طالبان در پی استخراج معادن آهن و نقره پنجشیر
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۷    ۱۴۰۳/۳/۵ کد خبر: 175421 منبع: پرینت

ریاست معادن و پطرولیم پنجشیر از استخراج معادن آهن و نقره با همکاری ازبکستان در این ولایت خبر داد.
محمد قاسم امیری، رییس معادن و پطرولیم پنجشیر گفت که یک تیم از متخصصان ازبکستان و تیم مهندسی ژیولوژیکی و کارشناس معادن های وزارت معادن و پطرولیم افغانستان به این منظور به پنجشیر آمده و از ساحات تثبیت شده معدن آهن و نقره در ولسوالی پریان این ولایت دیدار کردند.

رییس معادن و پطرولیم پنجشیر گفت که در رأس این هیأت تکنیکی احمد عثمان، رییس روابط بین‌المللی وزارت مربوط قرار داشت.
وی توضیح داد که در حال حاضر کشور ازبکستان علاقمند سرمایه‌گذاری بر معادن آهن و نقره پنجشیر است.
رییس معادن و پطرولیم پنجشیر گفت که با آغاز کار در معادن آهن و نقره پنجشیر در آینده برای دو هزار کارگر محلی زمینه کار در پنجشیر فراهم می‌شود.
به گفته منابع خبری تا کنون ده‌ها سرمایه‌گذار خارجی برای استخراج معادن مختلف پنجشیر ابراز آمادگی کرده‌اند.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آهن ونقره
معادن پنجشیر
نظرات بینندگان:

>>>   "طالبان در پی استخراج معادن آهن و نقره پنجشیر"؟؟؟؟؟ راستی!!!! یا که چرکستان در پی استخراج معادن آهن و نقره پنجشیر؟
دنیا شغالی است و ما هم در خواب سنگین بهشت و چرکستان هم بدست ملیشه هایی اجیر خود آنچه از گیر "مولی کراسی" خطا خورده است میبرد.
آتش‌خاوری

>>>   معدن پنجشیر شخصی و یا از ننه کلان مسعود نیست که اینقدر پرداس داده اید معدن مربوط به دولت است و دولت می‌تواند استخراج نماید در چهل سال خاندان ... مسعود زمرد پنجشیر را چور کرد کسی سخن به زبان نیاورد حالا که حکومت قانونی استخراج می‌کند و در محضر عام به داوطلبی پیش می‌کند دشمنان افغانستان .... می‌کند و غوغا برپا می‌کند که طالبان زمرد پنجشیر را میفروشد

>>>   کارگر محلی؟!

>>>   این ابوجهل های زمانه چه شوقی دارند برای تاراج هستی وسرمایه چندصدساله این سرزمین این مندیل به سرهای چرکین که کاری به جز خوردن وخوابیدن وشهوت نمی دانند ....هار وگرسنه ای استند که به ته مانده سفره رسیدند.
بیچاره وطن
مظلوم وطن
غریب وطن
بی دفاع وطن

>>>   طالبان تلاش دارند پیش از فروپاشی و سقوط دوم شان
تا جای ممکن معادن پنجشیر را به حراج بگذارند.

>>>   به نظر دهنده به ۵ اشغال افغانستان تمام شد افسوس برای کسان که بیست سال بالای این ملت خودرا به مقام یا زر اندوزی رسانده بود تمام شد از این ببعد هر معادن که درافغانستان پیدا میشه دولت صاحب میشه نه چنتا دوزد ولندغر مثلی احمد مسعود لشمک یا دیکران امثال اینها اینها دراین بیست سال هرچی معادن یا زخایر ملی بودن دوزیدن دریدن وچریدن همه اش در خارج سرمایه گذاری کردن حلا ما ملت ماندیم واین طالب خدا به طالب قوت به دی که معادن را فعال کند تا مردم عادی کاکری کند مگر دراین بیست سال این جینوران ودزدان کدام معادن را به دواطلبی گذشتن کدام کارخانه را اینها جورکردن کدام سرک را کدام بند اب کدام کاری ملی برای این ملت کردن که ما بگیم والله این کار که برای اسایش مردم کردن هیچ کار بی غیر بی بی دنی نرویج فحشاء دوزدی اینها غیر از اینها کردن نشان بتی پس دوباره اشغال افغانستان یک خاب خیال استن این ازادی به اسانی به دیت نیامده این دراین ازادی خلی جوانان جانهای شیرن دادن وبعض جوانان وجوانیش را در کونتنامو به پیری رساندن این ازادی پیسبوکی زیرکمپل به دست نیامده حال هر بی سرپا خود را صاحب این کسور واین ملت مینامد با شما تسویه حساب به موقعه اش میشه حساب جانانه حساب این دوزدی های که شما ازملت کردین تینها را تک به تک با شما میشه

>>>   هی شما اندیوال های این خشتک گنده ها چرا به مانند اربابان مندیل بسر شکم گنده از فیض تعقل خلاص استید؟ هروقت که از این کالشان عصرجاهلیت انتقادی میشود به جای جواب منطقی به زمان جمهوریت می دوید؟ گوربابای جمهوریت هم کرده تو فکر میکنی در این صدساله حکومتی بوده که به نفع وپیشرفت سرزمین باشد؟ جمهوری خوب یا بد رفتند پی کارشان این دولت عرعرها که خود را تافته جدا بافته میداند ودر جایگاه خدا نشسته چه گلی به سرمازده است؟ هر کارشان هر فرمانشان بر خلاف شریعت و انسان وعشق ومهربانی است این روسیاهان همیشگی تاریخ اگر دولتهای غربی پشتشان نبودن پدرکلانش هم نمی توانستند برچوکی قدرت بنشیند.بس کنید این اباطیل را مردم نجیب وجگرخون پشت پرده را می دانند نان خالی سق میزنند و بخاطر فامیل خود فرزند واهل وعیال توان صدا بلندکردن ندارند و وای بر ان لگاره های بی هویت ووطنفروش که روزی صبر این مردم به سرآید ان وقت هم ببینم توجاهل شکم سیری که از صدقه سر غلامی تالب و وطنفروشی نان وخورشتت تیاراست شرم خواهی کرد به صورت زرد این مردم رنج دیده نگاه کنی. شرم خواهی کرد که عمری مجیز گویی نفراتی بودی که روی نادر غدار را سفید کردند.

>>>   گپ ساده و آسان
روزی که طالب دوانی آغاز شود شاید ملاهای مساجد هم در امان نباشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است