سرکشی آمریکا از مرزهای افغانستان با پاکستانیها
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۴۰۳/۲/۲۲ کد خبر: 175326 منبع: پرینت

درحالی که پیش از این یک سیاستمدار پاکستانی از احتمال واگذاری دو پایگاه به آمریکا خبرداده بود، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در سفر به اسلام‌آباد نیز از مرزهای افغانستان بازدید کرده است.
به گزارش تسنیم، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد «ژنرال مایکل اریک کوریلا» فرمانده این ستاد در سفر به اسلام‌آباد با رئیس ستاد ارتش پاکستان و برخی فرماندهان ارتش این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

سنتکام در شبکه «ایکس» نوشت جنرال کوریلا در سفر به پاکستان از چندین منطقه هم مرز با افغانستان در ایالت «خیبرپختونخوا» نیز دیدن کرده است.
بر اساس این گزارش، این ژنرال آمریکایی با «عاصم منیر» رییس ستاد ارتش پاکستان درباره مبارزه با تروریسم، امنیت منطقه‌، همکاری نظامی و دایمی با پاکستان تبادل نظر کرده است.

این گزارش افزود فرمانده سنتکام در ایالت خیبرپختونخوا با فرماندهان نظامی درباره عملیات ضد تروریسم در امتداد مرزهای مشترک پاکستان و افغانستان نیز نشست داشته است.
جنرال کوریلا در این دیدار تاکید کرد: «من مشتاقانه منتظر تقویت همکاری نظامی چنددهه گذشته با پاکستان هستم».

داون نیوز نیز ماه می سال گذشته گزارش داده بود «دیوید هلوی» معاون وزیر دفاع آمریکا، به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفته بود پاکستان به آمریکا اجازه داده که از طریق حریم هوایی این کشور دسترسی نظامی به افغانستان داشته باشد.
پیشتر نیز نیویورک تایمز در ژوئن 2021 در مورد تلاش‌های سازمان سیا برای در اختیار گرفتن پایگاه شمسی پاکستان گزارش داده بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرزهای افغانستا
همکاری پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   جنگ نوین در شرف آغاز ایت.
اینبار پای چین کشانده خواهد شد.

>>>   پاکستان بزرگترین دشمن افغانستان است. پاکستان باید جلویش گرفته شود. ...

>>>   🐤🐦 بدور از احساسات و غیرمنطقی باید انسانی گفت که؛
🐦رژیم های (دستنشانده افغانپشتونی مزدورنیابتی) در طول تاریخ بشریت مثل دوست محمدخان، ...، نجیب، نادرخان، امان اله خان، ظاهرشاه، کرزی، غنی، ملاهیبت اله و ملاعمر همیشه (بادارپذیر و غلامنشی) بوده اند تا از طریق (دولتهای ظالم و کافران حمایت حاصل کرده) و بر ملیتهای کشور ما تحمیل گردیده اند.
🐦چونکه رژیم (افغانپشتون ناقلین بی ریشه و بدون تاریخ بیفرهنگ بوده) و خوب میدانند که (غیراز حمایت بیرونی حکمرانی افغانپشتونی سر ملیتهای کشور ما ناممکن) است، که این است یک دلیل واضح همیشه غلامباشی افغانپشتونهای جنده منش.
🐦دلیل دیگرش اینه که مردم افغانجنده ریشه ذاتی آنطرف مرزی دارند که بدون همیاری و همکاری همین افغانکوچی-پشتون مداخله اجنبیان غیرقابل باور هست که اول فقط یکی دوتا از سران افغانحکومتی را میخرند و معامله میکنند با ایشان و سپس....
🐦حال باید گفت که خوش جان پاکستان و امریکا که (با سوار شدن سر مردم رهبران افغانپشتون و لجام گرفتن شان) برنامه های نیابتی و مدارایی شانرا عملی میکنند.
🐦آه بجان مردم پارسترکان فارسیزبانان که بی موجب قربانی مزدبگیر-مزدورنیابتی افغانپشتونکوچی می شوند، چرا !؟
🐦واقعیت مدلل چیه ای عزیزان فارسیزبانان یا ترکپارسیان!
🐦پس در نتیجه، یگانه دشمن زیر زنخ و داخل آستین ما همین مردم افغانپشتونی بوده یا آمریکا و پاکستان پنجابی !؟!؟!؟!
🐦پس تا کی چرا بوسیله وسوسه، تلقین و شعار دروغین اسلام-افعانپشتونی ها فریب میخوری که هله دشمن ما انگلیس است دشمن ما ایران و روسیه است پاکستان است و...!؟
🐤 میدانی که (حامدکرزی افغانپشتونی) از سفیر ایران تشکر قدردانی به دلیل این کرده (که ساده-دولت ایران رژیم سرکش افغانپشتونناقلین را دست باز گذاشته (و هم مخالفین افغانپشتونطالبان را اجازه مبارزه و تظاهرات آزادی خواهانه انسانی نداده !؟) و از سوی دیگر حکومت ایران (افغانپشتونطلبان را در غلامی و مزدورنیابتی) نگرفته است !
و همانگونه که افغانپشتونطالبان مردم فارسیزبان را اجازه تظاهرات بزرگ نداد که برضد عمل نسلکشی اسرائیل (در دفاع از مردم مسلمان فلسطین) به پا خیزند و شعار جهاد بدهند !؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است