هشت نهاد دولتی به وزارت‌خانه‌ها مدغم شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۷    ۱۴۰۳/۲/۲۶ کد خبر: 175354 منبع: پرینت

بر بنیاد یک فرمان رهبر طالبان، هشت نهاد دولتی که پیش از این زیر اداره وزارت‌خانه‌ها نبودند، اکنون به وزارت‌خانه‌ها مدغم شده‌اند.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که این تصمیم پس از فرمان رهبر برای جلوگیری از تورم تشکیلاتی، جلوگیری از مصارف بیشتر و موثریت بیشتر در کارها گرفته شده است.
آقای مجاهد در این باره به طلوع‌نیوز گفت: «این ادارات تغییر کرده بر ادارات دیگر یعنی ادغام شده در ادارات دومی و این پروسه به‌خاطر جلوگیری از تورم تشکیلاتی همچنان جلوگیری از مصارف بی‌‎جا و همچنان مدیریت خوب ادارات عملی شده.»

اداره عالی تفتیش به بست معاونیت به ریاست نظارت و تعقیب فرامین و احکام ادغام شده است.
شورای عالی طبی افغانستان به بست ریاست عمومی به وزارت صحت عامه ادغام شده است.
اداره ملی دوا و غذا به بست معینیت به وزارت صحت عامه مدغم شده است.
اداره راه‌آهن به وزارت فواید عامه و بست معینیت به آن داده شده است.
آزمایش‌گاه‌های مرکزی و ولایتی تیل و گاز و تشکیلات آن از اداره ملی نورم و استندرد به معینیت عواید و گمرکات وزارت مالیه مدغم شده است.
آزمایش‌گاه‌های مرکزی و ولایتی مواد خوراکی و تشکیلات آن از اداره ملی نورم و استندرد به معینیت دوا و غذا وزارت صحت عامه ادغام شده است.
اداره‌های آموزش‌های حرفه‌یی به وزارت کار و امور اجتماعی و کمیته ملی المپیک به ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش ادغام شده و به ریاست عمومی المپیک، تربیت بدنی و ورزش تغییر نام یافته است.

در فرمان رهبر طالبان آمده است که کارمندان اداره‌های مدغم شده در وزارت‌خانه‌ها و اداره‌های طالبان بر بنیاد نیاز در عین بست استخدام شوند.
پیش از این نوزده اداره در تشکیل طالبان وجود داشت و اکنون پس از ادغام برخی این اداره‌ها، تنها یازده اداره در تشکیل طالبان باقی مانده و در کنار ۲۷ وزارت‌خانه بگونه‌ی مستقلانه فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نهاد دولتی
وزارت‌خانه‌ها
نظرات بینندگان:

>>>   در زمان پیغمبر به جز از بیت المال، دیگر هیچ اداره دولتی وجود نداشت.
این چه جنجال را برای رهبر طالبان بیچاره ،دولت های گذشته با این همه وزارت خانه ها و تشکیلات دیگر فراهم کرده اند که نه در قرآن ازین تشکیلات ذکری بعمل آمده است و نه هم احادیث معتبر درین زمینه وجود دارد.
امارت اسلامی میگوید که در پهلوی دروس دینی.ما به دروس عصری نیز برای شاگردان میپردازیم. اما در تشکیلات دینی تنها یک وزارت بنام حج و اوقاف وجود دارد، اما تشکیلات غیر دینی ده ها وزارت خانه و ادارات دیگر را در بر میگیرد.
باید درین رمینه با علمای کرام مشوره صورت بگیرد تا ادارات دینی،پیش دیگر ادارات دولتی کم نیایند.

>>>   بهتر بود رهبرخوش فکرطالبان سخاوت بیشتری به خرج میداد وتمام مدارس دینی که هدفشون ترویج ایدولوژیه سلفی وتخریب اسلام حقیقی است را در همان قندهار ادغام می کرد و اگراین کاروانجام میداد امنیت وثبات به بالاترین وضع ممکن میرسید اماصدحیف که رهبر وتمامی این گروه ....ازداعیه داران ناامنی ودشمن اصلی علم وانسانیت ومردم هستن

>>>   هر وزارت خانه کار خودش را پیش می برد این کدام آیت خواندن وحدیث خواندن نیست در کنج مسجد که قال قال گفته بریم ومشکل مردم حل شود وزارت اب کار آب مردم را پیش می برد وزارت برق کار برق را وزارت سرک کار سرک را وزارت زراعت کار زراعت را وزارت صحت کار صحت را وزارت معارف کار مکتب ومدرسه ها را
هر وزارت کار خودش را
آریا جرمنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است