مقام ایرانی: از مواد معدنی افغانستان استفاده کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۳    ۱۴۰۳/۲/۲۰ کد خبر: 175316 منبع: پرینت

حسین نوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، می‌گوید که همه مواد معدنی در افغانستان وجود دارد و این فرصتی برای ایران است.
به گزارش شفقنا، نوری این اظهارات روز چهارشنبه، ۱۹ ثور، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا مطرح کرده است.
او اضافه کرده است: «این فرصتی برای ایرانیان است تا با صدور دانش و فناوری به آن کشور زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های معدنی آن فراهم شود. این مهم به عنوان راهبرد ماندگاری مبادلات تجاری بین دو کشور موثر خواهد بود.»

از سوی هم، حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه ایران برای افغانستان نیز گفته است، پی‌گیری روند فعالیت‌هایی که در حوزه روان‌سازی و تسهیل در مرزهای مشترک با این کشور صورت می‌گیرد، می‌تواند منجر به توسعه روابط تجاری دو کشور شود.
چندی پیش عبدالله سهرابی، دستیار وزیر امور خارجه ایران، نیز همسایگی این کشور با افغانستان را «فرصت طلایی» خوانده و گفته بود که بازارهای این کشور را باید به‌دست گرفت.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مقام ایرانی
موادمعدنی افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   فرصت طلایی؟! ....

>>>   دیگه افغانستان پولی نیست بعد ازامریکا بودجه همه قطع شده از کارگر گرفته تا قچاقبر تار امد آخوند ملا همه کم شده معدن در آوردن پول پیسه میخاهد که طالبان نداره ایرانی ها دست به نقد میخاهد پول نقد برای مهم هست وگرنه معدن ایران داره افغانستان نداره پس بنا بر انکه غیر ممکن است این همکاری

>>>   کشور ها تا زمانی که پا بطرف صنعتی شدن نگذارند،تنها با فروش مواد خام به جایی نمیرسند.
چنانچه ما در کشور های افریقایی این را مشاهده میکنیم.
در طول تاریخ مواد خام شان استخراج میشود و در دیگر کشور های صنعتی به مواد فالریکاتی تبدیل میشود و در جهان بفروش میرسد و کمپنی ها میلیون ها و ملیارد ها دلار سرمایه بدست می آورند، اما خود این کشور ها در فقر زندگی میکنند.
اگر آهن را از معدن استخراج کنی و به فولاد تبدیل کنی،چندین برابر قیمت آن بالا میرود.
و اگر از فولاد باز انواع و اقسام سامان و آلات درست کنی،باز قیمت این سامان و آلات،چندین برابر قیمت فولاد بالا میرود.
همینطور سنگ های گران قیمت.
اگر سنگ های گران قیمت استخراج شوند یک قیمت دارند و اگر بصورت درست بریده شده و پالش داده شوند و به نگینه تبدیل شوند،دیگر قیمت دارند و اگر از اًنها جواهرات ساخته شوند قیمت دیگر دارند.

>>>   ایرانی ها اگر مهارت در کار و تجارت و صنعت دارند در قدم اول چند ملیون نیروی کار ارزان و جوان از پناهندگان افغان را رد مرز نمیکردند.
یک توصیه ساده
از این نیرو برای حفر نهر های حلقوی در شهر ها و محلات استفاده کنید تا هم آب های باران های فصلی هدر نروند و هم باعث تراوت و شادابی شود .

>>>   بله ازطرفی مهاجرین افغان رادرکشورشان درسختی وتنگی قطع خدمات کامل دولتی واجتماعی قراردادن وازطرفی دست دوستی دراز می کنند .....

>>>   در این چند سال اشغال امریکا و بعد ان از افغانها جز ناامنی و مواد مخدر چیزی نصیب ایران نشد حداقل مواد معدنی افغانستان التیام کوچکی بر زخم ایران بواسطه افغانستان باشد
اطلس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است