افزایش تجهیزات نظامی تاجیکستان در مرز با افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۴۰۳/۳/۹ کد خبر: 175449 منبع: پرینت

تجهیزات جنگی نظامیان تاجیکستان در مرز با افغانستان به روز می‌شود.
جنرال ولادیمیر کولیشوف، رییس خدمات مرزی سرویس امنیت فدرال روسیه گفت: کار مشترک روی برنامه هدفمند سازمان پیمان امنیت جمعی برای تقویت مرز تاجیکستان و افغانستان ادامه دارد و مرزبانان تاجیکستانی به جنگ افزارهای مدرن و ابزارهای فنی نگهبانی از مرز تجهیز خواهند شد.

کولیشوف با اشاره به نقض نظام‌مند قوانین بین‌الملل از سوی کشورهای غربی و رشد تهدیدات تروریستی در سراسر جهان اضافه کرد: افغانستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از سوی دیگر فعالیت آمریکا و انگلیس نیز با هدف ایجاد بی ثباتی در مناطق اطراف روسیه، بر تنش در منطقه افزوده است.
به گزارش خبرنگاران جوان، وی همچنین گفت: واحدهای عملیاتی اداره‌های مرزی آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان برای افزایش همکاری در کشف و خنثی کردن تهدیدهای امنیت مرزی از سوی سازمان های تروریستی و افراطی به طور مداوم با یکدیگر در تماس هستند.

پیش از این نیز سخنگوی طالبان در واکنش به گفته‌های ریيس جمهور تاجیکستان، مبنی بر بدل‌شدن ولایت‌های شمالی افغانستان به محل پرورش تروریستان بین‌المللی، آن را بی‌اساس خوانده و گفت برای رفع این نگرانی، خواهان گفتگو با تاجیکستان است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاجیکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است