حنفی: حضور دزدان به معنی فراگیر بودن نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۴۰۳/۲/۲۱ کد خبر: 175319 منبع: پرینت

وزیر امر به معروف طالبان در سفری به پنجشیر گفت نزدیک به «یک میلیون نفر» در اداره طالبان کار می‌کنند و حکومت این گروه فراگیر است.
او درباره حکومت همه‌شمول گفت: «اگر حضور مفسدان و دزدان دولت پیشین را حکومت همه‌شمول می‌گویند، نظام اسلامی هیچ تعهدی برای تشکیل آن ندارد.»
خالد حنفی، وزیر امر به معروف طالبان روز پنجشنبه، در نشستی در پنجشیر سخنرانی کرد. در این محفل مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای طالبان نیز حضور داشت.

مقام‌های بلندپایه طالبان در دو سال گذشته بارها به ولایت پنجشیر که یکی از پایگاه‌های مقاومت علیه طالبان بوده، سفر کرده‌اند.
احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت که از این ولایت است، بر گفتگوهای سیاسی تاکید داشته اما طالبان پیوسته حضور چهره‌های سیاسی دیگر مانند احمد مسعود در دولت افغانستان را رد کرده است.
کشورهای همسایه که روابط خوبی با طالبان دارند، بر تشکیل حکومت فراگیر سیاسی و قومی تاکید دارند.

این مقام طالبان به کشورهای غربی و منطقه که بر رعایت حقوق بشر و نظام مردمی در افغانستان تاکید دارند، گفت که تغییری در موضع طالبان نمی‌آید و کشورها در چارچوب خواسته‌های این گروه با افغانستان تعامل کنند.
حنفی گفت: «ما از موضع خود نمی‌گذریم، بیایید در چارچوب شریعت تعامل کنیم.»
وزیر امر به معروف طالبان از مردم پنجشیر خواست که «به نیت اصلاح نظام با شجاعت نظر دهید و توصیه کنید.»
با این‌حال او تاکید کرد که «مردم صدای خود را برای اصلاحات بلند کنند، نه برای تخریب.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دولت فراگیر
طالبان پنجشیر
نظرات بینندگان:

>>>   هر چه دزدو راه گیر زمینی و دریایی در دنیا وجود داشت با سازماندهی "آی اس آَی" درین گروپ شرور و ملیشه هایی اجیر شامل اند، واضح است این ها فراگیراند.
آتش خاوری

>>>   حکومت فرگیر به معنی آن نیست که شما افراد دولت کرزی و اشرف غنی را دوباره در پهلوی خود بگیرید.
اگر شما فکر میکنید که بغیر از قوم پشتون ،افراد دیگر اقوام دزد و فاسد هستند،اشتباه میکنید.
حکومت فراگیر به این معنی نیست که شما در رده های پایین از دیگر اقوام در تشکیل دولت داشته باشید.
همانطوری که در مناطق جنوبی و مشرقی تمام مقامات عالیرتبه و غیر عالیرتبه از قوم پشتون هستند، در ولایات شمالی و غربی و پایتخت که در حقیقت فارسی زبان ها زندگی میکنند،باید افراد از آنها گماشته شوند.
اگر از امنیت خود میترسید که علیه شما کودتا تشود،میتوانید مسؤلین امنیتی را از جمله خودتان مقرر کنید.اما باقی مقام ها را،بشمول والی ها و دیگر ارگان ها،از اقوام خود منطقه مقرر کنید.
موضوع دیگری که باید در نظر گرفته شود،این است که شما همیش اعلان میکنید که ما در پهلوی علوم دینی،کوشش میکنیم که علوم دیگر را نیز در پروگرام های درسی مکاتب و دانشگاه ها در نظر بگیریم.
در حالی که دیگر علوم به زندگی مادی روز مره انسان ها ارتباط میگیرد،اما علوم دینی یک موضوع اعتقادی مردم است.
در تمام کشور های دیگر ،بشمول کشور های اسلامی،علوم دینی،صرف یک مضمون نصاب تعلیمی را تشکیل میدهد،اما باقی مضامین عبارت از علومی است که به حیات روزمره مادی انسانها ارتباط میگیرد.
در مدرسه های دینی میتوانید،مضامین دینی را به شکل گسترده تر تدریس کنید.
اما تعداد مدرسه ها نیز باید محدود باشد،نه این که از تعداد مکاتب زیاد باشد.
شما برای چندین صد نفر و حتی زیاد تر افراد،فقط به یک امام ضرورت دارید که مردم را نماز بدهند.
نه این که برای یک نفر چندین امام ضرورت داشته باشید.
بنأ باید موضوعات فوق الذکر را در کشور در نظر بگیرید.

>>>   مغالطات احمقانه. و بچگانه. همان حکومت غنی هم امتیازات و پستهای ویژه را به پشتونها میداد. حالا طالبان به پشتونهای طالب داده اند. هر که دزدتر و ادم کش تر برای مدیریت اجتماع بهتر!!!
از فرزندان و مزدوران امریکا در شرق بیش از انتطار نمیرود.

>>>   شما بد تر از دزد های سابق شما پول ندارید یک ریاست پاسپورت شما را ببینید چه وضعیتی هست

>>>   ملا کبیر ، اگر راست میگویی در جمع همین هیات رفته به پنجشیر چند وزیر و مقام غیر پشتون حضور داشت؟؟؟
همه شمول یعنی حکومتی که از رای مردم بیرون شود نه اینکه به وسیله آی اس آی پاکستان در هوتل سرینا ترتیب و تدوین شود.
در تمام کابینه چند وزیر غیر ملا وجود دارد؟؟؟

>>>   🧊 ما مردم ترکپارسیان و فارسیزبانان از نظام فراگیر و مرکزی و خرسازیت پشتونی سخت متنفریم،
ما مردم نظام فدرالی غیرافغانجندهگی/غیرپشتونناقلینی را بر کرسی می نشانیم،
منفورتر باد نظام همه شمول وحدت مولی یا مرکزی فراگیر.
رژیم ناچل فغانپشتونسرحدی شعار یا بیان های دیواری که (موضوعات شعار دولتداری یا حکومتداری است را به زبان زشتپشتونی) نوشته اند !؟
یعنی جملاتی که لفاظی یا (مفهوم اختیاراتی در دولت، صلاحیتداری در نظام، تصمیماتی و تعین سرنوشت، غضب قدرتداری حکومتی، ... داشتن دولتداری نظامی، قوای حکومتداری، تعین سرنوشت و اداره اموراتی، و مسائل علمی اقتصادی فرهنگی بخصوص نظامی و سیاسی را در چوکات دولتی به زبان پشتونی پشتوناقلینی، و پشتونمحوری درج) و نوشته کرده اند در دوایر دولتی و دیوار های دولتی! یعنی تلقین رسانی جلب و جذب و ملکیت برای پشتونها و پشتون انحصاریت عمدی !
و برعکس با تعجب که در چوکات امور حکومتی (مسائل عوامفریبی، بیانات ریاکارانه، القارسانی استعمارگرایانه، مسئولیتهای ناقدرتمندی، مناصب و وظایف ضعیف پیش پا افتاده نامهم را) بزبان فارسی نوشته و رسانده است در دیوار های شهر و...
منافقت و حیله افغانپشتوزبانان از نازیستی و اسرائیل هم بدتر بوده و هست.
همشهریان پارسترکان فارسیزبانان عزیز لطفا بیدارتر دلیرتر و بالاتر باشید و...

>>>   .....به این گروه دروغگووریاکار
دروغگوترازحاکمان سیاسی گروهای اسلامی که درتاریخ خواندیم پیدانمیشود
باورکنیددوستان نیازبه قلمبه سلمبه کردن سخن نیس
ایناوهم قطارانشون ازاسلام فقط ابزارووسیله ای ساختن برای قدرت طلبی وشهوترانی واهداف شوم تسلط برجان ومال وناموس مسلمین بخداهزاررحمت به حکومت های سکولارچراکه حداقل ازدین الت دست نمیسازن وبایددین ازسیاست جداباشه تاافرادخشکه مقدس وسفاک دستشون کوتابشن
#تازمان معلوم دین ازسیاست جداست#

>>>   اصلاح نظام فقط یک راه دارد و آن اینکه ملا و مولوی و قاری و طالب برگردند به مسجد و مدرسه در غیر آن خر در گل میملند و میمامد تا عمرش به پایان برسد.

>>>   اگر هدف از همه شمول امرالله ناصالح، جنرال پشقل، ظابط دوستم، محقق پچق، سیاف دوپه، خلیلی دزد، قانونی بن، عطای پوف، اتمر سگلک، استانکزی کیسه بر، خوشحال بچه، سیمع بچه، گل حیدر رهگیر، ایوف گور، سالنگی بودنه باز ، جلال قسم خور و جنرال های ویشکی قبلی باشد من هم قبول ندارم،

>>>   .... جهالت بدعت اوغانیت حکومت ناچل تک قومی تک زبانی تک جنستی از ۲۵ وزیر فقط یکنفر وزیر تاجک یکنفر وزیر ازبک یکنفر وزیر بلوچ است متباقی همه اوغان پشتونشول است .از قوم هزاره یکنفر هم وزیر نیست. در حالیکه دولت قبلی هزاره ها ۳۰ فیصد سهم در کابیه داشت در تمام قدرت ادارت دولتی غیر دولتی شراکت حضور داشتند. فعلا حتی یک ولسوال والی ندارد. اگر تاجک ها هزاره ها ازبک ها سر عقل نیایند هوشیار نشوند متحد منجسم تصمیم نگیرند اوغان پشتون با حمایت گاهی شرقی ها غربی ها اعراب و پاکستانی سالهای سال بالایتان حکومت پادشاهی خواهند گرد گاهی بنام اشرف غنی دیوانه فراری گاهی ملاهبت الاغ کته گروه تروریستی از پشت پرده حکم رانی میکند. حکومت تک قومی فقط کشتار رگبار جنایت رشوت چور غارت معادن پنجشیر بدخشان تخار و اثار تاریخی مناطق مرکزی شب ها کندکاری حیف میل قاچاق میشود . اوج نادانی ظلم ستم اخاذی بالای مردم فقیر کشور جریان دارد زنان دختران اطفال معصوم گدایگر از گرسنه گی روی جاده ها میخوابند. کجایش اسلامی کجایش عدالت است ۹۵فیصد حکومت از ریس وزرا شروع تا ملا های خشتک کشال کوچی چوپان اشتر چران جاهل نادان بیسواد وزیر مامور ریس فلان فلان گماشته شدند
اکبری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است