاپان که یک کشور کفری است اما هشت سال بعد از آزادی از امریکا، به رسمیت شناخته شد. در افغانستان خو دو یا سه سال گذشته.»

محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر نیز در این نشست حضور داشت. او گفته است که داعش در افغانستان به‌گونه کامل از بین رفته و برای مخالفان امارت اسلامی نیز در هیچ جایی از کشور، مکان امنی وجود نخواهد داشت.
آقای حنفی به اشتراک کننده‌های این نشست گفت: «کسی به نام داعشی در کشور ما وجود ندارد. در سرزمین افغانستان به اندازه یک وجب هم کسی جای ندارد.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان=جهان
نظرات بینندگان:

>>>   در کنفرانس کشور های اسلامی بخاطری از سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی دعوت کردند که خواست های اعضای کنفرانس اسلامی را به دولت طالبان برساند.

>>>   با تاسف یک مستعمره چه ضرورت به رسمیت شناسی دارد؟ چرکستانی هایی دالخور بی سرو پا!!!!
آتش‌خاوری

>>>   تا شما به رسمیت شناخته شوید توسط مردم افغانستان نابود میشوید

>>>   شمابعنوان جنایتکارو دروغگومانند گاوه پیشانی سفید برای دنیابه رسمیت شناخته شده اید امااگرتصوردیگه ای ازرسمیت شناسی دارید به این معناس که باید بشین گاوه نه من شیرده خخخ که اونزمان تماشاییه

>>>   💥💥💥 با ای هویت تحمیلی و کاذب (جغرافیایی-تکقومیتی افغان-ستان یا افغان اشغالگر ناقلینسرحدی) رژیمهای مرکزی و مزدورنیابتی با جنگهای دایمی، ناامنی داخلی و در منطقه، همین عملکار و لفظ رسمیت-شناسی در ذات خودش خودانتحاریت تلقی است و بس.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است