خانه خریدن شما مشکلی ندارد اما....
این پرونده ها تنها حقوقی نیستند، بل‌که حیثیتی نیز هستند. شما در برابر مردم، تاریخ و نسل‌های بعدی وجدان تان به حراج گذاشته اید 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۴    ۱۴۰۳/۲/۲۹ کد خبر: 175380 منبع: پرینت

این‌که شما در دوبی خانه خریده اید، مشکلی ندارد. اما این‌که شما در مسند ماموریت یک دولت که باید فقیر ترین جامعه را در جهان آب و نان فراهم می‌کرد و شما خانه های مجلل در گران‌ترین شهرهای جهان خرید کرده اید، مساله دارد. این مساله سه پرونده ضخیم را بر شخصیت و وجدان شما باز می‌کند.

۱. مگر شما مشغول جهاد و مبارزه برای آزادی نبودید؟ شما که با شکم‌های گرسنه و پا های برهنه «جهاد» کردید، چه شد که یک‌باره ملیونر شدید؟ تفسیر و تعبیر شما از اسلام همین بود؟

یا این‌که شما از غرب به یک کشور فقیر برگشته اید که باید تخصص فراهم می‌کردید. چگونه شد که یک تکنوکرات به یک ملیونر مبدل شود؟ حالا در واشنگتن و لندن حاکمیت قانون را «تدریس» می‌کنید. شرم تاریخ!

۲. شما به قدرت سیاسی که باید خدمات اجتماعی ارایه می‌کرد به عنوان امتیاز نگریسته اید و تا توانسته‌اید آن‌را تاراج کرده اید. شما در حقیقت منابع مردم فقیر را برای خرید این خانه ها استفاده کرده اید. آیا شما از پشت شیشه های زخیم موتر های زره خود برون را نگاه نمی‌کردید؟ فقر را نمی‌دید؟ مادران پیر گدا را نمی‌دیدید؟ زنان جوان بیوه های سربازان را که برای همان نظام خون دادند، نمی‌دیدید؟ کودکان خیابانی را که پدران شان برای حفاظت دولت شما جان داده بودند، نمی‌دیدید؟

۳. شما در پارلمان، حکومت و در مجموع نظام سیاسی، مکلف به رعایت حاکمیت قانون بودید، نه این‌که با زیرپا کردن قانون، منافع شخصی‌تان صد‌ها بار بیش‌تر ترجیح دهید. زشت‌ترین و وحشتناک‌ترین نوع فساد را فسادی می‌سازد که توسط قانون‌سازان صورت می‌گیرد. شما قانون را برای کی‌ می‌ساختید؟ برای مردم فقیر که از ایشان رشوه بستانید، برای معلم بی‌چاره که ۵۰۰۰ افغانی حقوق داشت و یا برای مزدورکار که ۲۰۰ افغانی درآمد داشت؟

این پرونده ها تنها حقوقی نیستند، بل‌که حیثیتی نیز هستند. شما در برابر مردم، تاریخ و نسل‌های بعدی وجدان تان به حراج گذاشته اید.

داکتر ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت پیشین
خانه دبی
نظرات بینندگان:

>>>   جناب ستیز گرامی،
راپور اخیر یک راپور مهندسی شده برای فشار روی یک قشر مشخص برای قبول معامله با جیز گران طالبان میباشد که جنبه سیاسی استخباراتی دارد.
اما
اگر قرار باشد که در مورد فساد در سالهای حاکمیت کرزی و غنی تحقیقات صورت بگیرد راه آسان اش این است که از جمع مسولین بالا رتبه از کرزی شروع تا غنی احمدزی در قدم اول لست افرادی نشر شود که در فساد آغشته نبودند چون هم تعداد شان کم است و هم ترتیب لست شان آسان .

>>>   دزدهای داخلی دوره کرزی غنی مافیاهای و دزدهای وحشتناک همدست نیروهای بدنام و تروریست بین المللی آمریکای انگلیسی بودند

>>>   احمدی
کلان ترین اشتباه امریکا این بود تصمیم گرفتند که حتمن از قوم پشتون باید یک شخص رییس جمهور باشد . از همان ابتدا با برداشت غلط افغانستان جدید را پایه گذاری کردند . کسانیکه در در اول مقاومت علیه تالب ایستادگی کردند و به مبارزه پر داختند بیشتر اقوام تاجک ، هزاره و ازبک بودند. هنوز گرد خاک جنگ از شانه های شان پاک نشده بود که امریکا تصمیم گرفت کرزی باید ریسس جمهور باشد از قوم پشتون در حالیکه نقش اقوام دیکر در جنگ علیه تالب خیلی برجسته بود پشتون ها در جنگ علیه تالب دودل بودند تالب را از همان اوایل ایجاد از خود میدانستند . در زیر پوست شاید هدف امریکا از به قدرت رسیدن یک پشتون ، در حقیقت دنبال نمودن پلان بعدی شان بوده تا تالب هم در دراز مدت حفظ شود چون میداستند پشتون ها خواهان نابودی کلامل تالب نیستند و حرص شان به قدرت بیشتر از دیگران است با دوباره فعال سازی این گروه دست همکاری می‌دهند چنانچه ما شاهد بودیم؛ کرزی‌ و غنی هیچ گاه صادقانه در پی جمع کردن گلیم تالب نبوده اند همیشه تالب را برادر خطاب کرده اند . از موضوع اصلی دور نمانیم کاری که امریکا کرد اشتباه محض بود کرزی دید که فراشوتی به قدرت رسیده شروع به امتیاز دادن و معامله با سران اقوام دیگر ، مروج ساختن فرهنگ زشت معامله گرایی از همان جا به میان آمد . کرزی و غنی به عوض آنکه از ‌فرصت استفاده کرده دل سوزانه در پی تکثیر ملی گرایی و ایجاد همدلی میان اقوام کاری کنند در زیر پست شروع کردند به پهن کردن گلیم پشتون والی اقوام دیگر را به به بهانه های مختلف کنار زدند و پشتون ها را جا زدند که این سیاست ناکام ، منجر به گسترش فساد داری و ایجاد کشیدگی بیشتر میان اقوام گردید .

>>>   👨‍💻👩‍💻 ملک ستیز غیرمستقیم برای خودش و برای افغانپشتونی متحجرینش اش کمپاین دارد و بس.

>>>   به نظر بنده همان شکل حکومتداری ظاهرشاه برای افغانستان نسخه کارآ بود درآن زمان رهبری پشتون ها بودند و متباقی تمام دولت و ارکان حکومتداری به دست تاجکها و سایراقوام بود. هم پشتون ها خوش بودند و هم تاجکها حکومت میکردند

>>>   این اشتباه نباید تکرار شود.

>>>   🦓 ملک ستیز بچش!
من که ترا از دوران اجاره گیری دالر و حقوق بشر دموکراسی که همپارتنر کرزی بودی خوب ازت آگاهی دارم.....
و ازین کلگنجی نکتایی و سرپوش ساختگی سرت هیچ چیزی که جور نمیشه،
که به یقین و تجربه از بد بدتر میشویم،
چونکه خودت پشتون-نژاد افغانمتحجر هستی
و ما مردم فارسیزبان ترکپارسیان از جمله شما متحجرین نیستیم.
با خویشخوری برو پیش همان خوستی هایت با حقانیخیل انتحارییت پروژه بشکه زرد را... .

هر سیاستگر پشتوزبان، با چربزبانی فارسیگویی اش از مردم پارسترکان و فارسیزبانان رای گرفته و به قدرت رسیده است.
بعدا همان بقدرت رسیده افغانپشتون مردم رای-دهنده فارسیزبانان را اولتر محروم شکنجه فراری و نسلکشی کرده است،
بگو که آیا چنین جنایت بشری نکرده اید ؟

>>>   اگر جناب ملک ستیز را نمیشناسید لطفا" قضاوت عجولانه نکنید.
جناب ملک ستیز از خوشی لوگر است و تحقیق کنید که باشندگان خوشی لوگر کی ها هستند.

>>>   🤫 قضاوت عجولانه که شما میکنید با خوشباوری و تملق.
مدتی زیادی میشود که بیوگرافی نژادی ملک ستیز از فضای انترنتی برداشته شده است او بیخبر.
همین شما مردم ساده-.... ناخواسته بلای جان مظلومان شده اید و میشوید که از چنین ملک ستیز ... ترازویی طرفداری دارید و...
... و درک که ندارید و هم نمی فهمید که در بیانات ، گفتار و نظرات ملک ستیز .... چه جنبه های چندگانه چندمنظوره وجود دارد.
از فرهاد دریا پشتونی بپرس در مورد پشتوننژادی ملک ستیز.
اگر ....نیستی ببین که ملک ستیز از کدام نوع نظام همیش حمایت کرده و از کیهای-قومیتی صاحب صاحب یاد میکند و صدای کدام مردم تباری را خفک یا سانسور نظراتی میکند.
نسبت به تو من خوشباورتر بودم در مورد ستیز.
بعد ها که دیدم پله بینی دارد.... و بالاخره تمایل نژادی-قومیتی او را متوجه شدم که .... مثل گلبدین است.
۱۶ سال میشه مصاحبه و نظراتش را شنیدم فهمیدم که سخت فرصت طلب است و از جوانان بیشتر یاد میکند تا رای بیشتر کسم کند در اول درس در روسیه خواند در غرب رفت از سیاست های آمریکای مردم را القا کرد و برضد روسیه و چین و برعلیه پوتین تبلیغات داشت در رادیو و... یعنی به آمریکا و خلیلزاد خود را جلوه میداد که من در خدمتم.
بعد از رژیم فاسد غنی از غربگرایی برگشت و غیرمستقیم به خودش و افعانپشتونطالبان-امریکایی نظرات کمپاینی را پیش گرفت که در ضمن از بلاک غربی به بلاک شرق پس آمد و...
حال به ذهنیت مردم خود را عیار کرده تا در موقع مناسب و فرصت از طریقی جای پا در سر شانه ات راه پیدا کند که بعد خودت سورینت را چوندی کنی و سپس میدانی که وی چقدر تشنه چوکی قدرت بوده که حکمتیار فراموشت شود و...

>>>   💦 خشت یا مسبب اول بنیاد حکومت پشتونیستی پشتونکرزی همی داکتر عبدالله قندهاری شده بود که تمام راز و سوانح مردمی مردم فارسیزبان ترکپارسیان را به حامدکرزی تروریست تسلیم داده است و ... و فعلا در جمع قندهاری پشتونطالبان و کرزی قرار دارد و بسیار سخنان است که...
دالر و مقام کرسی قدرت بد زهری است که
زمانه و سرشت چند پهلویه یا چندگانه شده در شعار یک قسم در عملکرد رقم دیگر و همزمان یکبام و چندین هوایی بودن ...

>>>   جناب ملیک ستیز، با حرف های شما کاملا موافق هستم ولی سوال من این است که چرا در مورد تاکسی های لندن که در اختیار گلاب منگل و حنیف اتمر ، از کلبدین، سیاف، کرزی و غنی چیزی نمی نویسی،

>>>   قلمت رسا باد ستیز صاحب و درود به شما!
با نظر شما صد در صد موافقم. نمی‌دانم که نوشته زرین شما چرا به مزاج بعضی متعصبین خوش نخورد. من که هیچ چیزی از تعصب ندیدم. به نظر بعضی از متعصبین باید در مورد پرونده های فساد اراکین دولت پیشین هم باید تعادل قومی را در نظر گرفت؟
متاسف هستم...

>>>   اسماعیل یون، حنیف اتمر، امرالله صالح، بسم الله محمدی، یونس قانونی، عبدالله عبدالله، حامد کرزی، اشرف غنی احمدزی، فضلی، محب، خوشحال سادات، سمیع سادات، جلال یفتلی، سلاح الدین ربانی، عطا محمد نور، جنرال دوستم، باتور خان دوستم، یار محمد جان دوستم، راحیله جان دوستم، طارق جان نور، پسر واشل صالح، احمد ولی مسعود، احمد ضیا جان معاون کرزی، ادیب بچه جنرال فهیم، محقق، کریم خلیلی، قیصاری، سلطان زی، داود زی، جاوید قایم، حاجی قدیر، تادین خان، ملا تره، سالنگی ها ، کلبدین و دیگر جنرالان ویشکی برایت چه وعده کرده اند که چیزی نمی نویسی؟ اینهایکه در مورد شان معلومات دادی توسط راسنه ها آگاه شدیم ولی کسانکه من اسم بردم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است