احکام طالبانی بالای ۷۰ نفر جاری شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۴۰۳/۳/۶ کد خبر: 175422 منبع: پرینت

در یک ماه پسین حدود هفتاد حکم تعزیری بالای افراد مجرم از سوی دادگاه‌های کشور تطبیق شده است.
عبدالرحیم راشد سخنگوی دادگاه عالی به طلوع‌نیوز گفته است که این حکم‌ها در بیست ولایت کشور به‌شمول کابل اجرا شده‌اند.
سخنگوی دادگاه عالی افزود: «از سوی محاکم سه گانه در ماه ثور به حدود هفتاد نفر به جرم‌های گوناگون در بیست ولایت، جزای تعزیری داده شده است.»

هم‌زمان برخی از عالمان دین اجرای حکم تعزیری و قصاص در جامعه اسلامی را مهم عنوان می‌کنند.
عبدالهادی ساپی عالم دین گفت: «در یک مملکت اسلامی، غیر از اسلام دیگر هیچ قانونی نمی‌تواند قسمی موثریت داشته باشد، که قوانین اسلامی می‌داشته باشد.»

در سوی هم برخی دیگر از عالمان تاکید دارند که این احکام باید با در نظرداشت حقیقت و روشنایی احکام شرعی اسلام در کشور تطبیق شود.
عبدالقادر قانت آگاه مسایل علوم دینی به طلوع‌نیوز گفت: «در مجموع در قانون اسلام و در نظام اسلامی همه باید در برابر قانون مساوی باشند و قانون بالای همه یک‌سان تطبیق شود.»

این در حالی‌است که آخرین حکم تعزیری سه روز پیش بالای یک فرد به جرم نوشیدن شراب و نگه‌داری آن در منزل در ولسوالی شیبر ولایت بامیان، اجرا شد. دادگاه ابتدایی ولسوالی شیبر این مرد به دو سال حبس تنفيذی و ۳۹ دُره محکوم کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احکام طالبانی
قانون اسلام
نظرات بینندگان:

>>>   🐦 ازین شریعتی یک بام و دوهوایی و دین اسلامپشتونی که پر از بدعت و متحجرین است شدیدا بیزاریم و این نوع اسلامقومیتی را ما مردم فارسیزبانان و ترکپارسیان مردود میدانیم

>>>   همی عبدالقادر قانت راست میگوید.
اگر از مسئولین محاکم کشور های غیر اسلامی پرسان کنی که چرا قانون شما بالای همه یکسان تطبیق نمیشود؟
آنها در جواب میگویند: ما خو مسلمان نیستیم که قانون را بالای همه یکسان تطبیق کنیم؟

>>>   یگانه راه از بین بردن فحشا چور و لندغری تطبیق شریعت اسلامی است بهترین قانون که صلح ارامش و مردم راه از گمراهی نجات می‌دهد همین قانون اسلامی است دین اسلام کاملترین دین است که همه احکام در آن کنجانیده شده و دیمکراسی پوچ و نا بکار شرق ‌غرب مه قانون گمراهی و پروفاشی فامیلها در آن گنجانیده شده در کشورهای اسلامی قابل تطبیق نیست و نی این قانون شرم را میخواهند

>>>   خیلی عالی کردند. دزدان وجنایتکادانی را که آمریکایی ها ومجاهدین تربیه کرده بودند به اینقسم نابود کردند. باید مسعود خیلی ، قانونی هل، همبستگان صابط اسمعیل جنایتکار ودیگر دزدان تا جیک وهزاره وازبیک وپشتون هم محاکمه واعدام شوند.
ببرک از امریکا.

>>>   درجواب به ... از امریکا
خیلی وقت بود که فکر می کردم در قصه جمهوریت و خیانت های پشت پرده قوم فاسد چرا مسعود تاجیک ومزاری هزاره و دوستم ازبیک مورد هجمه واقع می شوند.؟ جواب ساده است شما قوم هزاررنگ که باعث وبانی بدبختی وآوارگی مردم این سرزمین استید هیچ گاه از غنی وکرزی و نفرات وطن فروش وفاسدشان گپ نمی زنید. چون این دونفر از قوم خودتان استند. به همین دلیل به اقوام دیگر حمله می کنید.که اگر از خیانتهای کرزی وآن بابای فراری قصه کنید تف سربالاست..... بچه مسعود کدام مقام دولتی نداشت وبرای به سامان رساندن کارهای فرهنگی در این دیار بی فرهنگ کوشش می کرد. توقبل از اینکه نام مسعود ان شیر پنجشیر وبچه مسعود را بیاوری اول برو دهان ....را خوب آب‌کشی کن و بعد از ان با احترام نظرت را بگو. ....

>>>   افغانستان یگانه کشوری است در دنیا که هر وقت پادشاه گردشی و یا کودتا میشود، اولین کاری که میکنند دروازه های محابس را باز میکنند و همه زندانی ها را آزاد میکنند و عفو عمومی اعلان میکنند.
در محابس هر رقم مجرم وجود دارد. از قاتل گرفته تا دزد و راه زن و زناکار و لواطت کار و هزار عیب شرعی دیگر.
یا این که عفو عمومی اعلان میکنند و اشخاصی که ده ها و صد ها نفر را در رژیم گذشته به قتل رسانده است،شامل عفو عمومی میشوند.
بعداً اعلان میکنند که ما یک قدم از شریعت دور نمی شویم و مطابق شریعت عمل میکنیم.
پس رها کردن همه این دزد ها و قاتل ها و غیره مطابق شریعت است؟
یک تعداد اکثر آنها حقوق مردم را خوردند؟
آیا شما که حق العبد مردم را به مجرم می بخشید و او را رها میکنید،مطابق شریعت است؟
حق العبد را تا زمانی که حقدار نبخشد،خدا هم نمی بخشد. شما چکاره که حق العبد مردم را میبخشید و همه مجرمین را از محبس رها میکنید و یا عقد عمومی اعلان میکنید؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است