آموزش دیده های آمریکا در زندان استخبارات طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۴۰۳/۳/۹ کد خبر: 175448 منبع: پرینت

"۷۳" نفر از واحد سابق «قوای ولایتی خوست» که توسط سازمان اطلاعاتی امریکا آموزش دیده‌ بودند، در زندان استخبارات طالبان‌اند.
به گفته منابع، آنها برای دیدار با خانواده‌های خود از امریکا به خوست رفته بودند.
منابع روز سه‌شنبه، هشتم جوزا به بخش پشتوی اینترنشنال تایید کردند که طالبان اعضای موسوم به «قوای ولایتی خوست» را از دو سال به اینسو در زندان نگهداری می‌کند.

براساس اطلاعات رسیده، این نیروها که برای آموزش به امریکا رفته بودند، پس از دریافت مدارک خود دوباره به خوست بازگشته بودند.
قوای ولایتی خوست، گروهی از نظامیان محلی در ولایت خوست بودند که از سوی سازمان استخبارات امریکا موسوم به سیا آموزش و تجهیز شده بودند. این سازمان از آنها برای نبرد با طالبان استفاده می‌کرد.
خانواده‌های برخی از زندانیان می‌گویند از ترس طالبان نمی‌توانند در این مورد حرف بزنند.

دو تن از باشندگان ولسوالی تنی خوست که اعضای خانواده‌های آنها زندانی بودند، می‌گویند:« وقتی این نظامیان از امریکا به خوست آمدند چند روزی نگذشته بود که ماموران استخبارات طالبان آنها را در مرکز ولسوالی بازداشت کردند.»
خانواده‌های زندانیان سابق افزودند:« با تلاش‌ و ضمانت سران قبایل آنها را آزاد کرده و به امریکا فرستادیم.»
خانواده‌های این نظامیان که به دلایل امنیتی از دادن نام خود خودداری می‌کنند، می‌گویند اعضای این واحد در زندان‌های طالبان به شدت شکنجه می‌شوند.

به گفته‌ منابع، طالبان این افراد را به خاطر برنامه‌ها و شغل‌های آنها در ایالات متحده بازجویی می‌کنند.
شماری از خانواده‌ها در خوست می‌گویند اعضای قوای ولایتی خوست در مقر استخبارات طالبان در خوست نگهداری می‌شوند و طالبان به آنها اجازه ملاقات با اعضای خانواده‌های شان را نمی‌دهند.

برخی از باشندگان خوست تایید کردند مقام‌های استخباراتی طالبان در مرکز و ولسوالی‌های خوست شماری از خانواده‌های اعضای قوای ولایتی خوست را نیز به مرگ تهدید کرده‌اند.
یک منبع در ولایت خوست گفت:« قوای ولایتی خوست و خانواده‌های آنها منبع درآمد طالبان شده‌اند. اعضای طالبان در بدل آسیب نرساندن به خانواده‌های آنها دالر تقاضا می‌کنند.»
یکی از اعضای سابق قوای ولایتی خوست در امریکا می‌گوید درحال گفتگو با مقام‌های امریکایی است تا به آزادی همقطاران سابقش از زندان طالبان کمک کنند.
براساس گزارش‌ها، تعداد نیروهای قوای ولایتی خوست به هفت هزار نفر می‌رسید. این واحد تنها توسط سیا، مستقر در میدان خوست هدایت می‌شد و مستقل از نهادهای امنیتی افغانستان عمل می‌کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استخبارات طالبان
خوست زندانیان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است