سقوط هواپیمای رییسی توطئه یا سانحه؟
ایران، با داشتن اندوخته های نظامی و سیاسی، چرا نتوانست، تا تمام ملحوظات را درنظر داشته و در زمینه انتقال سالم رییس جمهور تمهیدات لازم را اتخاذ نماید؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۳    ۱۴۰۳/۳/۱ کد خبر: 175398 منبع: پرینت

اغلب چنان پنداشته می شود که برای حفاظت از روسای جمهور کشور ها از بهترین گاردهای امنیتی، از بهترین هواپیما یا طیاره و از بهترین بالگرد یا هلیکوپتر و در کل از بهترین وسایل محافظتی امنیتی استفاده صورت می گیرد.
سقوط بالگرد حامل دکتر آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور اسلامی ایران بیانگر آن است که در این مورد علی الرغم تهدید های اسراییل سهل انگاری جدی صورت گرفته است.

تاریخ مرگ رییسان جمهور کشور ها از اثر سقوط هواپیما یا بالگرد، روی ملحوظات ناشی از نقص فنی، خطای پیلوت و یا شرایط بد آب و هوا عنوان شده است، مگر بنا بر گزارش روزنامه (جورزالم پُست اسراییل) برخی از این موارد نیز با تیوری های توطئه در خصوص علت وقوع رویداد همراه بوده است.
تاریخ مرگ رهبران سیاسی جهان از آن میان:
(داگ هامر شولد) دومین دبیر کل سازمان ملل متحد، در تاریخ سپتامبر سال ۱۹۶۱ ترسایی در یک رویدار سقوط هواپیمای مسافربری در زامبیا،
مرگ لین بیائو وزیر دفاع چین در سال ۱۹۷۱ که قرار بود تا جانشین مائو شود،
مرگ عمر توریخوس رهبر پاناما در ۳۱ جون ۱۹۸۱،
مرگ سامورا ماشل رییس جمهور موزامبیک،
محمد ضيآ الحق رییس جمهور پاکستان در ۱۷ اگوست ۱۹۸۸ ترسایی،
مرگ جان گارنگ رییس جمهور سودان جنوبی در سال ۲۰۰۵ ترسایی سباستین پینه رییس جمهور چیلی،
لخ کاچینسکی رییس جمهور سابق پولند،
و در جدیدترین رویداد مرگ رییسی رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران بیانگر آن است که اغلب این سقوط ها توطئه و سازماندهی شده بودند، از آن میان مرگ لین بیائو، مرگ توریخوس، جان گارنگ، سباستین پینه و جنرال ضيآ الحق را به توطئه وابسته دانسته اند.

جمهوری اسلامی ایران، با داشتن اندوخته های نظامی و سیاسی، مناسبات بد سیاسی و نظامی با اسراییل، تهدید های ایالات متحده امریکا، مناسبات بد سیاسی باکشورهای اروپایی و پیمان ناتو چرا نتوانسته بود، تا تمام این ملحوظات را به دیده داشته و در زمینه انتقال سالم رییس جمهور از مناسبترین اوضاع جوی، بهترین کادر هوایی، بهترین هواپیما یا بالگرد نظامی، سری بودن پرواز و دیگر امور استفاده کند؟ که متاسفانه نکرده است؟

ترور های سیستماتیک سازمان های IDF مربوط ستاد ارتش کل یا لوی درستیز و دستگاه استخباراتی موساد اسراییل که در پیسن روزها در شبکه ۱۴ تلویزیون اسراییل زیر عنوان چی کسی در تهران هدف ترور است و از جانب (دیوید بارنیه) رییس موساد اسراییل به منظور ترور مقامات ارشد ایران پرده برداری کرده است، خود بهترین آگهی برای جمهوری اسلامی ایران بود، تا در زمینه حفظ امنیت رییس جمهور تدابیر اتخاذ نماید. در این گزارش به جمهوری اسلامی ایران اخطار شده است که به زودی شاهد ترور بهترین رهبران جمهوری اسلامی خواهید بود. با وجود این اخطار و ترور هدفمند سردار حسین سلامی، اسماعیل خطیب، اسماعیل قاانی، سردار محمد کاظمی، فرمانده اطلاعات سپاه پاسداران، یزدان میر فرمانده واحد ۸۴۰ نیروی قدس، حامد عبداللهی فرمانده واحد ۴۰۰ نیروی قدس در جدید ترین رویداد ها و قتل های زنجیره ای دانشمندان اتمی ایران چون اردشیر حسن پور، مسعود علی محمدی، مجید شهریار، فریدون عباسی، مصطفی احمدی روشن و محسن فخری زاده و غیره که تا ایدون انجام شده است، جمهوری اسلامی ایران نمی دانست که اسراییل هر آن می تواند تا برنامه های تروریستی را در ایران انجام دهد؟

در این مورد روزنامه انگلیسی زبان اندیپندت در مقاله ای تحت عنوان: ((کشنده ترین ترورکنندگان جهان)) از موساد به نام ((ماشین قاتل بی رحم اسراییل)) نام برده است و به جمهوری اسلامی ایران و تمام سازمان های ازادی بخش شرق میانه را اخطار داده است که این سازمان به کسی رحم نمی کند.
همچنان مجله اشپیگل به نقل از یک مقام اطلاعاتی اسراییل ترور داریوش رضایی نژاد را اولین اقدام جدی رییس جدید موساد ((تامیر پاردو)) اعلام کرده است.

بسیار جالب است در حالی که فهرست ترور های موساد اسراییل که شامل دانشمندان مصری چون سمیرا موسی، سمیر نجیب، سعید بدیر، یحی المشد و شخصیت های دیگری چون: سید عباس موسوی دبیر کل اسبق حزب الله لبنان، فتحی شقاقی، بیناد گذار جهاد اسلامی فلسطین، عبد العزیز رنتیسی، شیخ احمد یاسین، عماد مغنیه، محمود المبحوح، رهبران حماس و صدها شخصیت برجسته سازمان های ازادی بخش فلسطین، حماس، عربی و ایرانی را یکی پی دیگری ترور نموده است کسی اسراییل را به نام تروریست نمی شناسد، بلکه نزد جهان به ویژه امریکا تروریست دولت جمهوری اسلامی ایران است که تا حال حتی یک نفر را در اسراییل ترور نکرده است و سازما های حماس، الفتح، حزب الله لبنان را که انها نیز هیچ رهبر اسراییلی را ترور نکرده اند به نام سازمان های تروریستی در جهان شناسایی کرده اند. اسحاق رابین را یک یهودی بنیاد گرا ترور کرد.

بدون شک با درنظرداشت فهرست طویل ترور های شخصیت های برجسته ایران از سوی موساد اسراییل و اخطار های جدی شبکه ۱۴ تلویزیون اسراییل، روزنامه اندیپندت و مجله اشپیگل آلمان گمان آن وجود دارد، که سقوط چرخبال رییس جمهور رییسی و عبد اللهیان وزیر خارجه ایران توسط سازمان موساد اسراییل و یا IDF ستاد ارتش کل اسراییل انجام شده باشد.
جمهوری اسلامی ایران باید در ساختار های استخباراتی خود بازنگری جدی نماید، تا از ترورهای بعدی اسراییل در ایران جلوگیری شود، در غیرآن رویدادهای پیاپی در ایران بیانگر آن است که تمام فعالیت های دستگاه های استخباراتی ایران در برابر دستگاه های استخباراتی اسراییل، امریکا و انگلیس پشیزی ارزش ندارد.

با درود و مهر
دکتر حمیدالله مفید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سقوط هواپیما
توطئه سانحه؟
نظرات بینندگان:

>>>   سرویس های اطلاعاتی ایرانی مبتنی بر مشارکت مردم هستند. به عنوان مثال گروهک های تروریستی مانند مجاهدین خلق در دوره شاهنشاهی ایران فعالیت بسیار گسترده ای داشتند ولی سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و ساواک قادر به نابودی مجاهدین خلق نبودند چون مردم ایران در دوره شاهنشاهی تمایلی به همکاری با سرویس های اطلاعاتی دولت نداشتند ولی بعد از انقلاب بسیاری چریک هایی که علیه دولت شاهنشاهی می جنگیدند علیه حاکمیت جدید اسلامی اعلام جنگ کردند و این بار مورد حمایت کشورهای غربی هم قرار گرفتند ولی حاکمیت تازه تاسیس اسلامی به راحتی موفق شد مجاهدین خلق و سایر گروهک های مسلح را ریشه کن کنند چون مردم حاکمیت اسلامی را مشروع و چریک های مسلح را نامشروع می دانستند و با سرویس های اطلاعاتی دولت منتهای همکاری را کردند.
امروز امنیت ایران مرهون مشارکت اطلاعاتی مردم ایران است و در بعضی از مناطق ایران که مردم با دولت کمتر همکاری می کند امنیت هم وجود ندارد.

>>>   ملت و دولتمردان ایران با نوعی مغروری و سهل انگاری مانند افغانپشتونطالبانی گوش شنوا ندارند، پس لازم نیست نظر بدهم

>>>   عصر نو زمانه ترور نمودن است،
که استخبارات ایران این هنر ترور را در سناریو استراتژیک شان باید اضافه کنند و ترور کردن را یاد گرفت و بالمقابل ترور باید کرد تا بیشتر تلف ندهید

>>>   این یک فرضیه ضعیف و بدون مستند و مدرک هست و تا کنون هیچ نشانه و ردی از دخالت اسزاییل در حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهوری دیده نشده است و اصولا اسزاییل و نه هیچ کشوری این ریسک خطرناک را هیچوقت نمی کند که شخصیت های تراز اول ایران را ترور کند این را همه ما می دانیم...
ایرج ایران

>>>   ایران یگانه کشور اسلامی است که در مقابل شیطان بزرگ آمریکایی‌های جنایتکار و رژیم صهیونیستی و انگلیس ....محکم ایستاده است و پلانهای شوم آمریکایی جنایتکار را در مقابل کشورهای اسلامی خنشی کرده است.

>>>   سید ابراهیم رئیسی یکی از هزاران سرباز امام خمینی بود. هزاران سرباز امام خمینی امام خامنه‌ای آماده نبرد در مقابل جنایتکاران آمریکای است.

>>>   کار رژیم صهیونیستی است.

>>>   سقوط بالگرد در ایران سابقه در سال گذشته نداشته است حال بالگرد رئیس جمهور سقوط کرده نه سایر بالگرد هایی همراه بودند و یا به جستجو رفتند این که گفته میشود امریکا مقامات بالای حکومتی را ترور نمیکنند سخن جالبی نیست ما تلاش بیش از 100 بار سوء قصد به جان کاسترو و ترور بیولژیک هوگو چاولز توسط امریکا را دیده ایم ایران هم در دولت ایشان صاحب سلاح هسته ای شده است بیشتر باید فکر کرد

>>>   سامانه ها و سیستم های پرواز در این شرایط مخصوصا این بالگردها از نوع آنالوگ هستند و امکان ترور با عملیات الکترونیک نبود و نشانه ها هم از عدم اصابت تیرو و شلیک موشکی هست در نتیجه نمی شود بدون دلیل و مدرک فرضیه ای رو مطرح کرد

>>>   انشاالله که مرگ اسرائیل نزدیک است روزی شاهد خاکستر شدن اسرائیل .... خواهیم بود وامریکا وانگلیس این دو پشتیبان .... نیز با بیداری ملت های شان ساقط خواهند شد وبه مصیبت هائی دچار گردند که هیچ ندانند چه کنند ان شاالله قریب است لحظه انتقام ولحظه انفجار طایفه یهودوپشتیبانان شان واسرائیل غاصب.
آریا از جرمنی

>>>   علی تقوایی
مرگ رئیسی کدام تغییربنیادی درسیاست گذاری ج.ا.ا ، وارد نمیکند؛
خبر کشته شدن رئیسی ، رئیس جمهور ایران وهمراهان وی احتمالات و گمانه زنی های متعددی را درفضای مجازی مطرح کرده است که تیوری توطئه را هم در این زمینه نادیده نگیریم. ما به سه گمانه زنی معروف آن ، می پردازیم :
1-خبر رسمی این است که به دلیل هوای بسیار نامساعد وغبارغلیظ در منطقه ورزقان، چرخبال رئیسی سقوط کرده است.
2 - قبل از پرواز به دلیل احتمال « جانیشینی او در جایگاه رهبر » درجنگ قدرت پنهانی، شاید خرابکاری تخنیکی دربالگرد صورت گرفته باشد.
3- چون موساداسراییل درآذربایجان دست بالارا دارد، احتمال داده میشود که در چرخبال رئیسی، بمبی جابجا شده باشد. چون کفته شده است که ابتدا در کابین خلبان آتش سوزی شدیدی رخ داده و تمام اجساد سوخته است وبعد هواپیما سقوط کرده است. عملیات نجات هم گفتند که برخی جسد ها به دلیل سوختگی شدید قابل تشخیص نیست.
پرواز درچنین هوای مه آلودو غلیظ ؛ همراهی مقامات دیگر چون وزیر خارجه ؛ نادیده انگاری رابطه تنگاتنگ آذربایجان با اسراییل وحضور فعال موساد در این کشور ورفتن مقام اول ایران برای افتتاح یک سد، بیانگر ساده اندیشی رئیسی بودکه اگر دقت میشد، هرکدام از این ها زنگ خطر را برای او باید به صدا درمی آورد. به هر حال مرگ رئیسی وهمراهان وی یک شوک بزرگی برای رهبری ایران است. اما در سیاست های خارجی وداخلی جمهوری اسلامی کدام تغییر شگرفی ایجادنمیکند، چون سیاست از جای دیگر تعیین میشود وآن جایگاه قایم به ذات خویش است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است