ذکیه وردک کیست!؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۴۰۳/۲/۳۱ کد خبر: 175393 منبع: پرینت

ذکیه وردگ سابق قونسل درشهر بمبی دختر جنرال عبدالعلی وردک فرمانده امنیه کابل در زمان ظاهرشاه . عبدالعلی وردک کاکا و همچنان خسر جنرال رحیم وردک سابق وزیردفاع و شوهر ذکیه سراج الدین وردگ نام داشت که در کارته‌ پروان زندگی می‌کرد وی افسر در دانشگاه حربی بود سراج‌الدین در دوره نخست حاکمیت تالب‌ها به پاکستان رفت و از آن‌جا به امریکا انتقال داده شد وی از جمله نخستین افرادی بود که به مجرد رسیدن به امریکا با پرچم طالب ‌ها، داخل تعمیر سفارت افغانستان در واشنگتن گردید.
سراج شوهر ذکیه بود که در دوره حاکمیت حامد کرزی در اثر یک حادثه ترافیکی به‌شکل مرموز در مسیر بلخ کشته شد. سراج الدین پسر جنرال جمال الدین وردک فرمانده قوای کار سالنگ‌ها بود.

جمال الدین وردک کوچگی ما و در نزدیکی‌خانه امر‌صاحب شهید در کارته پروان زندگی می‌کرد و‌ی در آن زمان “در زمان حاکمیت داکتر نجیب‌الله” توسط صوفی پاینده حزب اسلامی در سالنگ دستگیر و بعدآ کشته شد جسدش را تا حاکمیت کرزی مخفی نگهداشت در فرجام در دوره اول حامد کرزی جسد وی بوسیله پسر جمعه خان” خلیل اندرابی” که فرمانده پولیس وردک بود از منطقه کشیده شده و به وردک انتقال داده شد.

یک برادر سراج الدین جلال الدین نام دارد جت جنگی را در دوران داکتر نجیب‌الله به پاکستان برده و تسلیم پیرگیلانی و رحیم وردک که ریس نظامی تنظیم پیر گیلانی بود، نمودند بعد‌آ امریکا رفت و در جنگ عراق طوفان‌صحرا اعزام گردید و بعدش در دوره اول تالب‌ها پیلوت فعال طالب گردید دوره کرزی و غنی با برادرش خالد وردک و پسران رحیم وردک با گرفتن قرارداد های بزرگ از امریکایی ها در قندهار و میدان سبزوار به میلیونر مبدل حتی توانستند اکادمی بزرگ پولیس را به وردک انتقال دهند.

زلمی وردک برادر ذکیه از امریکا برگشت مسوول برنامه خلع سلاح دایاگ گردید در انتخابات مجلس نمایندگان نامزد گردید در عین حال خواهرش یعنی همین ذکیه نیز خود را نامزد در مجلس نمایندگان نمود‌ه بود و بعدش زلمی بگونه مرموزی در خانه اش باغ بالا کشته شد. دختر ذکیه، مریم وردک نام دارد همان دختری‌که در ارگ ریاست جمهوری کار می‌کرد و از رسوایی ها جنسی داخل تیم غنی فضلی در رسانه ها پرده برداشته بود.

کاظم همایون
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ذکیه وردک
شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   ذکیه وردک یک دیپلوکمالات افغانپشتونمتحجر است

>>>   ذکیه وردک گفته من کسی هستم که هر کسی که برای کشورم
مدال طلاه بیاره من چند برابرش طلاه از کشور خارج میکنم
نبی جاغوری

>>>   بسیار زن تاریخی است و بسیار با کمال وبا حکمت های خاص ؟؟؟
آریا جرمنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است