رهبر طالبان: ما قصد کشتن افغانها را نداشتیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۴۰۳/۲/۱۹ کد خبر: 175309 منبع: پرینت

رهبر طالبان در فرجامین روز سمینار سه روزه وزارت تحصیلات عالی در قندهار گفته است که کشورهای غربی در تلاش اند تا دین و سیاست را در کشورهای اسلامی از هم جدا کنند.
به نقل از وزارت تحصیلات عالی، رهبر طالبان در این سمینار افزوده که پیش‌برد امور سیاسی حق علما است.
رهبر طالبان هم‌چنان با تاکید بر فرمان عفو عمومی گفته است که امارت اسلامی در برابر همه مسلمانان جهان به‌شمول افغان‌ها و مردم فلسطین نیت نیک دارد.
به گزارش طلوع، رهبر طالبان افزوده است: «کشورهای غربی در تلاش جدایی دین از سیاست اند. در کشورهای اسلامی حق علماست که در سیاست حضور داشته باشند. اگر فرمان‌های من خلاف آموزه‌های دینی بود، علما آنرا نپذیرند.»
وزارت تحصیلات عالی هم‌چنان از رهبر طالبان نقل کرده است که او در بخشی دیگر از سخنان خود افزوده که علما باید از اختلاف‌ها، انحرافات و نافرمانی‌ها جلوگیری کنند.
پیش از این نیز رهبر طالبان در سخنرانی نماز عید سعید فطر در مسجد عیدگاه قندهار از دخالت کشورهای خارجی در اجرای حدود شرعی انتقاد کرده بود.

در ۲۰ سال گذشته قصد کشتن افغان‌ها را نداشتیم.
رادیو و تلویزیون ملی طالبان روز سه‌شنبه، ۱۸ ثور، گزارش داده که رهبر طالبان این موضوع را طی سخنرانی در روز پایانی سمینار سه‌روزه «هماهنگی و تنظیم امور تخصصات و جامعات دینی» که از سوی وزارت تحصیلات عالی این گروه راه‌اندازی شده بود، بیان کرده است.
آخوندزاده افزوده است: «در گذشته هم هدف کشتن افغان‌ها را نداشتیم و اکنون نیز قصد آسیب‌رساندن به افغان‌ها را نداریم. هر افغانی که در گذشته توسط ما کشته شد به این دلیل بود که آن‌ها برای کفار سپر می‌شدند.»
به گزارش شفقنا، وی همچنان در این نشست به توصیف وزیران خود پرداخته و گفته است: « از وزیران خود خوش استم و افراد خوب هستند و همیشه از من اطاعت می‌کنند. اطاعت، قدر و عزت آن‌ها را کنید، زیرا اطاعت تنها از امیر نیست، بلکه تمام امرا را شامل می‌شود.»

رهبر طالبان از علمای دینی خواسته است تا فرامین وی را برای مردم واضح سازند و شهروندان را به تطبیق و اطاعت از آن تشویق کنند.
وی خطاب به علما خاطرنشان کرده است: «اگر دستور من خلاف شرع بود، آن را به دیوار بکوبید.»
ملا هبت‌الله بار دیگر ادعا کرده است که طالبان مخالفان‌شان را عفو کرده‌اند.
وی در بخش دیگر از سخنانش تصریح کرده است که جهان کفر می‌خواهد، سیاست را از دین جدا کند که حتی در کشورهای اسلامی نیز علما در سیاست نقش نداشته باشند.
به باور رهبر طالبان، علما باید به سیاست دسترسی داشته باشند.
به‌رغم ادعای رهبر طالبان مبنی بر عفو عمومی، اما این گروه طی نزدیک به سه سال گذشته شماری زیادی از نظامیان پیشین و شهروندان کشور را به اتهام‌های مختلف بازداشت، شکنجه و حتی تیرباران کرده‌اند.

چند روز پیش دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده بود که با وجود اعلام عفو عمومی از سوی طالبان، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه، بدرفتاری و قتل مقام‌ها و نظامیان حکومت پیشین از سوی این گروه در کشور همچنان ادامه دارد.
این نهاد از ماه جنوری تا مارچ سال جاری حدود ۳۸ مورد بازداشت خودسرانه، دست‌کم ۱۰ مورد شکنجه، بدرفتاری و تهدیدات لفظی و چهار مورد قتل مقام‌ها و نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان را ثبت کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبر طالبان
افغانها
نظرات بینندگان:

>>>   حدیث صحیح بخاری است که حضرت محمد (ص) فرموده اند: العلمأ مسئول السیاست الداخلیه و الخارجیه فی مملکت الاسلامیه.

>>>   اگر امیر دروغ بگوید از مقامش خلع میشود.
در یک سال اخیر جمهوریت فقط افغانستانی های مسلمان توسط طالبان کشته شدند بدون اینکه بینی یک کافر خون شده باشد.
مقوله سیاست و دین فهم بسیار بالا تری نیاز دارد برای روشن شدن موضوع کوتاه اش این است که هر کسی باید در حوزه تخصصی خود مسولیت بگیرد .
هر آسیابانی میتواند پیش نماز شود اما هر پیش نمازی نمیتواند که ملا شود.
اگر یک ملا در پهلوی ملا شدن دانشگاه برود و در حوزه های تخصصی علوم سیاسی تحصیل کند امکان دارد که سیاستمدار هم شود اما با فراغت از مدرسه اکوره ختک سیاستمدار نمیشود.

>>>   واضح است که قصد کشتن افغان ها (پشتونوالی) رانداشتید واز کشتار ملیت های دیگر معلوم است.
آتش خاوری

>>>   فلسفه ایجاد طالبان توسط انگلیس وامریک با همکاری های پاکستان، حذف کردن مجاهدین واقعی ووطندوست بوده که اجنداهای غرب وپاکستان را قبول نداشتند.اکنون اوردن دوبارره طالبان توست غرب این است که افغانستان راتوسط شریعت خودساخته طالان برای ابدخوار وزار بسازد.درین صورت فقرحاکم میشودودرزیرسایه فقر برای کفار سربازگیری بسیار اسان واقتصادی تمام میشود. فکر میکنم در استعمار جدیدومتمدن شیوه اشغالگری تغیر کرده است.طوریکه توسط روشهای پیچیدده ای استخباراتی یک گروه مزدور راکه تایک حدی با فکر وعقاید جامعه همخوانی داشته باشدبه قدرت میرساند واز ایشان حمایتهای استخباراتی میشودبعداجنداهای استعماری وشیطانی خودرا تقدیم این مزدوران میکند.ولی خوشبختانه یک امید است که در تحریک طالبان همه رهبری ان مزدوران بیگانگان نیستند ود دربین ایشان مجاهدین وططندوست استند. انشاالله غرب در ین پروژه هم خیر نخواهید دید.

>>>   طبق مصادراهل سنت وشیعه دین ازسیاست کاملن جدامیباشد تازمان معینی که خداوند مقررفرموده
ومن دروغگوترازامثال اخندزاده ورهبران هم قطاران حکومت اسلامی ندیدم چراکه اینهابانام اسلام حکومت می کنندو برخلاف اسلام دروغ وتزویر وریاوحقه بازی کشتن مخالفین را فقط برای تسلطوتکیه برمسندقدرت انجام میدهند
ماهیچگاه خام سخنان کذب این جماعت گرگ صفت که نه گوش شنوایی دارندونه وجدانی نمیشویم

>>>   ولی قتل غیر افغانها را خیلی انجام داده ایم و حالی ترور کشتن و نسلکشی مردم فارسیزبان ترکتباران را بیشتر شدت داده ایم زیرا که اینها افغانطفیلی هستند نه افغانها که...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است