نفوذ....؛ از پنجشیر تا بلخاب!
جبهه مقاومت بایستی بداند که طالبان با حمایت نظامی و استخباراتی آمریکا و پاکستان دوران جدیدی را آغاز کرده است. برای اینها هیچ خط قرمزی وجود ندارد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۴۰۳/۲/۱۹ کد خبر: 175313 منبع: پرینت

به تازگی اخباری نشر می شود از فعالیت های استخباراتی فرقه طالبان برای دستگیری اعضای جبهه مقاومت که انسان شگفت زده می شود از سوء مدیریت نظامی و تشکیلاتی در یک گروه آزادی خواه! با یک نگاه به سیستم پیچیده گروه پارتیزانی در جنگ جهانی دوم ویا جبهه آزادی‌بخش میهنی در الجزایر و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به یک ویژگی مشترک می رسیم وآن نظم دقیق و همراه با وسواسی گاه آزار دهنده در امر عضوگیری است و با تحلیل جبهه های آزادیبخش ناموفق در جهان به نقطه ضعف بزرگشان می رسیم که همان بی دقتی و گاه شلختگی در عضوگیری برای سازمان و جبهه بوده که سبب عدم موفقیت و فروپاشی آنان شده است و شوربختانه مساله اصلی و مشترک همانا رخنه جاسوسان و دشمنان در درون این جبهه هااست.

مردمان آزاده افغانستان در طول تاریخ نشان داده اند که شاید در مقابل حاکمان ظالم و متجاوز چندصباحی سکوت کنند اما این آرامش قبل از طوفان است! مانند آن حرکت جمعی و پرشوری که در دهه شصت خورشیدی علیه تجاوزگران سرخ تبدیل به یک نماد مقاومت در جهان گردید؛ اما بی شک نباید اوضاع کنونی را با دوره مقاومت علیه شوروی مقایسه کرد. در آن زمان دشمن با گرایشات مارکسیستی به صورت اتوماتیک وار مورد تنفر بیش ازنود فیصد از مردم مسلمان بود و در ادامه مبارزات، یک وفاق ملی برای بیرون راندن متجاوز در این سرزمین شکل گرفت. در آن زمان آدمها کمتر نقاب به چهره زده و شهادت، آرزوی نسلی بود که حمایت ملی- مردمی را در پشت سر خود داشتند و اعضای مبارز در هرکجای این دیار مورد تکریم، احترام وتحسین مردم واقع می شدند؛ اما اینک زمانه دیگری است.

در این دوسال واندی که از واگذاری قدرت به طالبان می گذرد مردم دچار بی انگیزگی در مبارزه و تردیدهای ذهنی شده اند. این عدم انگیزه برای همسویی با مبارزان وطن تاحدوی به تبلیغات فریبنده حاکمان فعلی، ترور شخصیتی بزرگانِ مقاومت از سوی فرقه طالبان و تخریب عمدی ویا غیرعمدی جبهه مقاومت از سوی برخی از بدنه اصلی جمهوریت برمی گردد که وقیحانه با مصاحبه های دروغین و مسموم می خواهند خود را به جبهه مقاومت افغانستان بچسبانند و همین باعث سرخوردگی کسانی می شود که در دوران جمهوریت از این افراد به جز فرصت طلبی و خیانت چیزی ندیدند. این تشتت افکار جمعی در باره جبهه مقاومت از همان آغاز مبارزات به خوبی حس می شد اما دوستان از آن غافل ماندند. در این میان نمی توان نقش فقر و مشکلات اقتصادی را در دگردیسی تدریجی مردمان از یاد برد. فقر و فلاکت چنان بر فضای وطن سیطره انداخته که ناگزیر انسانها برای زنده ماندن مجبور به اطاعت محض از این حکومت هستند و در این فضا به راحتی می توان جاسوس پروری و خیانت در اجتماع را نهادینه کرد که همین مساله می تواند یکی از موانع بزرگ در راه رسیدن به هم افزایی در راستای اهداف مقاومت باشد.

در دورانی بسر می بریم که با دهشت افکنی و اختناق وگاه شکنجه های قرون وسطایی توسط فرقه طالبان، یک انسان می تواند در عرض بیست و چهار ساعت از حامی سرسخت جبهه مقاومت به یک جاسوسِ طالب تبدیل شود! شوربختانه این اغراق نیست و واقعیت محض است که خود من نیز شاهد آن بوده ام! پس چگونه است در جایی که نمی توان به یک نفر اعتمادی یک روزه داشت؛ یکی از قوماندانان جبهه مقاومت در ایران به اعتبار دوستی قدیمی با فردی که در اینجا سکونت دارد به وی اعتماد می کند و پلان شناسایی مبارزان ومردم معترض و بیگناه در بلخاب از سوی طالبان شکل گرفته به دستگیری تعدادی از اعضا و هواداران جبهه مقاومت در ولایت بلخاب منتهی می شود؟!

جبهه مقاومت بایستی این را بداند که گروهک طالبان با حمایت نظامی و استخباراتی آمریکا و پاکستان دوران جدیدی را آغاز کرده است. برای این گروهک هیچ خط قرمزی وجود ندارد. آنان برای دوام وبقای خود حاضرند با شیطان هم دست بدهند؛ بناَ هرگز فراموش نکنید که شما تنها با یک گروه متصعب و بیسواد در این جنگ روبرو نیستید! در مقابل شما غرب به سرکردگی آمریکا با تمامی توان نظامی و استخباراتی وهمیاری آن همسایه شرقی ایستا شده اند. بایستی هوشیار بود و از این وقایع درس عبرت گرفت. بی شک تغییر وضعیت سیاسی و اجتماعی در افغانستان مشکلات شما را مضاعف کرده است؛ اما ایمان داریم که فتح نهایی با شما مبارزان شجاعِ و بیدار دل این دیار است. «ان تَنصُروا اللَّه ینصُركُم و يُثَبت اقدامَكم»

محمدسیفی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
مقاومت
نظرات بینندگان:

>>>   جناب سیفی!
این ایت قران رابی موردواز روی تعصب استعمال کردی.استفاده غلط از ایات کلام الهی وانهم برای توجه اعمال شوم مزدوران امریکا وانگلیس کفر مطلق است وگناه نابخشودن. ترا قسم به خدا که ایا نمیدانی که اعضای جبهه مقاومت انانی نیستند که 20 سال قبل پیشققراولان لشکر مهاجم صلیبیون واشغالگران بودند.ایا در مدت 20 سال دوران جمهوریت ایشان مزدوران امریکا وناتو نبودند. ایا ایشان واقعادین الله را نصرت میرساند تا الله ایشان را نصرت دهند؟ من از طالب دفاع نمکنم ولی باید بدانی که بخش بزرگ تحریک طالبان و رهبری جبهه مقاومت دوروی یک سکه استند وبرای پیشبرد اجندای امریکایی وتباه کردن کشور عزیز ما افغانستان گماشته شدند. از ایات قران به خاطر توجیه اعمال یک مزدور بیگانه ان هم کافر نباید استفاده غلط وگمراه کننده صورت بگیرد.

>>>   جبهه مقاومت غلطی های زیادی دارد که قابل شمارش نیست. بچه مسعود باید آن دسته از خاعنان که با بی عزت کردن مردم به چوکی رسیدند را از جبهه خود بیرون کند

>>>   نویسنده محترم چی توقعاتی دارد< در کشوری که صدسال پیش از این پادشاهش امیر عبدالرحمان خان در عوض یک لک روپیه هندی که از بریتانیا برایش می رسد قرارداد مرز دیورند را با بیگانگان امضا می کند وخاک می فروشد وریس جمهورش برای چند ملییارذ دالر فراری وجستوک می شود از آدم ملکی وبدبخت وغریب کارچی انتظاری است؟ کلگی ما در خیانتها و خاک فروشی ها سهم داریم

>>>   تا زمانی که؛
(رژیم مرکزی-جمهوریت پشتونمحور و رژیم سرحدناقلین پشتوزبانان را) تورت واضح و باصدای بلند و نوشتن آشکارا بنام (اشغالگران افغانپشتون سرحدی یا بنام تروریستان پشتونکوچی ناقلین مزدبگیر) بگونه واضح بیان و درست رسانه یی لفظی نکنید در آنصورت اشغالگر و محرومشده، ناحق و حق یا مظلوم و ظالم و مردم بومی یا مردم ناقلینسرحدی و بلاخره سیاه و سفید که نمایان و تشخیص داده نمیشود.
پس آن وضعیت را نوعی جنگ راه گمشده و دشمن نامعلوم تعریف و توصیف میگردد و آبخت...
این وضعیت موجود را نفوذ نه، بلکه بغاوت، سرکشی و تجاوزاشغال از سرحدجنوبی... تا به کوه پامیر بدخشان یا از پیش شیطان تا جهنم از سوی مزدوربگیران افغانپشتوناقلین بنام جهادکوچی؟ به عنوان جهاداسلامپشتونی؟ با چوروچپاول کردن معدن ها و ازبین بردن فرهنگ (پارسیترک یا فارسیزبانان ... و اسلام واقعی) و فعلا بوجود آوردن افغانپشتونداعشیان

>>>   مقاومت ملی که مجموعه یی از جبهات مختلف فعال و غیر فعال میباشد در مقطع کنونی نیاز به افراد بیشتر ندارد بلکه بیشترین فرصت موجود را باید برای تدوین یک راهکار مشترک واستراتیژی درازمدت به کار گیرند ، هسته اصلی مقاومت را جوانان و نوجوانان آگاه تشکیل میدهد که همه نظم پذیر اند و شیوه ها و ترفند های مبارزات پارتیزانی کلاسیک و نوین را در حال آموزش هستند.
مقاومت یک پروسه دراز مدت است و شاید چند نسل آینده در بطن مقاومت تولد شوند و عمر مقاومت بیشتر از عمر همه سیاست بازان و سیاستمدران و طالبچه های موجود خواهد بود.

>>>   مردم افغانستان دیگر برای ازادسازی سرمایه های میلیارد دلاری دزدان و رهبران خود خوانده دوره جمهوریت نمی جنگند. این دزدهای خائن وطنفروش میلیاردها دالر دزدی کردند و به کشورهای دبی و ترکیه و جاهای دیگر انتقال دادند و زنده گی شاهانه دارند. ما مردم افغانستان دیگر برای این جنایت کاران ودزدان نمی جنگیم.ما از دادگاه لاهه می‌خواهیم که این جنایت کاران را محاکمه کنند.

>>>   چبهه شر و فساد این ارمان به ګور خواهد برد که موفق شود ناقی مرم مظلم را به کشتن ندهید مردم هوشیار شده به خایین جمهورین نفرین می فرستند

>>>   جبهه مقاومت یعنی نسل نوین سلحشور و مسلمان و جنگجو و استقلال طلب که از گذشته درس ها آموخته اند و متعلق به جهادی های پریروز یا جمهوریتی های دیروز یا طالبان امروز نبوده و فقط نسل نو و آگاهی هستند که برای سرنوشت و آینده خود ایستاده اند و میجنگند.

>>>   آبادی آن خاک از جهان چند قطبی میگذرد. عوامل درونی مقاومت علیه طالب بسیار خام و پر خطا هستند. میراث مبارزه چریکی مسعود پدر نمیتواند مبارزه سیاسی و خوشگذرانی در هتل های غربی باشد.
درون آن خاک امیدی به جریان مقاومت بزرگی نیست. جریانهای چریکی کوچکتر از هر نظر بهتر مدیریت میشوند، چه رهبری ( که به امثال مسعود دل خوش نمیکنند) چه اهداف چه تامین لجستیکی چه چابکی چه امنیت اطلاعات. هر چه این ساختار بزرگتر شود وابستگی بیشتری پیدا کرده و توان عملیاتی کمتری خواهد داشت. و اسیب پذیری اطلاعاتی بیشتری نیز خواهد داشت.
در جبهه جهانی امریکا به طالب باور و دین داد، قدرت توافقی داد، مقام خلیفه الله داد، پول داد و تسلیحات داد و امروز هم تمام قد پشت این مزدوران خود است. هر چه امریکا بیشتر ضعیف شد مزدوران آن هم ضعیف میشوند.

>>>   🦋 چندروز قبل، نامولوی کبیر افغانپشتونطالبانی در نمایشگاه قرآن در دارالامان کابل گفت
در این نمایشگاه قرآنی سهم افغانپشتونی ها باید ۵۰-فیصد باشد، چونکه ما افغانپشتونها به نیم قرآن نیمه ایمان آورده ایم و...

>>>   تنها امید مردم افغانستان به جبهه مقاومت و سربازان وطن دوست است.صدقه سر آزادگان این خاک شوم که روزی طالبان این غلامان پنجابی را از کشور گم خواهد کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است