ابعاد فاجعه سیلاب ها در افغانستان گسترده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۴۰۳/۲/۲۴ کد خبر: 175341 منبع: پرینت

چشم امید مردم سیلاب زده ای افغانستان، به سازمان های امدادرسانی بین المللی دوخته شده است؛
ابعاد فاجعه سیلاب ها در افغانستان بخصوص در ولایت بغلان به حدی گسترده، تراژیک و وحشتناک است که روح آدمی را در خود میشکند، فریاد مردهای شنیده شد که در میان گریه و اضطراب می گفتندکه: «سیل همه چیز را با خود برد، زن، کودک، خانه، باغ همه کس و همه چیز را برد.»

این فاجعه طبیعی در شرایط اتفاق می افتد که افغانستان در باتلاق هرج و مرج، آشفتگی سیاسی و دربند ایدیالوژی افراطی یک گروه به شدت عقبگرا فرو رفته است. ورنه این سیلاب ها از یک ماه به اینطرف جاری بود و پیوسته سازمان های بین المللی حوادث طبیعی از آسیب پذیری افغانستان در قبال تغییرات اقلیمی بار بار هشدار میداد، اما طالبان به این اخطارهای جدی وقعی نگذاشتند. تا اینکه اوج این فاجعه در سه روز پیش رونما گردید. در 10 ولایت افغانستان سیلاب های مدهش سرازیر گردید، اما در ولاییت بغلان نه تنها ویرانگر بود بلکه این فاجعه در 10 ولسوالی این ولایت اتفاق افتاد و در ولسوالی بورکه این ولایت، ده ها روستا را کاملا با خود برد. بیشترین قربانیان این فاجعه، زنان و کودکان بوده اند. این سیلاب وحشتناک زنان، کودکان، مردان، خانه ها، باغ ها و مواشی با خود برد، با پوشانیدن گل و لای، امکان کشت و رزاعت از زمین ها را گرفت.

طالبان نه تنها برای رسیدگی به این حوادث فاجعه بار کاری انجام ندادند، این گروه حتی از سازمان های بین المللی، کشورها و دولت ها تقاضای کمک هم نکردند. نه خود توان کمک را دارند و نه برای مردم سیلاب زده درخواست کمک از دنیا میکنند. سازمان ملل متحد، کشور قطر و سازمان کنفرانس اسلامی اعلام همکاری کردند.
امید است که جامعه جهانی بخاطر مردم افغانستان و قربانیان این فاجعه عظیم، کمک کنند. چون مردم افغانستان از هرسو ناامید، دل شکسته، درمانده، مضطرب، بیچاره و وحشت زده اند.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیلاب
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   🐫 ابعاد فاجعه زشت سیالی-آنلاینی (داوطلبان فیلمبردار توسط گوشی در ناافغانستان خیلی گسترده بود نسبت به همدردی و کمک انسانی به افراد در حال غرق شدن)، سیل بینان در زمان وقوع سیلاب بیشتر شده میرفت، لازم اولتر که به نجاتدهی مردم می شتابیدند همین کمره داران ناانسان انسانیت خدایی نکردند!
نابود باد گسترش پشتوزبانی با ترویج فرهنگ حیوانی افغانجنده گی و...

>>>   توان و کمک رسانی ما کافی نیست و مردم در دشواری قرار گرفتند و اوضاع بسیار خراب است . جامعه بشری به مردم افغانستان کمک کند . ما در کنار مردم هستیم و در حال کمک رسانی .
حبیب الله یوسف زی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است