تیراندازی طالبان بر معترضان در بدخشان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۸    ۱۴۰۳/۲/۲۵ کد خبر: 175345 منبع: پرینت

مردم در بدخشان همچنان به تخریب مزارع خشخاش اعتراض دارند.
به گفته منابع محلی، نیروهای حکومت طالبان به معترضان شلیک کرده‌اند و دستکم دو نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی شده‌اند.
مقام‌های محلی حکومت طالبان در این باره اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند اما در بیانیه‌ای گفته‌اند که شماری از معترضان «دستگیر» شده‌اند.

دفتر مطبوعاتی فرقه (لشکر) ۲۱۹ «عمرثالث» در بدخشان در اطلاعیه‌ای گفت اعتراض مردم روستاهای برلاس ولسوالی ارگو «هنگام تخریب کشت تریاک، با دستگیری چند تن از محرکین این رویداد، پایان یافته و وضعیت به‌گونه عادی قرار دارد.»
در بیانیه از محبوب الله حامد، فرمانده این فرقه که در ساحه حضور دارد نقل شده است که «مردم به خانه‌هایشان برگشتند» و کار تخریب مزارع خشخاش ادامه دارد.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله طالبان دیروز گفته بود پلیس مبارزه با مواد مخدر ۲۶۲ جریب (۱۰۶ هکتار) زمین کشت خشخاش در بدخشان را از بین برده است.
آقای قانع در ایکس نوشت که پلیس «طی چندین عملیات جداگانه ۸۰ جریب زمین در ولسوالی درایم، ۷۰ جریب زمین را در ولسوالی بهارک، ۶۰ جریب زمین در ولسوالی ارگو، ۳۰ جریب زمین در ولسوالی کشم و ۲۲ جریب زمین در شهر فیض آباد مرکز این ولایت از بته‌های کوکنار پاکسازی نمودند.»

هفته گذشته در دو ولسوالی درایم و ارگو در زمان از بین بردن کشت خشخاش با اعتراض مردم مواجه شد که در تیراندازی نیروهای امنیتی دو نفر کشته شدند.
به گزارش بی بی سی، حکومت طالبان هیاتی را برای بررسی اعتراضات به ریاست فصیح‌الدین فطرت، رئيس ستاد ارتش طالبان تعیین کرد.
آقای فطرت در آن زمان در یک پیام صوتی هشدار داد: «به همه مسئولین بگویم که در تخریب کشت کوکنار امارت اسلامی [حکومت طالبان] جدی است و با این تظاهرات‌ها هم [متوقف] نمیشه.»

پس از سفر این هیات به بدخشان، وزارت داخله حکومت طالبان گفت که با بزرگان محلی توافق رسیده است که کار تخریب مزارع خشخاش ادامه پیدا کند و نیروهایی را که برای از بین بردن مزارع خشخاش به آنجا فرستاده، تغییر ‌دهد و افراد دیگری را جایگزین کند.
یکی از خواسته‌های معترضان، بیرون رفتن نیروهای طالبان «غیر بومی» از بدخشان بوده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیراندازی طالبان
معترضان بدخشان
نظرات بینندگان:

>>>   در بازار های هلمند و فراه و نیمروز همین حالا تریاک به گونه علنی خرید و فروش میشود ، یک بام و دو هوا

>>>   بله سیاست های شیطانی گروه تروریستی که ازعوامل بزرگ ترانزیت موادمخدرهستن باتبلیغات رسانه ای ومصنوعی عوض نخواهدشد ودیگرفریبنده نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است