صدور ۸۰۰ کارت مصونیت طالبانی برای مقامات سابق
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۵    ۱۴۰۳/۲/۲۵ کد خبر: 175344 منبع: پرینت

سخنگوی کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان اعلام کرد تاکنون برای ۸۰۰ نفر از مقامات سابق نظامی، دولتی و نمایندگان پارلمان کارت مصونیت صادر شده است.
به گزارش تسنیم، «احمدالله وثیق» سخنگوی کمیسیون طالبان برای تماس با شخصیت‌های افغان اعلام کرد تاکنون برای 800 نفر از مقامات سابق نظامی، دولتی و نمایندگان پارلمان کارت مصونیت صادر شده است.
وی همچنین اظهار داشت طی دو روز گذشته 10 سیاستمدار دولت سابق افغانستان به این کشور بازگشته‌اند.

کمیسیون تماس طالبان با شخصیت‌های افغان حدود دو سال پیش آغاز به کار کرد و هدف تشکیل آن بازگرداندن شخصیت‌های به ویژه سیاسی دولت گذشته و تضمین امنیت عنوان شده است.
این کمیسیون چندی پیش صدور کارت‌های مصونیت را برای شخصیت‌های سیاسی پیشین آغاز کرد و علاوه بر چهره‌های سیاسی که از خارج از کشور می‌آیند، چهره‌های سیاسی سابق باقیمانده در افغانستان نیز قادر به دریافت این کارت‌ها هستند.

پیش از این «وان برانت» سفیر اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته بود که بازگرداندن شخصیت‌های افغان به این کشور توسط طالبان، گامی در راستای مشروعیت دولت آن‌ها خواهد بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مصونیت طالبانی
مقامات سابق
نظرات بینندگان:

>>>   کارت مصوونیت نیست بله کارت تصدیق اختگی است.
صاف و ساده رسمیت بخشیدن به ایزک های سیاسی

>>>   این بی عزت ها خاص برای تصاحب ملکیت های که از خون مردم دزدی کرده بودند با رنگ پرده و پیشانی پر از عرق بر می گردند زنده گی و مرک این ها و یا بود و نبود اینهادرین کشور دردی را دوا نمی کند.

>>>   مصونیت افغانپشتونی!
کارت مصونیت به حامیان قبلی شان که در دولت قبلی جنده-پشتونی فعالیت افغانپشتونطالبانی داشتند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است