ایران علیه مهاجران افغان اعلام جنگ کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۴۰۳/۳/۶ کد خبر: 175427 منبع: پرینت

مهدی باب‌الحوائجی، معاون استاندار تهران درباره مهاجران در ایران گفته است: «امروز مقابله با اتباع غیرمجاز، مثل مقابله کردن در زمان جنگ است، مثل زمانی است که بچه‌های ما اسلحه دست گرفتند و رفتند شهید شدند، اطراف خانواده‌های ما مین‌گذاری شده است.»
این صحبت‌های آقای باب‌الحوائجی در جریان اجرای «گشت ویژه شناسایی و جمع‌آوری اتباع و مهاجرین خارجی غیرمجاز» در سطح شهرستان ری مطرح شده است.

مهدی باب‌الحوائجی از مهاجران افغان زیر عنوان «اتباع غیرمجاز» یاد کرد و به کارفرماهای ایرانی هشدار داد در صورت ایجاد شغل و همکاری به «اتباع غیرمجاز» محاکمه و مجازات خواهند شد.
او همچنان با تاکید بر این که جریمه اتباع غیرمجاز راه حل نیست، به ماموران دستور داد که باید از «اختیارات پس از جریمه» نیز استفاده کنند.
این مقام با لحنی خشمگین، به مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی هشدار داد که در صورت فراهم کردن مسکن به «اتباغ غیرمجاز» مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

در ماه‌های اخیر، ایران روند جمع‌آوری مهاجران «غیرمجاز» افغان و اخراج اجباری آن‌ها به افغانستان را تسریع کرده و روزانه هزاران نفر را اخراج می‌کند.
پس از بازگشت طالبان ده‌ها هزار نفر به دلیل ترس از طالبان، بیکاری و فقر در افغانستان به ایران و پاکستان پناه بردند اما در ماه‌های اخیر اخراج مهاجران از این دو کشور شدت گرفته است.

روز ۴ جوزا یک شهروند افغانستان در تماس با بی‌بی‌سی فارسی گفت: «با این که با پاسپورت معتبر افغانستان و ویزای قانونی توریستی وارد ایران شده بود، زمانی که در تاکسی بوده بازداشت شده است و بعد از فرستادن به کمپ، رد مرز شده است.»

خبرگزاری ایسنا نیز گزارش داده که حسن کاظمی قمی، نماینده ریيس جمهور ایران در افغانستان، در محفلی در قم گفته است در دوره ابراهیم ریيسی که حکومت طالبان بر سر کار آمد «بیش از دو میلیون» مهاجر از افغانستان وارد ایران شدند.
او افزوده است: «ما با حاکمین جدید در افغانستان ضمن تعامل، مشورت‌های خود را نیز می‌دهیم. دولت متشکل از افراد صالح از تمام قومیت‌ها می‌تواند رمز ثبات سیاسی و شروع سازندگی در افغانستان باشد که جمهوری اسلامی همین سیاست را در پیش دارد.»

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایران ومهاجران
نظرات بینندگان:

>>>   شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این سخنرانی، این مقام ایرانی را به «نفرت‌پراکنی» علیه پناهجویان و گسترش هراس از پناهجویان متهم کرده‌اند.
این در حالی است که هزاران خانواده افغان پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان به این کشور مهاجر شده‌اند. سرکوب شدید حقوق بشر، ترس انتقامگیری طالبان از کارمندان دولت پیشین و فعالان مدنی و فقر و بیکاری از دلایل عمده مهاجرت افغان‌ها به ایران است.
>>>   سلام
لطفا تیتر خبر را اصلاح کنید.
ایران علیه مهاجرین افغان اعلان جنگ کرد.
اولا ایران نه و یک فرد که معاون استانداراست سخنی گفته.
دوم اینکه گفته اتباع غیر مجاز و نه اتباع مجاز
سوم نگفته افغان بلکه گفته اتباع که شامل عراقیها هم میشود.
چهارم اعلان جنگ نکرده بلکه گفته به مثابه جنگ.
لطفا انصاف داشته باشید. میلیونها افغانی در این مملکت به آرامی دارند در کنار ایرانیها زندگی میکنند. اینقدر بذر نفاق و دشمنی نپاشید.

>>>   🦌 ایران خیلی کار خوب کرده است آفرینش.
اگر شما و ما برضد افغانپشتونهای ناقلینسرحدی تجاوزگر و اشغالگر جنگ میکردیم و دفاع از خود میکردید امروز ایران در کشورت که نامده جنگ کردن، تویی در آنجا در تهران غیرمجاز که ایران برضد توغیرمجاز قانون انسانی را تطبیق میکند

>>>   ایران از یک طرف از عوامل مهاجرت در افغانستان حمایت می کند و از طرف دیگر از حضور مهاجرین در کشور به تنگ آمده به حدی که علیه آنان اعلام جهاد می کنند.
این نوع برخورد نه اسلامی است و نه انسانی و نیز درشأن جمهوری اسلام ایران نیست.
یدیده مهاجرت برای مهاجرین افغانستان هم خوش آیند نبوده و بالاجبار وطن شیرین خود را ترک گفته و در تحت منت دیگران زندگی مذلت بار را تحمل می کنند.
ایران دست کم از طالبان حمایت نکند که منشأ تمام بدبختی و آوارگی افغانستانی ها هستند. و انگهی بر طبق قانون با مهاجرین برخورد کند و نه براساس احساسات و تعصب و تنفر.
به هر حال دعا می کنیم که به جای مهدی باب الحوائجی ان شاالله امام مهدی (عج) به داد مردم افغانستان برسد و حاجات مردم افغانستان را برآورده کند.

>>>   گفت ای کشته که را کشتی تا کشته شدی زار واین اول عشق است برای ایران که برای بیادران تالب فرش قرمز پهن کردند وچنان از درآغوش این رهروان خلف وهابیت رفتند که گویی به سرداران صدراسلام رسیدند.
ایران زمانی برای خودش درمنطقه قدرت داشت امنیتی بی نظیر داشت اما نمی توان از آب گذشت ودامن ترنشد. بستگانم درایران برایم نوشتند که از زمان امدن تالب بخاطر جنجال مهاجرت از وطندار بیشتر از ایرانی ها ستم میشویم. کسی چی می داند شاید این یک پلان استخباراتی از سوی دشمنان حکومت خامنه ای است که باکومک غلامان قوم پشتون به آرامی به درون شهرهای ایران نفوذ کنند و در غالب مهاجر فیک خود را بترقانند و حکومت را ضعیف کنند.
وقتی مقابل کوه ایستادی و صدا بلندکنی کوه ان صدا را با قدرت بالاتری پس می فرستد. این مکافات عمل است برای ایران.از مکافات عمل غافل مشو برادر

>>>   برادر! همسایه! دوست! هموطن! همزبان! هم فرهنگ!!!!! هم نژاد!! هم ریشه! هم هر چی!! نیا ایران، اگر آمدی غیر مجاز نیا، غیر مجاز آمدی دیگه تو مهاجمی نه مهاجر، این رو ما الان میگیم خدای نکرده اگر روزی یک فاجعه دهشتناک از یک یا تعدادی از شما علیه یک تا تعدادی ایرانی سر بزند و هیجان ملی ایرانی ها فوران کند به والله العظیم این مردم رو شما نمی شناسید به قرآن گرفتار میشید و خشک و تر میسوزه، حالا از ما گفتن برای ثبت در تاریخ یه روزی به همین مطلب من اشاره می کنم و آن روز دیگه فاجعه کلانی و کشتار سختی رو خواهید دید، تمام،
لواسانی

>>>   پشتون ها و ازبک ها در ایران مهاجم اند نه مهاجر دلیلی ندارد منابع ایران صرف گروهی بشه که دشمنی شان با ایران و ایرانی و بخصوص زبان فارسی مشهور خاص و عام است. جز فارسی زبانان افغانستان مهاجر دیگری پذیرفته نمیشود

>>>   این حرفهای این مسئول نشانه نارضایتی پشت پرده تعداد زیادی از مسئولین ایرانی از حضور پرشمار افغان ها در ایران است، مردم ایران هم همین نظر را دارند. مهمان نوازی ما ایرانی ها با قدر نشناسی افغان ها روبرو شده و هجوم آنها به داخل ایران نهایت بی احترامی به ساحات ایران است که فعلن دارد تحمل می‌شود و هشدارهای ما را هم مورد توجه قرار نمی دهید، خدای نکرده اگر روزی اقدامی ملی رقم بخورد آنوقت می بینید ایرانی ها چه شکل هستن، اینجا آلمان و اروپا نیست که در آن روز حکومت توان و یا تمایل حمایت از آن تصمیم ملی علیه افغان ها را داشته باشد

>>>   ایران یک کشور شیعه است و باید به سرعت سنی مذهبهای افغان شناسايي و اخراج بشوند این جماعت به قدری خطرناک هستند حتی هزاره ها در افعانستان اجازة سکونت سنی ها را در شهرهایشان نمی دهند

>>>   ایران و افعانستان دوست سال پیش توسط افغانها طبق قرارداد پاریس از هم جدا شدن و هر طرف سهمش رو برداشت حالا سوال اینجاست میلیونها افعان از جمله تعداد زیادی پشتون در ایران چه می کنند؟خودشان خواستن این دو کشور جدا بشوند

>>>   نظر دهنده اول
گوش ایرانیا از این حرفها پر است که بخوای دلایل هجوم سیل آسا به ایران رو جز به جز بگی.
۶روقت پاکستانیا اومدن افعانستان شما نگهشون دارید
باید اتباع غیر مجاز و اتباع هنجار شکن مجاز اخراج شوند

>>>   بیش از نیمی از اتباع سنی مذهب هستند از پشتون و ازبک و ...
برای چی کسانیکه حتی شیعه را مسلمان نمی دانند در ایران باشند
تا ایران را هم شبیه افعانستان نکنید ول کن نیستید؟

>>>   بله دقیقا درست گفته
الان دقیقا زمان‌جنگ هست فقط تفاوت اینکه دشمن به اسم پناهنده اومده

>>>   برادر شما نگاه کن افغانها چه رفتارهایی در ایران از خود نشان می دهند تا هنوز فکر می کند در جلال آباد روان استه

>>>   آنچه معاون استانداری شهر ری گفت نهایت بی مقداری یک فرد را در قامت یک مسوول به تصویر کشید.
تنها در لاس انجلس امریکا بیشتر از یک ملیون ایرانی مهاجر زندگی میکنند.
در اروپا شاید چیزی بیشتر از یک ملیون ایرانی زندگی میکند .
در مجموع بیشتر از هفت ملیون ایرانی در خارج ایران مهاجر هستند.
و حالا به دلیل کمک ایران، طالبان در کابل حاکم شدند و در نتیجه ملیون ها افغانستانی مجبور به ترک وطن شدند و یک تعداد هم رفتند ایران، اما عدم برنامه تدوین شده دولت ایران را در حالت سر در گمی قرار داده و هر مسُولی هرچه دلش خواست میگوید.

>>>   پس از ترور رئیس جمهور ایران فضای ایران به سمت امنیتی شدن بیشتر پیش میرود

>>>   باز هم شبکه اطلاع رسانی افغانستان در خیال باطل خود یک خبر ضد ایرانی را نشر داد.
آقای شبکه اطلاع رسانی، اگر ایرانیها به صورت غیر قانونی وارد افغانستان شوند، دولت و مردم آنجا چه واکنشی خواهند داشت؟ شما مگر لدون اجازه وارد منزل کسی می شوید که اینگونه تیتر می زنید که اعلام جنگ شده است. واقعا مزدوری شما برای دشمنان ایران از این نشریات شما کاملا آشکار است. برای شما متاسفم که خود را به نفهمی می زنید و از حضور و زنگی حدود 7 میلیون افغان در ایران که هزینه های بسیار زیادی بر دوش دولت و ملت ایران گذاشته است مطلبی را نشر نمی دهید.
علاوه بر این تبعات اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی و مهمتر از همه تهدید ساختار جمعیتی و فرهنگی ایران در آینده از مشکلات حضور سیل عظیمی از مهاجران قانونی و به خصوص غیر قانونی در ایران است.
شما شبکه اطلاع رسانی که به عنوان مزدور دشمنان ایران شناخته می شوید، چه انتظاری از ایران دارید که این مقدار وقیح و پر رو هستید. شما همسایه های دیگری هم در اطراف خود دارید. چرا از آن کشور ها هیچ انتظاری ندارید. ایران و مردم آن به شما رحم کردند و به دلیل شرایط جنگی آفغانستان پذیرای مهاجرین شدند و قرار هم بر این نیست که شما ها مرتب سر تان را پایین بیندازی و گروه گروه غیر قانونی وارد ایران بشوید. مردم ایران چه گناهی کرده اند که باید تاوان اختلاف های قومی افغان ها را بدهند. دنیای فعلی دنیای پیشرفت و زندگی مسالمت آمیز است. فرهنگ مسالمت آمیز و با هم زندگی کردن را یاد بگیرید و برای ایران مشکل درست نکنید. بله ما هم به عنوان مردم ایران آشکارا اعلام می کنیم که به صورت غیر قانونی وارد ایران نشوید. شما ها به قول خودتان ناقلین مشکلات از محل یارانه های خود، هزینه زندگی شما ها را در ایران پرداخت کنیم.
هر بار که با آدم های تحصیل کرده و غیر تحصیل کرده شما صحبت می شود، از معادن غنی خود تعریف می کنید. خوب باهم دیگر صلح کنید و همان معادن را اسنخراچ کنید و مثل بقیه گشور ها پیشرفته شوید. ولله ما از پیشرفت همسایه خود بسیار خرسند می شویم.
شما افغان ها از خروج آب مازاد به سمت ایران جلوگیری می کنید و برای اینکه هیچ آبی به ایران نرسد از محل پرچاوه بند کمالخان آب را به گود زره هدایت می کنید تا بلکه تبخیر و از بین برود و آنوقت در شبکه اطلاع رسانی حرف مفت می زنید.....

>>>   بله کشوری که چهل سال شعار حمایت ازمستضعفین را سرمیدادن وقصدشان فریب بود خداوندمکرشان رابخودشان بازگردان ونقاب ازچهرشون انداخت
ماتوقعی ازاین جماعتی که درطول سالهامهاجرین را ازتمام خدمات انسانی دولتی اجتماعی محروم کردن نداریم ونخواهیم داشت...
درودبه شبکه اطلاع رسانی

>>>   این آتشی است که خودتان روشن کردید.
افغان پیپر باز خبری از بدرفتاری ایرانی ها نسبت به مهاجرین نشر کرد وایرانی ها که گویی خودرا میزبان این سایت می دانند هجوم کردند. نه لالا ما هرگز به خواست خود مهاجر نشدیم. کدام انسانی از مهاجرت ورد غربت کامیاب نیست. دولت شما در سقوط جمهوریت و همراهی با طالبان دست داشته پس حداقل یکی از کارهای جبرانی کشور در ازای این خیانت به مردم مظلوم افعانستان پناه دادن به مردمی قانع وغریب کار است. مردمی که بسیار بیشتر از انچه سهم ودستمزدشان است برای شما ایرانی های تن پرور کار وکوشش می کنند. چی بخواهید وچی نخواهید وظیفه دارید مهاجران را ساپورت کنید این آتشی است که خودتان روشن کردید. وقتی که برای امدن طالبان فرش قرمز پهن کردید وکلید سفارتخانه برایشان تحفه دادید ومولوی برادرها را در آغوش گرفتید باید فکر این روزها را می کردید. شما اتش را روشن کردید و وقتی هم ‌که آتش درگرفت تروخشک را باهم می سوزاند. آمار را نگاه کردم و دانستم بیش از ۸۰ فیصد افغانها بعد از سقوط جمهوریت به ایران مهاجرشدند. حداقل زمان حکومت عین وغین مهاجرت به ایران کم بود.
< مهاجر >

>>>   خدا خیر ندهد کسآنی را افغانستان اشغال کرد مشکل خلق کرد سه سال آب آب تکان نخورده روز به روز افغانستان شرایط بد تر میشه همچنان کسان را راه باز گزاشت خوش آمد گفت برگه تردد هم حالا آمده مسول ملت تنفر داره از افغان ها ایران بدون افغان ها فلج هست اقتصاد ایران کارگر یک ملیونی وبنای دوملیونی کشش نداره

>>>   عزیز جان با آتشی که خودتان شروع کردید
کریم غول ها در راه است

>>>   ملتی که برای آزادی کشورش جان ندهد محکوم به حقارت خواهد بود جالبه در یکی از سخنرانی ها توسط یک از زنان افغان مردهای کشور افغانستان را بی غیرت ترین مردم جهان خطاب کرد !!!؟؟؟؟

>>>   اینکه می گویید ایران از آمدن طالب خوشحال است یا به طالب کمک کرد والله دروغ می گویی.
ایران در مقابل کار انجام شده قرار گرفت ایران با دوراندیشی و درایت عمل کرد نخواست تعداد زیادی تاجیک و هزاره ی نامتحد و ناهماهنگ را در جنگی نابرابر سلاخی کند
نخواست با تحریک دور از تدبیر آتش جنگ داخلی بی پایان و بی نتیجه را روشن کند
کاش کسی این را می فهمید البته تهمت زدن آسان است
چرا از اردوی ملی خود و جمهوریت خیانتکار انتقاد نمی کنی

>>>   مهاجر یا مهاجم؟! مسئله این است
کسی که بدون اجازه شما وارد خانه ‌‌‌‌شما می‌شود نه مهمان است و نه مهاجر.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است