بازداشت پناهجویان در انگلستان با هدف اخراج به رواندا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۴۰۳/۲/۱۹ کد خبر: 175312 منبع: پرینت

پولیس انگلستان با یورش به محل سکونت پناهجویان ده‌ها پناهجوی افغان را بازداشت کرده و قرار است آنها را به رواندا اخراج کند.
به گزارش تسنیم، پولیس انگلستان در چندین شهر این کشور با یورش به محل سکونت پناهجویان ده‌ها نفر را برای اخراج به رواندا بازداشت کرد.
حسیب افغان پناهجوی افغان در انگلستان که از فرستادن پناهجویان به رواندا نگران است، دراین‌باره به «رادیو آزادی» گفت: ما از یک زندانی که اینجا پناه آورده‌ایم به زندانی دیگر به نام رواندا انتقال داده می‌شویم . این یک کار غیرعادلانه است.

رسانه‌های انگلیسی نیز بدون ارایه آمار دقیق درباره بازداشت پناهجویان می‌گویند تاکنون ده‌ها پناهجو از شهرهای انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی بازداشت شده‌اند.
«حسیب افغان» پناهجوی افغان نیز اظهار داشت: ما خبرشدیم دوستان ما را بازداشت کرده‌اند و از آنجا به رواندا می‌فرستند. درکل ، به نظر من این درحق همه پناهجویان، از جمله کسانی که درخواست پناهندگی آنها تصمیم نهایی گرفته نشده، ظلم و بی‌عدالتی بزرگ است.

گفتنی است پس از اینکه پارلمان انگلستان دو هفته پیش لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد، حکومت این کشور آمادگی برای فرستادن پناهجویان افغان به رواندا را سرعت بخشید، اکنون امکانات بازداشت این پناهجویان گسترش داده شده و دستکم 2200 بازداشتگاه ساخته شده است.
همزمان، 200 کارمند جدید برای بررسی پرونده‌های پناهجویان و 500 نفر دیگر که در بخش انتقال دادن پناهجویان تجربه داشته و آموزش دیده‌اند، استخدام شده‌اند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بازداشت پناهجویان
انگلستان رواندا
نظرات بینندگان:

>>>   فرض کنیم پماهندگان رفتند به روندا و آنجا را بهتر از انگلیس یافتند و با نشر چند فلم و ویدیو از حال و احوال خود به دیگران خبر دادند و یک باره هجوم به روندا شکل بگیرد ، آیا کسی میداند آسان ترین راه رسیدن از افغانستان به رون ا کدام راه است و با چه مقدار مصارف مالی و زمانی؟؟؟؟؟
هرچه نباشد زندگی در روندا از زندگی زیر اسارت طالبان بهتر است.

>>>   نه به سیاست های زیرکانه ورباه صفتانه ی چرچیلی انگلیسی ها که دنیارباحقه بازیهاونقشه های شوم استعماری بردن به کامشان نه به این تصمیمات سفیهانه ومضحک بهرحال امیدواریم هم وطنان مهاجرعزیز هرجاهستن شادوسلامت وپیروزباشند ودرپناه حق ازگزند امارت شیطانی وگروهای همسوونزدیکشان مصون بمانند

>>>   نگران نباش در رواندا امنیت هست!

>>>   به نظر دهنده اولی هرجا دلت است همونجابرو برای تو که فرق نمیکنه کجای دنیا باشی چون غلام باید زیر دست یکی باشد حامون بهتر که غلام رواندا باشی چون برای دیگران بهتر غلامی میکنی برو بچیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است