دامنه فاجعه سیلاب بغلان گسترش یافته است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۱    ۱۴۰۳/۲/۲۳ کد خبر: 175332 منبع: پرینت

در پی سرازیر شدن سیلاب‌های مرگبار در چهار ولسوالی بغلان، تا اکنون ۱۳۰ نفر جان باخته و حدود ۱۰۰ نفر دیگر زخم برداشته‌اند.
مسوولان محلی ولایت بغلان گفته‌اند که احتمال دارد آمار جان باخته‌ها افزایش یابد.
به گفته‌ی مسوولان، بیش از هزار منزل مسکونی، هزاران جریب زمین کشاورزی و صدها راس مواشی نیز در این سیلاب‌ها از بین رفته‌اند.
علم مجیدی سخنگوی والی بغلان به طلوع‌نیوز گفت: «تا اکنون آماری که به ما رسیده، شمار شهیدان به ۱۳۰ نفر می‌رسد و شمار زخمی‌ها تا ۱۰۰ نفر رسیده‌اند.»

در همین حال کسانی که بستگان شان را در سیلاب‌های روز (جمعه) از دست داده‌اند، از حکومت سرپرست و نهادهای داخلی و خارجی خواهان رسیدگی به چالش‌ها و نجات گیرماندگان هستند.
محمدظاهر یکی از سیلاب‌زده‌های بغلان به خبرنگار طلوع‌نیوز گفت: «اکثریت جسدها تا حال پیدا نشده و عزیزان شان به دنبال پیدا کردن آن‌ها هستند. همین اکنون ما بیست جسد را دفن کردیم.»
محمدزلمی سیلاب‌زده در بغلان می‌گوید: «بیش از پنجصد خانه تخریب شده و حدود چهارصد نفر کشته یا زخمی شده‌اند.»

در سوی دیگر برنامه جهانی خوراک آمار جان باخته‌ها این سیلاب‌ها را بیش از ۳۰۰ نفر و کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان این آمار را دست‌کم ۲۰۰ تن عنوان کرده است.
محمد سرور سیلاب‌زده در بغلان به خبرنگار طلوع‌نیوز گفت: «سه فامیل هستیم، هیچ چیزی در این‌جا باقی نمانده است. همه مردم متضرر هستند.»
ولسوالی‌های برکه، نهرین، گذرگاه نور، خوست و فرنگ و حومه‌های شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان پس از چاشت روز گذشته (جمعه، ۲۱ ثور) گواه سرازیر شدن سیلاب‌های ویران‌گر بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سلاب بغلان
نظرات بینندگان:

>>>   انا لله وانا الیه راجعون

>>>   🐞 بهمان اندازه ای که حیله ریاگفتاری نیمه-مسلمانی پشتوزبانان ناقلین (و زبان افغانپشتونی افغانجنده و بیفرهنگی افغانزشتی و هم در مساجد امامت همجنسبازان) در سرزمین بومی ما گسترش داشته باشد در نتیجه همان قدر حیوانیت جاهلیت ناانسانیت خونریزی تروریستی ... منافقت رذالت امراض نحس شومی و بلایای آسمانی و زمینی برما هجوم می آورد.
پس چه باید نمود و...
...، از بوده یک نفر شوم افغانپشتونی = بسته شهر بغلانروم غرق در فغانخونی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است